Ana içeriğe atla

Motosiklet Federasyonu bir ilke imza atacak



Su jeti” branşı ile ulaşamadıkları bölgelerde faaliyet göstermeyi hedeflediklerini belirten Uçar, bu amaçla Türkiye şampiyonası düzenleme konusunda çalışma yaptıklarını ve son aşamaya geldiklerini bildirdi. Uçar, “Önce 6-7 etaptan oluşan ulusal bir yarış yapmak düşüncesindeyiz. Bunun kurallarını oluşturup daha sonra mahalli yarışlar yapılacak şekle getirmeyi planlıyoruz. Bu organizasyon Türkiye Su Jeti Şampiyonası olarak gerçekleşecek. Kamuoyunda jet ski olarak bilinen bu aracın geliştirilerek gençler tarafından kullanılmasını, turistik alanlarda daha bilinçli kullanılmasını sağlamaya çalışacağız. Kamuoyunda jet ski olarak bilinen, bizim ise su jeti olarak isimlendirdiğimiz branşın Türkiye şampiyonasını gerçekleştirmek için son aşamaya geldik” dedi.

Bekir Yunus Uçar, ilk yarış için motosiklette tanınmış Türk sporcuları çağıracaklarını ifade ederek, “Kenan Sofuoğlu ve motosiklette başarılı olmuş diğer sporcularımızı bu şampiyonaya katarak, ilginin artmasını bekliyoruz. Bizim dünya şampiyonumuz Kenan Sofuoğlu'nun yarışmış olduğu Süpersport organizasyonunun takvimine göre bir takvim belirleyeceğiz. Yarışlara hem Kenan'ın, hem de motokros, pist, enduro ve drag branşlarında Türkiye şampiyonalarında birinci olan sporcuların katılabileceği bir takvim hazırlayacağız. Böylelikle daha çok sevilmesini bekliyoruz. Sponsor bulabilirsek, milli takım da oluşturabiliriz” diye konuştu.

Hedef, doğu bölgeleri ve Karadeniz

Uçar, motosiklette ulaşamadıkları bölgelere gidebileceklerine işaret ederek, “Doğu'da ve Karadeniz'de etkinlik yapmak istediğimiz özel şehirler vardı. Trabzon, Rize, Sinop ve Samsun'da motosiklet yarışlarına uygun bir pistimiz olmadığı ve coğrafi şartlar elvermediği için bu bölgelere ancak su ile ilgili bir branş olursa girebilirdik. Şimdi bunu gerçekleştireceğiz” dedi.

Bu açıdan bakıldığında, Trabzon, Rize ve Karadeniz'de etkinlik yapma imkanı bulacakların anlatan Uçar, “Doğu'da ise baraj olan yerlerde etkinlikleri yaparak Motosiklet Federasyonu olarak hizmet götürmüş olacağız. Oradaki gençlerin motor sporlarına olan ilgisini canlandıracağız. Elazığ'da Keban Barajı'nda, Adıyaman'da Atatürk Barajı'na kıyısı olan yerlerde bunu yapmak istiyoruz” diye konuştu. Jet ski branşı, Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu'nda yer alırken, federasyonun 20 Ekim 2012 tarihindeki genel kurulunda alınan kararla ayrıldı. 

Sonrasında ise Spor Genel Müdürlüğü'nün (SGM) kararıyla Gelişmekte Olan Spor Dalları Federasyonu'na bağlandı. Türkiye Motosiklet Federasyonu, 13 Kasım 2012 tarihinde Gelişmekte Olan Spor Dalları Federasyonu'ndaki branşın kendilerine bağlanması için başvuruda bulundu. Spor Genel Müdürlüğü Merkez Danışma Kurulu, 14 Aralık 2012'de motonotik branşlar içinde faaliyetini sürdüren Jet Ski branşını Motosiklet Federasyonu'na bağlanmasını kararlaştırdı. Daha sonrasında branş, 11 Mart 2013 tarihindeki bakanlık onayı ile Motosiklet Federasyonu bünyesine katıldı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra