Ana içeriğe atla

RKS Titanic 200 İlk 1000 km sonrasında Genel İnceleme


Merhaba Arkadaslar. Kuba nin yeni markasi olan RKS nin, Keeway RKV 200 olan modelinin TR ye getirilip isminin Titanic 200 olarak sattigi bir motordur kendileri. Ben motosiklet konusunda uzman biri değilim ama şu zamanda kadar scoter ve vitesli olarak toplamda 20 000 km lik deneyimleri sonucu oluşan tecrübe ile yazıyorum bunları.


Teknik verilerle baslayalim. Ön taraftan arkayadoğru sırayla;


Ön Takım:

Ön Tekerlek : 17 " boyutunda ve yeterince kalin. Tam ebatlar 100 / 80 - 17" 200 KG kaldırma kapsiteli ( Cordial Marka. Sitesinde ve Broşürdeki veriler örtüşmüyor  )
Ön Disk Fren : 240 mm çift pistonlu kaliper destekli. Disk Çapı 260 mm sanırım.
Ön Maşa : Teleskopik TERS Çatal ( Tam emin değilim ama 40 mm olması lazım )
Sertiliği ayarlanabilmesi için fren kolunun yanında aparat var.

Boyutlar - Genel :

Sele yüksekliği : broşürde 110 cm, sitesinde 785 mm yazıyor. Ama broşür doğru
Uzunluk : 2130 mm
Genişlik : 770 mm
Dingil mesafe: 1360 mm
Yakıt Kapasite : 15 + 2 litre yedek
Yakıt Tüketimi : ( Rodajda; 100 km 3.12 litre )
Boş Ağırlık : broşürde : 128 KG sitesinde : 135 kg yazıyor



Ön fren sertlik ayarı var 4 kademe.



Motor Özellikleri :

Silindir Hacmi : 197 cc ( Tek silindir / 4 zamanlı / 4 valf - Egzantirikli)
Soğutma Sistemi : Yağ ve Hava Soğutma ( motorun ön tarafında yağ radyatörü var)
HP ( Beygir ) Gücü: 18 HP ( Teknik veriler sitede ve broşürde farklı ama bence güç bu  )
sitesinde: Maksimum Güç 12 kW / 9000 rpm yazıyor
sitesinde: Maksimum Tork 14.5 Nm / 6000 rpm yazıyor
sitesinde: Sıkıştırma Oranı 9.5:1
Ateşleme: CDI
Yakıt Sistemi: Karbüratör
Şanzıman : 5 Vites
Sitesinde Ek özellik olarak yazanlar : "GS ALT MOTOR, DT-I DUPLI ATEŞLEME SİSTEMİNİN İMPARATORU OLUP, YAKIT TASARRUFUNDA BİR YILDIZDIR. ? BU DA ONUN SAHİP OLDUĞU TEKNİK PATENTLERDEN DEVRİM NİTELİĞİNDE OLANLARDAN SADECE BİR TANESİDİR. ? ŞUANA KADAR DÜNYADAKİ EN İYİ MOTOSİKLET ALT MOTORU. ? GS KING DT-I DUPLI IGNITION FUEL SAVING STAR ®, WHICH GET MANY TECHNICAL IVENTION PATENTS "







Gösterge Paneli Özellikleri:

Motor Devir göstergesi
Yakıt durumu dijital
Uzun far gösterge, Vites boşta ve sinyal çalışma ışığı
Saat
Motor Stop - Start için ek buton
Vites Göstergesi ( sağ üstte )
Toplam Km ve Tripmetre göstergesi
Anahtar Koruma aparatı.





Arka Takım:

Arka Teker : 17 " boyutunda. Tam ebat 130 / 70 - 17" 265 KG yükleme kapasite.
Arka Süspansiyon: Hidrolik ( sertliği ) Ayarlanabilir Azot Gazlı süspansiyon
Arka Fren : 240 mm olması lazım, Tek piston kaliperli Disk Fren
Aksesuar olarak motor üstünde çamurluk uzatması vardı.






Gelelim yorum bölümüne;


Motorun hoşuma giden özellikleri;

Gücü ( 162 cc olan mondial 150 MR den sonra gayet tatminkar. )
İvmelenmesi ( yine eski motorumdan daha çok haz vermekte. Gazı açınca şehir içinde uzayabiliyorsunuz. Yağ + Hava soğutma görevini başarıyla yerine getiriyor. Şişme vb olmuyor. Gazı açın ve keyfinize bakın )
Sürüş Karakteristiği ( Önde ters çatal, Arka süspansiyonlar, Teker ebatları olarak çok başarılı. Kasislerde ve virajlarda motor kendini çok çabuk topluyor ve güven hissi veriyor )
Görüntü: 150 likler gibi sönük kalmayan, çok abartılı olarak kaslı demesemde göz dolduran bir duruşu var. Motorum ve Kaskım beyaz. Reflektörlü yelek giyince Polis zannediliyorum
Frenleme : Şehir içi ve Uzun yolda frenlemeler harika. Birkaç kez panikle arka arka tekeri kitledim ama motor hiç kendini atmadı yada arka tekeri yanımda görmedim.
Yakıt : Rodajda iken 100 km de 3.1 litre harcama yaptı. Rodajdan sonra daha da düşeceği için memnunum  150 lik gibi yakan bir makine bu ;)


Motorun hoşuma gitmeyen özellikleri;

Titremesi : Mondial 150 MR motorumdan daha fazla titreşim var. Uzun yolda ellerimi karıncalandırdı. ve Egzantirik sesi diyorlar. Servisle konuştum, Sübab ayarı yaparız hallolur dediler. Titreşimi azaltmak için bende egzos ile oynama yaptım. Biraz farketti ama tam bitmiş değil.
Kesiciye girmesi : Bazen 8500 de bazen 9500 de kesici devreye giriyor. Adamı korkutacak düzeyde oluyor bazen.
Rolanti ayarı : bir türlü düzene sokamadım. Bazen yolda giderken motorun stop etmesi ise beni deli etmekte. Ama bu madde halledilebilir birşey sanırım.

Şunlar olsaydı süper olurdu dediğim noktalar;

Arka Süspansiyon Ortada tek olsaydı daha spor bir görüntü olurdu.
Dörtlü Flaşör butonu olsaydı.
Sesi daha tok olabilirdi. Ama 150 lik gibi değil en azından.
Benzin deposu alt kıvrımı olmasaydı daha güzel olabilirdi.


İlk aldığımdaki ufak tefek aksaklıklar vardı. Vites kolu düştü  Yolda giderken ayağımı atıyorum yok, vites koluna baktım civatası düşmüş. Servise gittim, civata taktılar tekrar "loktayt" mı ne sıktılar, bidaha da sorun olmadı. Gösterge panelinde bi zırıltı var, en yakın zamanda içini açıp bakacam ne var diye

GENEL OLARAK ŞÖYLE DİYEBİLİRİM;
Abicim motor güzel. Görüntü güzel, Ses idare eder, Gücü - İvmelenmesi güzel, Her türlü gideri var  Şu titreşim olayı sübab ayarı ile giderse tamamdır. Geri kalanda 10 000 km ye kadar kronik sıkıntı olacak mı ona bakarım. Kronik birşey çıkmaz inşaAllah ta Japon ayarında motor derim. Daha da kimseye bişey söyletmem. Bi italyan kadar kesinlikle olamaz ayrı ama motor hakketen duruşu, görüntü ve teknik veriler güzel. Yakıt 150 lik gibi. Rodajda 3.12 litre tükettim daha ne olsun. Rodaj sonrası sakin kullanımda 3 litrenin az aşağısına iner gibi. Tabi ben ne kadar sakim kullanabilirim orası ayrı konu  Ön Fren ve Arka Süspansiyon sertlik ayarlaması olsun, Tekerlerin virajlardaki verdiği his olsun, Kasisler ve ani haraketlerde kendini çabuk toparlaması olsun gerçekten es geçilir şeyler değil. Sürüş karakteristiği 150 MR den sonra benim çok hoşuma gitti.

Bu motor hakkında en çok merak edilen başka bir konuda
"Bu gadder paraya değermi arkadaşım"
Evet değer. Ben 150 lik motora 3000 TL para verdim. Buna 5000 TL. Vicdanen özellikleri ve bana verdiklerini karşılaştırıp ikisini yanyana koyduğumda BU PARAYA DEĞER BU MAKİNE. Tabi eğer kronik bir sorunu çıkmazsa. Onuda 10 000 li km lere geldiğimizde anlarız ;) Çünkü motor sürüş sırasında zevk veriyor. Kendini çabuk topluyor ve şehir içinde ani hızlanmalara verdiği cevap çok iyi.

Fotoları büyüterek görüntülemek için : http://rkstitanic200.blogspot.com/20...-inceleme.html

Bunlarda Ankara MT olarak yaptığımız iftar programı sırasında çekildi. Buraya koyma amacımda, diğer motorlar arasında nasıl durduğu hakkında fikir etsin diyedir









son olarak yaptığım video çekimlerinden en beğendiğim (her ne kadar sallantılı olsada  )




buda motorun genel olarak özellikleri hakkında çektiğim ilk video:
kaynak :http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/105678-rks-titanic-200-ilk-1000-km-sonrasinda-genel-inceleme-foto-ve-videolu.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra