Ana içeriğe atla

Erkeklere kafa tuttu, kadınlara örnek oldu


 

Erkeklere kafa tuttu, kadınlara örnek oldu - Burcu Özatamer Tugayoğlu

Türkiye'nin ilk kadın enduro yarışçısı Burcu Özatamer Tugayoğlu, erkeklerle birlikte verdiği zorlu mücadelede başarılı dereceler elde ederek, kadınların da bu sporu yapabileceğini gösterdi.

Küçük yaştan itibaren motosikletlere ilgi duymaya başlayan Burcu Özatamer Tugayoğlu (35), 18 yaşında televizyonda izlediği enduro yarışlarından etkilendi. Yıllarca yarışları izleyen ve kendi kendine antrenman yapan Tugayoğlu, 2006 yılında arkadaşından aldığı motosikletiyle yarışlara katılmaya başladı. Kadınlar için ayrı bir kategori olmaması nedeniyle erkeklerle birlikte yarışan Tugayoğlu, ilk fırsatta kendi motosikletini aldı. 5 yıl içerisinde birincilik ve ikincilikler elde eden Tugayoğlu, birçok erkek sporcuyu da geride bırakmayı başardı.

Tugayoğlu'nun elde ettiği başarılı derecelerin ardından Türkiye Motosiklet Federasyonu geçtiğimiz yıl enduro yarışlarına ''Bayanlar Kupası'' kategorisini ekledi. Bayanlar Kupası'na toplam 3 bayan sporcu katıldı ve birinciliği Tugayoğlu kazandı.

-''Enduro fizik gücü isteyen bir spor''-

Başarılı sporcu Tugayoğlu yeni hedefini ve başarılarını AA muhabirine anlattı. Bu yıl düzenlenecek Dünya Enduro Yarışları'na katılmak ve iyi bir derece elde etmek istediğini ifade eden Tugayoğlu, kadınların da bu sporu yapabileceğini göstermenin mutluluğunu yaşadığını kaydetti.

Enduronun çok zor ve fizik gücünün ön planda olduğu bir spor dalı olduğunu belirten Tugayoğlu, enduro yarışlarında sporcuların teknik olarak motoru çok iyi tanıması gerektiğini söyledi.

Enduroyu kadınların da yapabileceğini kanıtladığını dile getiren Tugayoğlu, ''Enduro fizik gücü isteyen bir spor. Bakıldığında kadınların yapması zor. Ancak ben kadınların da bu sporu yapabileceğini gösterdim. Aldığım başarılı sonuçların ardından birçok kadın bana gelerek bu sporla ilgilenmek istediklerini söylediler. Türkiye Motosiklet Federasyonu da geçtiğimiz yıl 'Bayanlar Kupası' kategorisini koyarak bayanlara fırsat verdi'' dedi.

Motosiklet kulüplerinin artık kadın sporcu yetiştirmeye başladığını ve bunun sevindirici olduğunu belirten Tugayoğlu, Dünya Enduro Şampiyonası'na katılmak istediğini ifade etti.

-''Eşime destek oluyorum''-

Burcu Özatamer Tugayoğlu'nun kendisi gibi enduro sporcusu olan eşi Ahmet Tugayoğlu ise eşine her zaman destek verdiğini ve yanında olduğunu söyledi. Enduronun çok zorlu bir spor olduğunu belirten Ahmet Tugayoğlu, ''Burcu'nun başarıları dikkat çekici. Birçok erkek sporcu böyle başarılar elde edemiyor. Kendini her geçen gün daha da geliştiriyor. Başarılarının devam edeceğine inanıyorum'' diye konuştu.

Kaynak: A.A. - Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra