Ana içeriğe atla

Yavuz TAŞKIRAN - Karda motosiklet…


Karda motosiklet…
Diye yazmaya başlar ve ardından kar yağarsa bilin ki ben karların üstündeyim! Ama motorla mı, yoksa kıyıda kurulmuş bir mangalın üzerinde kızarmakta olan sucukları götürürken mi onu bilemem. Arkadaşlarımın çoğu sırf sucuk ekmek yemek için karın yağmasını bekliyorlar. Üşenip Keltepe yoluna da gitmedikleri için karın Umuttepe’ye yağmasını bekliyorlar. Merak etmeyin sucukları aldık, markasını soranlara şimdilik kaydı ile söylemiyorum, yedikten sonra rapor edeceğim. Mangal kömürünü bir toplantı için gittiğim Eskişehir’den getirdim. Ağva’ya çoktan beri ziyaret etmediğim için oradan mangal kömürünü yükleyemedim. Bir sonraki mangal keyfinde oranın kömürlerini kullanırız.
Efendim bu konuyu işlememin nedenini size izah etmeye çalışayım. Geçen çarşamba günü öğrencilerimin düzenlediği “Motosiklet ve Yaşam” konulu paneli yönettim. Türkiye Şampiyonları Barış Tok (İzmir-Pist), Özcan Karakuş (Sakarya-Drag) ve Fatih Özkan (İstanbul-Drag) bu toplantının konuşmacıları idi… Seminer salonunu dolduran öğrencilerim yaklaşık 2 saat süren söyleşi sonunda sanıyorum memnun şekilde ayrıldılar. Benim kafama Özcan Karakuş’un söyledikleri takıldı. İsviçre’den gelen arkadaşının karda motosiklet kullandığını anlatması ilgimi çekti. 
Henüz birkaç gün önce Magglingen’den söz etmiş ve İsviçre günlerim aklıma gelmişken şimdi karda Magglingen’i hayal ediyorum. Yoksa fırsatını bulup orayı ziyaret mi etsem? Yeşiller, ormanlar, patikalar, salonlar, derslikler, kursiyerlere tahsis edilen dağ evleri, kütüphaneler, öğrenciler, yükseğe değil, derine inen katlar (ilgililere duyurulur, son ziyaretimde zeminden 3 kat aşağıya 50 metrelik yüzme havuzu yapılmıştı) ultra modern bir eğitim yuvası idi. Şimdi daha da gelişmiş bir durumdadır. Belki yedinci katta bir golf sahası inşa edilmiş olabilir.
Neyse ben tekrar konuma döneyim. Karda motosiklet kullanılan bir başka ülke galiba İsveç… Orada bir sürücü belgesi alabilmek için en az 2 yıl süreli eğitim veriliyormuş. Karda, yağmurda, güneşte, her koşulda araç kullanmayı öğretiyorlar. Ama bizde? 3 ayda motosiklet sürücü belgesi alabiliyorsunuz! Kursların bırakın motosiklet öğrettiğini, motosikletiniz yoksa sınava giremiyorsunuz. Neyse ki şimdi sürücü kurslarının çoğu birer scooter almışlar, işi idare ediyorlar. 
Biz karda değil yolda bile zor ilerliyoruz. Otomobillerin çoğu hâlâ motosikleti araç olarak görmüyor. Karayollarımızda motosikletlerin maksimal hız sınırını yazmak istemiyorum. Eğer yazarsam bu hızın motorların birinci viteste ulaştıkları sürat olduğunu herkes anlayacaktır! Otoyollar ve köprülerde diğer araçlarla aynı fiyatı ödemeye devam motorlar ne yazık ki horlanan, ikinci sınıf olsun diye uğraşılan bir araç yapılmaya çalışılıyor. Merak etmeyin yakında bu akaryakıt fiyatları ile insanlar otomobil kullanmayı bırakacaklar. Motosiklete başlayacaklar ya da motosiklete dönecekler… 
Bu arada çevre, kolay kullanım, park sorunu yoktur derken elektrikle çalışan motorlardan söz edelim. Evet, çok daha çevreci sayılabilirler. Ama ülkemizdeki elektrik enerjisinin doğalgaz çevrim santrallerinde üretilen bir sonuç olduğunu yazarsam ne olacak? Yer altı zenginliği de tüketmiş olmuyor muyuz? Derinlere inmeyelim, yeryüzünde dolaşmaya devam edelim. Sonunda “Çakmaktaş” mı olacağız acaba?
Gelelim sonuca… Spikerlerimizde hafif bir stres gözlense de işi iyi kotardılar. Yaklaşık 10 kişilik ekip motosiklet ruhumuzun okşanmasını sağladı. Ammar’a teşekkürler… Esra, biraz daha sakin ol lütfen… Elif hocam iyi yönlendirmişsin çocukları… Ama şu afiş nereye gitti? Bulun bana onu… Motosikletin yüz yıllık tarihi orada gizlenmişti…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra