Ana içeriğe atla

Yeniden Varoluşun Hikayesidir... bmw r-27

Yeniden Varoluşun Hikayesidir...
33 gün süren (25 Nisan-28 Mayıs 2011) bir hikayeyi fotograflayarak belgeledim ve aşağıda bir özetini çıkardım.
Keyifle izleyeceğinizi düşünüyorum...

Bugün Honda Bayii Girne Motor'a uğradım. Servis tarafında Mehmet Usta'nın bişeylerle uğraştığına tanık oldum.



Evet, Mehmet Usta biryerlerden bulduğu 58 model BMW-R 27 ile adeta sohbet ediyordu.





R 27 tek silindir, şaftlı bir ihtiyar.(Benden bile büyük.)





Mehmet Usta hiç zaman kaybetmeden gençlik yıllarına ait aşkını ayağa kaldırmak üzere zorlu yolculuğuna başladı.







Zaman zaman bu başlıkta R 27 ile ilgili gelişmeleri aktaracağım.

Mehmet Ustam, cesaretine hayranım. Umarım mümkün olan en kısa zamanda bu ihtiyarı ayağa kaldırırsın.

Kolay gelsin...

------------------------------------------------------------------------------------------

Bugün Mehmet Usta'yı oldukça dağıtmış buldum. Motosikleti dağıtmış iyice.



''Şimdi bu toplanır mı ki ?'' dedim, ''istediğinde bir tur vermem'' dedi.



Kolay gelsin Ustam.



------------------------------------------------------------------------------------------

Mehmet Usta temizlik, boya işlemleri için götürdüğü İhtiyar Delikanlı'nın parçalarını servise getirdi. Bi görseniz, işil işil yapmış parçaları. Dün itibariyle motor-şanzuman kısmını dizmekle meşguldü.
Bugün motosikleti dizmeye başlayacağını söyledi.
İşte parçalar...





Bazı parçaların orijinallerini bulurken, bazılarını tamir etmiş, boyatmış.







Motor şanzuman tamam olunca (ki, tamam gibiydi dün akşam) montaja başlayacak.



Yeni gibi olmuş.



Platin ayarını yapıyor sanırım.











Orijinal yaylı seleyi de bulmuş. Sanırım onu soruyor. Eee...Sona yaklaştıkça sabırsızlanıyor haklı olarak.



Kolay gelsin ustam. Yarın gene buradayım.



------------------------------------------------------------------------------------------

Bugün (Cumartesi) günümün büyük bölümünü Mehmet Usta'nın yanında geçirdim. İmkan olsa elinin altında kalfalık bile yaparım. (Böylesine bir motosikleti adeta yeniden yaratmak çok keyifli.)

Lakin birçok işi kendi elleriyle yapmak istediği için, güç gerektiren ya da ucundan tutulması gereken işlerde servis ustası çocuklarından ve çalışanlardan aldığı yardım haricinde pek yardım almıyor. Orijinal parça teminini bile Türkiye'nin birçok yerine tek başına giderek yaptı. (Birkaç çalışmayan mekanik parça haricinde % 80 eski parçalar onarıldı.)

Kısaca, montaj başladı.

Sabah saatlerinde, İzmir'den Vara'sını teslim almaya gelen Ali ile, O'na eşlik eden Barış'la birlikte, yola çıkmadan önce Zeki Usta'nın ve Sibel Hanım'ın hazırladığı kahvaltı için servise geldik. Kahvaltı sonrası dizdiği R-27'nin parçalarını, daha sakin çalışabilmek için çatı arasına taşıyan ve bugün montaja başlayan Mehmet Usta'nın yanında aldık soluğu.



Motoru şasiye bindirmiş.



Ali ve Barış'ın da ilgisini çekiyor bu iş.



Ara ara aşağı inip yolculuk öncesi motosikletlerinin son kontrollerini yaptıran arkadaşlarımızla ilgilensek te,



Kısa aralıklarla yukarı çıkmaktan kendimi alamadım.





Arkadaşlarımızı yolcu ettik.



Aynen soluğu yukarıda aldım.



Ara ara Usta'dan malzeme temini esnasında yaşadığı sıkıntılar konusunda sohbet te ettik.



Olmuş be Usta'm, ellerine sağlık valla.





Pegler,





Arka çamurluk.





Bişeye benzemeye başladı.



Düşünceye bak. Patlayan lastiği rahat çıkarmak için o tarihlerde menteşeyle çözüm bulmuş fabrika.



Bugünün son parçası artçı selesi. (Bakmayın çamurluk üstüne monte edildiğine. Çok sağlam. sığsa iki kişiyi kaldırır.)



Montaj Pazartesi devam edecek. Mehmet Usta'ya kalsa, (yengeden korkmasa) gece eve gitmeyip bitirmek istiyor. Çok sabırsız gördüm Mehmet Usta'yı.

------------------------------------------------------------------------------------------

Dün (Pazartesi) görevimin başındaydım. Mehmet Usta bazı parçaları daha önce bahsettiğim gibi değişik yerlerden temin etti. Son parçalar kargoyla geldi ben oradayken.

Parçaların arasında orijinal egzost,



Ve yaylı sele de vardı.



Hatta plaka lambasının camını bile bulmuş Usta.



Haydi yukarı.



Arka taraf lastik hariç tamam gibi.



Şanzuman da binmiş.





Mehmet Usta artık yukarıda da yalınız kalamıyor. Olayı naklen izleyenlerin sayısı arttı.







Tüm parçalar yaldır yaldır. İyi temizlenmiş ve nikelajlanmış.



Ve merakla beklediğim yaylı sele.





Mehmet Usta çocuklar gibi şen. Bir müddet zıplayıp durdu selenin üzerinde. Fakat ilginç, çok güzel yaylanıyor sele yahu. Fena konforlu.



Sanırım bir-iki güne kadar sesini duyarız bu İhtiyar Delikanlı'nın.



Neyse, ben servise gidip izlemeye devam edeyim...

------------------------------------------------------------------------------------------

Hımmm... Nerede kalmıştık ?
Motosiklet yavaş yavaş kendini göstermeye başladı.

Birkaç gün önceye ait görüntülerle devam ediyoruz.

Bugünkü neşriyatımda R-27'nin sesini de duyabilirsiniz. 15-20 yıldır çalışmamış motor, nihayet bugün gürledi.

Servise gittiğimde, neredeyse gününün tamamını R-27 ile birlikte geçiren Mehmet Usta'yı gene aynı durumda buldum.



Lastikler takılmış.



Takalım yerine o zaman.



Arka taraf tamam.



Sırada ön taraf var.







Telelever'in eski sürümü herhal..?



Amortisörler.



Öf öf...Yaldır yaldır valla.



Şimdi bir kahveyi hakettik. (Bana nooluyorsa..)





Ön jantı yerleştiriyoruz.











Yemek paydosu. Usta'ya ne kadar ısrar ettiysek gelip yemedi. İşine devam etti.



Biz de atıştırıp yanında aldık soluğu.



Kafaya takmış, ''bugün çalışacak'' diyor, başka birşey demiyor.



Etraf kalabalıklaşmaya başladı. Büyük ana tanıklık etmek istiyoruz.







Bobin, akü bağlantısı derken,



İlk deneme için kollar sıvandı.



Yılmak yok. Çalışacak. Ne de olsa 15-20 yıldır çalışmamış. Nazlanması normal. Üstelik daha gaz kolu Almanya'dan yetişmedi. Halatı çekiştiriyoruz.





Bizim ekip te işe el attıysa bu iş tamam demektir. (Ama hangi yönde tamam, bilemem.)



Son bağlantı ve,



İkinci deneme.



İşte bu kadar...



Bugün aradı Mehmet Usta. Eksik parçalar gelmiş. Yarın elektrik tesisatı bitecek. Haftasonu turlayacağız R-27 ile.

------------------------------------------------------------------------------------------

Ertesi gün...

İstanbul'dan, Ankara'dan ve Eskişehir'den 7 misafirimiz var.
Servise uğradık ve soluğu Mehmet Usta'nın yanında aldık. Arkadaşlarım forumlardan takip ettikleri yeniden doğuşun bir bölümüne de olsa canlı tanıklık yapmak istediler.





Hakkı Ağabey sevdi bu motosikleti.



Yakıştı da.



Abdullah Hocam da fırsatı kaçırmıyor.





K 1600'den R-27'ye.



Bu arada gidon, far ve sinyaller tamam. Bir iki güne kalmaz tamamen biter.

Ve Mutlu Son...

Bugün servise gittiğimde Mehmet Usta'nın R-27'yi çatı katından servise indirdiğini gördüm. Dün hummalı bir çalışmayla motosikletin elektrik tesisatını bitirmiş.



O heyecanla çalıştırdı hemen. Ben de video kaydını yaptım.



Herşey yerli yerinde.



Farlar, armalar...Hepsi tamam.



Kütükleri de orijinal bulmuşuz, değmeyin keyfimize.





Ortaya böylesine bir güzellik çıkıverdi.







Eh, Mehmet Usta'nın eli öpülür.



Işık sistemi de tam ve düzgün.



Tüm parçalar yerli yerinde.



Şimdi büyük an...



İkinci vuruşta çalıştırıyorum motosikleti.



Son kontroller,



Ve yavaştan hareket.



Servisi boydan boya katedip çıkışa geliyorum.



Biraz daha kullanmak için içimde dayanılmaz bir arzu var. (Kıyafetlerim de yok ama servisin bahçesindeyim.)



İster yaz, ister yazma hesabı, İhtiyar'ın muhteşem motor homurtusu eşliğinde yola çıkıyorum. Bir tur atıp servis önünde Okay'ı görüyorum. Bırakır mı, hemen atlıyor R-27'nin selesine.



Kenardan, yavaş yavaş.



Geçiyoruz servise.



Doya doya seyrediyoruz İhtiyar'ı



Ve gurur abidesi.



Artık ufağına tefeğine bakılıyor. (İnce ayar işleri.)













Hiçbir şeyi gözden kaçırmıyor Usta.





Ve ayna. O da tamam.
(R-27'nin orijinal kütüklerinin sadece sol tarafında ayna bağlantısı var. Orijinali böyleymiş. Bilmiyordum.)



Zeki Usta, senin ve iki ağabeyinin de emeğiniz geçti. Ellerinize sağlık.



Hadi vitrine koyalım İhtiyar'ı.



Çok ta güzel durdu. Açtı mağazayı.



Bu motosikletin,





Bu motosiklet olduğuna,



İnanmak çok zor gerçekten.



33 gün gibi rekor bir zamanda tamamladı motosikleti Mehmet Usta. Bu zaman zarfında hiç durmadı diyebilirim.



Bu 33 günlük süreçte zaman zaman işyerinde uyukladığına tanık olduk.



İstediği parçalar geldikçe çocuklar gibi sevindiği de oldu.



Ve sonuçta ortaya kısa zamanda muhteşem bir İhtiyar Delikanlı çıkıverdi. Adeta yeniden doğuş...



Tekrar tekrar tebrik ederim Mehmet Usta. Ellerine sağlık.



S O N
Konu guven61 tarafından (Bugün Saat 12:01 ) değiştirilmiştir.


Yorumlar

  1. Aynı Motorsikletten bizdede var fakat orjinal tekli koltuğunu ve klometre saat'ini bulamıyoruz yardımcı olursanız seviniriz. Ulaşım; 05343567325

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra