Ana içeriğe atla

Kırmızıda geçersen ne olur ?

Eğer yukarıdaki soruya verdiğiniz cevapdan "nasıl bir sürücü" olduğunuzu teşhis etmek isteseydim aşağıdaki sınıflandırmayı kullanarak işe başlardım.

- Yeni başlayanlar , deneyimsiz guruplar , motordan çekinenler yani genel olarak "motosiklet için henüz yetersiz" olduğunu bilenler şu cevabı vereceklerdir;

***** FACİA ***** 

- Yukarıda saydıklarımla reel olarak aynı sürüş bilgisi ve tecrübesine sahip olan ama bunu kabul etmeyenler yani kendisini "tecrübeli ve yeterli zanneden ama öyle olmayanlar" ise aşağıdakine benzer bir şeyler söyleyeceklerdir;

***** GAZI SONUNA KADAR AÇARIM , ARABALARIN ARASINA DALAR GEÇERİM ***** 

- Bolca km yapmış , motosiklet üzerinde belli bir süre geçirmiş veya aldığı eğitimler ile tecrübesizliğinden kaynaklanan açığı daha kısa sürede kapatmış bilinçli motor sürücülerinin cevabı ise şu minvalde olacaktır;

***** KAÇIŞ NOKTASINA KONSANTRE OLUR , HIZIMI DÜZENLER VE KIVIRMACA TEKNİĞİ İLE SIYRILIRIM ***** 

- Aynı soruyu öğrenmenin 4. ve son aşaması olan "Bilinçsiz - Yeterli" seviyesindeki ileri sürücüye sorarsanız yüzünüze boş boş bakıp şu cevabı verecektir.

***** KIRMIZIDA GEÇİLMEZKİ ***** 

Motosiklete gönül vermiş tüm dostların kendilerine "ileri sürücü" olabilme hedefi koymalarını gönülden istemekteyim . Bu tür sürücüler hem motorlarından , hem sürüşlerinden daha çok keyif alırlar hem de kaza yapma oranları diğer sürücülere göre çok çok daha düşüktür.

"İleri Sürücü (Advanced Rider)" diye bastıra bastıra örnek verdiğimiz sürücü tipinin diğer sürücülerden farkını anlatmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

Peki kimdir bu ileri sürücüler farkları nedir. ?

Soru-Cevap şeklinde ilerlersek daha açıklayıcı olacağını düşünmekteyim.

SORU: İleri bir sürücüyü trafikte nasıl farkederiz.

CEVAP : Farkedemezsiniz . 

İleri sürüşün bir numaralı kuralıdır.

*Trafikte beraber yol aldığınız diğer unsurların hiçbiri sizin yaptığınız bir hareketten dolayı ;
- Şerit değiştirmemeli
- Fren yapmamalı
- Sürücüsü ürkmemeli
- korna çalmamalı yada selektör yapmamalı.
İleri sürücü akan trafik içerisinde adeta "saydamdır" açık farları ve üzerindeki reflektörlü yeleği onu farketmenizi sağlar ama hepsi bu kadar ...

SORU : İleri sürücü güvenli sürüş tekniklerini hangi sıklıkta kullanır. 

CEVAP : Kullanmaz. 

İleri sürüşün temeli "ÖNGÖRMEK" dir. İleri sürücü tüm güvenli sürüş tekniklerini bilmek ile beraber, bunları kullanmak zorunda kalabileceği riskleri erkenden öngörerek sadece pozisyon değiştirir ve bu teknikleri kullanmaya ihtiyaç bırakmaz. 

SORU : İleri Sürücüler hep yavaş mı gider 

CEVAP : Eğer sorulan soru azami sürat ile ilgili ise "evet" İleri sürücüler kendini "Hızlı Sürücü" olarak niteleyen sürücüler kadar sürat yapmazlar.
Ama soruyu "araç trafiğine açık karayollarını kullanarak A noktasından B noktasına kim daha önce diye gider ? " diye sorarsanız İleri sürücüden önce varabilmek için helikopter kullanmanız gerekir diye cevaplandırmam gerekir.

Daha ayrıntılı açıklamam gerekirse ;

Hızlı olduğunu düşünen sürücü A noktasından B noktasına gidebilmek için hıza odaklanacaktır. Yüksek hız beraberinde, sert frenaj , yüksek adrenalin ve harcanan ciddi miktarda eforu beraberinde getirecektir. Bu tempoyu dünyanın en iyi yarışçıları bile 2 saatlik bir GP nin %100 ünde gösterememektedirler.

İleri sürücü ise aynı yolu giderken " zaman kaybını asgariye indirmeye" odaklanacaktır. Sert hızlanmalar ve sert frenajlar yerine makul bir ortalama ile en az zaman kaybını elde etmeye çalışacaklardır. Bu teknik , gidilmesi gereken mesafe arttıkça ileri sürücünün arayı daha da açmasını sağlayacaktır.
(Bu arada makul ortalama derken çok mütevazi olmamak gerekir ,sonuçta elde edilen ortalama oldukça ciddi bir rakamdır. Ancak bu ortalamayı elde ederken hiçbir ileri sürücü 200km/s gibi saçma süratlere çıkma gereği duymaz sadece mümkün olduğu kadar süratini stabil tutmaya çalışır.) 

İleri sürücü özellikle uzun yolda daha az yorulur , daha az su kaybeder , daha az yakıt harcar bütün bunların sonucunda çok daha az mola verir. İleri sürüş ile uzun yola giden sürücüler ortalama 250 km de bir sadece yakıt almak için duraklarken , hıza odaklı sürüş yapanlar ise ilk 100-150 km sonunda en az 1 saatlik dinlenmeye ihtiyaç duyacaklardır.

Mutlaka aklınıza yatmayan bir şeyler veya benim eksik bıraktığım noktalar olabilir. Yorumlarınız bekliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra