Ana içeriğe atla

İşte En Pahalı Motosiklet!


Telli, mücevher tasarımcısı Sevan Bıçakçı'nın özel tasarım bir motosiklet yaptırabilmek için başvurduğunu ve hayalindeki motosikleti anlattığını söyledi.
Bıçak'nın istediği özel tasarım motosikleti yapmak için başladıkları çalışmaların bir yılı aşkın sürdüğünü ve el yapımı motosiklette boya yerine altın varak kullandıklarını ifade eden Telli, şunları söyledi:
"Motosiklet 315 kilogram ağırlığında, 1801 cc motor hacmi ve 125 hp beygir gücüne sahip. Altı ileri şanzımanı bulunan motosikletin bütün şasi ve kaportasında beyaz ve sarı altın varaklar yer alıyor. Yakıt tankı üstünde ise mitolojik kahraman Medusa'nın kabartması var. Çamurluğun ve şasinin üzerinde ise yılan figürleri bulunuyor."
Yaptıkları motosikletin Guinness Rekorlar Kitabı'na "dünyanın en pahalı motosikleti" olarak alınması için başvuru yaptıklarını anlatan Telli, "Guinness'e dünyanın en pahalı motosikleti olması, ilk defa altın kullanılması ve yapımı için emek işçiliğinde harcanan süre açısından da ilk olması nedeniyle başvurduk. Motosikletin, Guinness Rekorlar Kitabı'na girmesini bekliyoruz" diye konuştu.
Telli, motor ekibiyle ilklere devam edeceklerini ve çok yakın bir zamanda da yine bir ilke imza atacaklarına kaydederek, "Türkiye genel havacılık için Bell marka eski bir helikopteri A'den Z'ye yeniden yaptık. Eski model ve işlev görmeyen helikopterde, farklı bir tasarım uyguladık. Yakın zamanda helikopter ile ilgili bilgileri de paylaşacağız" diye konuştu.
Motosikletin sahibi Sevan Bıçakçı ise hayalindeki motosikleti Tarhan Telli'ye anlattığını vurgulayarak, "Geçmiş ile bugün arasında köprüyü temsil eden ve ilklerin birleştiği güç sembolü bir motosiklet istemiştim. Farklı uygulama teknikleri kullanarak dünyanın ilk beyaz ve sarı altın kaplama tasarımı ve en pahalı motosikletini bana yaptılar" dedi.
Bıçakçı, Telli'nin hayalini gerçekleştirdiğini ve Türk eseri bu motosiklete sahip olmakla büyük bir gurur duyduğunu da dile getirdi. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18