Ana içeriğe atla

Ceylanpınar’da motosiklet seferberliği


Ceylanpınar’da son günlerde yaşanan motor kazalarının birçok ailenin evine ateş düşürmesinden sonra, Ceylanpınar Emniyet Müdürlüğü Trafik Asayişi Ekipleri denetimlere başladı.
İlçe Emniyet Müdürlüğü, sokaklarda dolaşan ve egzozları açarak gürültü kirliliğine neden olan motosiklet sürücüleri için denetimlerini sıklaştırdı. Geniş cadde ve sokaklarda dolaşan, akrobasi hareketler yapan motosikletler için düzenlenen operasyonla motosikletlere el konuldu. Sürücü belgesi olmayan, plakasız motosiklet kullananlara yasal işlem başlatırken, vatandaşlar; ‘’Anne ve babaların bu konuda duyarlı olmalarını, çocuklarını bu konuda uyarmalarını istediler.’’

Ekiplerin yaptıkları yol kontrollerinde, motosiklet ve sürücüleri hakkında cezai işlem uygulandı. Plakası olup ta ehliyeti olmayanlara, tescilleri olmayanlara, ehliyetsiz olanlara veya yetersiz ehliyeti olanlara işlemleri yapılana kadar motosikletleri trafikten men edildi. Vatandaşlar; kural tanımayan ve motosiklet kirliliği yaratanlara karşı emniyet ekiplerinin mücadelelerinin her zaman sürmesi gerektiğini, huzurun bozulmasına ve kuralsız davranışlara asla müsaade edilmemesini istediler.
Belli aralıklara muhtelif yerlerde denetimlerini sıklaştıran ekipler ehliyet, ruhsat ve kask kontrollü yapıyor. Artan motosiklet kazalarının önüne geçmeyi de amaçlayan kontrollerde ekipler, kurallara uymayan sürücüleri trafikten men edip yasal işlem uyguluyor.  Diğer yandan denetimi yapılan motosikletlerin sürücülerinin hepsinin kask kullanmadıkları gözlendi.

Ceylanpınar Emniyet ve Trafik Şube ekiplerinin birlikte yürüttüğü operasyonlarda, ehliyetsiz, ruhsatsız, kasksız, aranan plakasız birçok motor bağlanarak yedi emin otoparkına çekildi. Uygulamanın çok olumlu olduğunu söyleyen vatandaşlar; ‘’Emniyetin motorlara karşı yaptığı denetimler sonucu oluşabilecek kazaların önüne geçilmesini çok yerinde buluyoruz. Bazı motor sürücülerinin egzozlarını çıkartarak gürültü kirliliği yaptığı, çok hızlı gittiğine tanık oluyoruz. Denetimlerin daha sıkça yapılmasını bekliyor. Bazı gençlerin ise özellikle motorun üzerine yatarak çok tehlikeli motor sürdüklerine şahit oluyoruz. Bu tür motor sürücülerinin hem kendi hayatlarını, hem de araç sürücülerinin yaşamlarını tehlikeye atıyor’’ dediler.
Vatandaşlar, çevre ve gürültü kirliliğinin önlenebilmesi adına, ilçe esnafından ve yetkililerden elektrikli motosikletlerin daha da sık kullanılması için çalışma beklediklerini belirtiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

falcon lion 150

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 149 cc Max. Güç 8500 d/d - 9.00 kw - 13 Hp Max. Hız 140 Km/h Vites 5 Vites Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V - 7 Ah Yakıt Tankı 12 Litre Yakıt Sarfiyatı 2.5 L / 100 Km Ağırlık 135 Kg Max. Yük 180 Kg Uzunluk 2160 mm Genişlik 790 mm Yükseklik 1090 mm Frenler Ön Disk, ABS • Arka Kampana Lasrik Ölçüleri Ön, 2.75 - 18 • Arka, 3.00 - 18