Ana içeriğe atla

16 Mart Ehliyet Sınavı Sonuçları 2013 Açıklandı (meb.gov.tr)



16 Mart Ehliyet Sınavı Sonuçları 2013 Açıklandı (meb.gov.tr)

16 Mart Ehliyet Sınavı Sonuçları 2013 Açıklandı (meb.gov.tr)... 16 Mart Ehliyet Sınavı sonuçları açıklandı. 16 Mart 2013 Ehliyet Sınav meb.gov.tr adresinden Sonuçları açıklandı. Sürücü adaylarının merak ettiği 16 Mart Ehliyet Sınav Sonuçları açıklandı. 16 Mart Ehliyet Sınavına girenler 16 Mart Ehliyet Sınav Sonuçlarını öğrenmek için web sitelerine akın etti. 16 Mart Ehliyet Sınavı sonuçlarını beyazgazete.com aracılığıyla da öğrenebilirsiniz. Ehliyet Sınav Sonuçlarını T.C kimlik no ile meb.gov.tr'den öğrenebilirsiniz. İşte 16 Mart Ehliyet Sınavı sonuçları...

SONUÇLARI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN

Sürücü adaylarının merak ettiği 16 Mart Ehliyet Sınav Sonuçları açıklandı. 16 Mart ehliyet sınav sonuçları b gün öğle saatleride açıklandı. Ehliyet Sınavına giren sürücü adaylar Ehliyet Sınav sonuçlarının açıklanmasıyla meb.gov.tr adresine akın etti. Ehliyet Sınavından geçenler direksiyon sınavına girecekler. 16 Mart Ehliyet Sınavı sonuçlarını beyazgazete.com aracılığıyla da öğrenebilirsiniz.

Bu sınavda Trafik, Motor ve İlk yardım bilgisinden en az 70 alan kişiler, direksiyon sınavına girmeye hak kazanacaklar. Sınav takvimine göre yılda 6 tez yapılan Ehliyet Sınavı sayısı bu sene 7 ' ye çıkarıldı. B sınıfı ehliyet sınavlarında önceki yıllarda 120 olan soru sayısı bu yılki yeni uygulama ile birlikte 60 ' a indirildi, 150 dakika olan ehliyet sınav süresi de 75 dakikaya indirildi.

Derse Girmeyene Ehliyet Yok

Milli Eğitim Bakanlığı merakla beklenen Sürücü Kursları Yönetmeliği Taslağı ile ilgili çalışmaları tamamladı.

Yeni taslağa göre teorik ve direksiyon eğitiminde devam zorunluluğuna ağırlık verilecek. Teorik derslere ve direksiyon derslerinde 5 ' te 1 oranında devamsızlık yapan adayların kurstan kayıtları silinecek. Bakanlık, devam durumunu sürekli takip edecek. Milli Eğitim Bakanlığı ' na bağlı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği Taslağı ' nı hazırladı.

Taslağa göre kurslar, karayollarında seyreden araçların cins ve gruplarına göre belirtilen sertifika sınıflarında eğitim verecek; “Motorlu bisiklet kullanacaklar için 'A1' sınıfı sertifika, motosiklet kullanacaklar için 'A2' sınıfı sertifika, otomobil, minibüs ve kamyonet kullanacaklar için “B” sınıfı sertifika, kamyon kullanacaklar için 'C' sınıfı sertifika, çekici kullanacaklar için 'D' sınıfı sertifika, otobüs kullanacaklar için 'E' sınıfı sertifika, lastik tekerlekli traktör kullanacaklar için 'F' sınıfı sertifika, iş makinesi türünden motorlu araç kullanacaklar için 'G' sınıfı sertifika, özürlü bireylerin kullanabilecekleri şekilde özel tertibatlı olarak imal, tadil ve teçhiz edilmiş motosiklet veya otomobil kullanacaklar için 'H (motosiklet)', 'H (otomobil)' sınıfı sertifika, otomobil, kamyon ve otobüsün arkasına yüklü ağırlığı 750 kilodan fazla römork takarak kullanacaklar için römork sınıfı sertifika, bütün sertifika sınıflarında teorik olarak trafik ve çevre bilgisi dersi 16, ilkyardım dersi 8 ve araç tekniği bilgisi dersi 6 saat verilecek. Sertifika sınıflarına göre kursiyerlere akan trafikte eğitim alacak düzeye ulaşana kadar direksiyon eğitim alanında veya simülatör üzerinde eğitim verilecek. Akan trafikte eğitim alacak düzeye gelen kursiyerlerin direksiyon eğitimi ders süreleri A1 ve A2 sınıfı sertifikalar için 10 saat, B sınıfı sertifikalar için 12 saat, C ve E sınıfı sertifikalar için 25 saat, D sınıfı sertifikalar için 30 saat, F sınıfı sertifikalar için 10 saat, H (motosiklet) sınıfı sertifikalar için 10 saat ve H (otomobil) sınıfı sertifikalar için 12 saat olacak.

TEORİK VE PRATİK EĞİTİME KATILMAYANLARIN KAYITLARI SİLİNECEK

Kursa kayıt olan kursiyerlerin kursa devam etmeleri esas olacak. Her teorik ders için ayrı ayrı olmak üzere ders saati sayısının 5 ' te 1 ' inden fazla derse devam etmeyenlerin kurstan kayıtları silinecek. Direksiyon eğitimi ders saati sayısının 5 ' de 1 ' i veya daha az devam etmeyenler için bir defaya mahsus olmak üzere kursiyerin durumu da dikkate alınarak, o dönemde kurs müdürünün uygun göreceği bir zamanda telafi programı uygulanacak.

Direksiyon eğitimi dersi telafi programları için kursiyerlerden devam ettikleri derslerin ücreti alınacak. Direksiyon eğitimi dersinin telafi programına da devam etmeyenlerin kurstan kayıtları silinecek. Teorik derslerin eğitimini tamamlayan kursiyerler teorik eğitim sınavına, direksiyon eğitimi dersini tamamlayan kursiyerler de direksiyon eğitimi dersi sınavına girecek. Sınavlara herhangi bir nedenle girmeyenlerle sınavda başarısız olanlar; yeniden kursa devam etmeksizin ve kurs ücreti ödemeden aralıksız üç dönem daha sınavlara girebilecek. Direksiyon sınavında başarısız olan kursiyerler istemeleri hâlinde ilan edilen kurs ücretini ödemek kaydıyla yeniden eğitim alabilecek.

MOTOR DERSİ YERİNE ARAÇ TEKNİĞİ DERSİ GELİYOR

Kurslarda, trafik ve çevre bilgisi, ilk yardım ve araç tekniği dersleri teorik, direksiyon eğitimi dersi uygulamalı olarak yapılacak. Teorik derslerin eğitimi tamamlandıktan sonra direksiyon dersinin eğitimine başlanacak. Üniversite ve yüksekokullar ile lise ve dengi okullarda zorunlu trafik ve çevre bilgisi, ilkyardım ve motor derslerinden başarılı olduklarını belgeleyenler bu derslerden istemeleri hâlinde eğitime tabi tutulmayacak sadece sınavlara girecek.

TEORİK SINAV ELEKTRONİK ORTAMDA YAPILABİLECEK

Teorik derslerin sınavı, Bakanlıkça belirlenecek esaslara göre merkezî sistemle veya elektronik ortamda yapılacak. Direksiyon eğitimi dersi sınavları ise Milli Eğitim müdürlüklerince uygulamalı olarak yapılacak. Teorik derslerin tamamı için bir sınav yapılarak tek notla 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek. Sınavda 70 ve üzeri puan alan kursiyerler başarılı sayılacak. Özel motorlu taşıt sürücüleri kursu her yıl en az bir defa eğitim denetmenleriyle genel denetime tabi tutulacak. Bakanlıkça veya valiliklerce gerekli görülürse ayrıca denetimler yapılacak. . İhtiyaç duyulması durumunda, denetimlerde bilirkişiler de görevlendirilecek.

SÜRÜCÜ KURSLARI TASLAKTAN MEMNUN

Sürücü kursları sektörü ile ilgili sorunları rapor halinde Milli Eğitim Bakanı ve ilgili yetkililere ilettiklerini belirten Ankara Sürücü Kursları Birliği Derneği Genel Başkanı Cengiz Güler, “Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmenlik taslağı talepler doğrultusunda değerlendirildi. Bakanımıza ve tüm yetkililere ilgisinden dolayı teşekkür ederiz.” dedi. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra