Ana içeriğe atla

Ehliyet Sınav Sistemi Değişti (2013)

 

Ehliyet Sınav Sistemi Değişti (2013)

Türkiye’de trafik kaza sayılarının ve ölümlü kaza oranlarının Avrupa ülkelerine göre fazla olması üzerine Avrupa ülkelerindeki ehliyet sınav sistemini inceleyen Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Sınavı Kılavuzu’nda köklü değişiklikler yaptı.

2013’ten itibaren bütün motorlu taşıt sınavları yeni kılavuza göre yapılacak. Ehliyet sınavındaki yazılı soru sayısı azaltılarak pratik ağırlıklı hale getirildi. Sorular ve sınav süreleri yarıya indirildi. Yılda 6 kez yapılan sınav sayısı da 7’ye çıkarıldı.

SORU SAYISI AZALDI

Otomobil, minibüs veya kamyonet kullanmak isteyenlerin aldığı “B” ehliyeti için yapılan sınavda soru sayısı 120’den 60’a indirilirken, sınav süresi 75 dakikaya düşürüldü. Bu çerçevede ehliyet sınavında İlk Yardım Bilgisi dersinden adaylara sorulan soru sayısı 30 iken 15’e, Trafik ve Çevre Bilgisi dersinden sorulan soru sayısı 50’den 25’e, Motor ve Araç Tekniği dersinden sorulan soru sayısı da 40’dan 20’ye çekildi.

Motorlu bisiklet ve motosiklet kullanacakların aldığı A1-A2 ehliyet sınıfı sınav sorusu 90’dan 45’e düşürülürken, süre de 120’den 60 dakikaya indirildi. Kamyon, Çekici ve Otobüs kullanmak isteyenlerin aldığı ‘C-D-E’ türü ehliyetlerinde ise sınav sorusu 120’den 60’a, yapılma süresi de 150’den 75 dakikaya çekildi. Özel tertibatlı olarak, imal, tadil veya teçhiz edilmiş motosiklet veya otomobil türünden araçları kullanan hasta veya engellilerin aldığı ‘H’ sınıf ehliyet sınav soruları da 80’den 40 indirilirken, süresi de 100’den 50’ye düşürüldü.

KAYNAK:http://www.motosiklet.net/forum/son-haberler/112354-ehliyet-sinav-sistemi-degisti-2013-a.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra