Ana içeriğe atla

Trafikte Motosiklet ve bisiklet sorunu aslında siklet sorunudur…


Trafikte Motosiklet ve bisiklet sorunu aslında siklet sorunudur…

Böyle bir sorun var mı? Bana göre evet var… Hem de çok büyük bir sorun bu… İki tarafında sorun olarak karşı tarafı suçladığı bir sorun bu üstelik… En baştan söyleyeyim, bana kalsa tüm insanlığı motosiklet ve bisiklet ile trafiğe çıkarırım… Ancak ne yazık ki bu günkü yasaları, yolları, trafik kurallarını, taşıt sayılarını ve alışkanlıkları veri almak zorundayız…

Bu sabah işe gitmek için erkenden otomobilimle yola çıktım… Yolum uzak ama vaktinde çıktığım için acelem yok… Havaalanı civarında bir ışıklı kavşak var… Doğru giderseniz Alanya’ya, sağa sola saparsanız ise o civardaki işyerlerine ulaşıyorsunuz… Hızım 60 km ve en sağ şeritte gidiyorum… Kavşaktaki ışıklarda ayrıca sayısal zaman göstergesi var… Benim geçiş sürem için daha 20 saniye var… Trafik rahat ve akıyor… Yani her şey olağan ve güzel…

Ancak bir motosiklet hızla solumdan geçiyor önüme kırıyor… Sağa dönüş için sinyal veriyor… Ama birden kayıyor ve önümde yuvarlanıyor… Ben çok sert bir frenle motosiklet ve sürücüsüne çarpmaktan son anda kurtuluyorum… Dörtlüleri yakıyorum ve arkadan gelen arabada bana çarpmaktan son anda kurtuluyor… On santim daha gitseydim onların ve benim başıma gelecekleri tahmin etmek zor değil sanırım…

Bu olay çok istisna bir olay değil… Antalya’da çok sık oluyor motosiklet ve bisiklet kazaları… Bir keresinde, son sürat gelen bir motosiklet ben durdum diye bana çarpmamak için kendisini şarampole atmıştı… Oysa çok rahat durabileceği mesafe vardı aramızda… Sonradan öğreniyoruz ki meğer freni yokmuş… Frenlerini yaptırması için para vermiştim o gence… Ayrıca bir bilgi daha size; otomobilimde yaklaşık beş yıldır ‘’kask yarasıyla’’ dolaşıyor… Eşim pazarda (ara sokak) beklerken (duruyor) bir motosiklet sürücüsü yerde yuvarlana yuvarlana gelip arabanın kapısının alt tarafına kafasıyla/kaskıyla çarpıyor…

Örnekleri artırmak mümkün… Çok kaza gördüm bununla ilgili ve çok da ölen insan… İki teker üstünde yürüyen her araç asıl olarak kendilerini tehlikeye atıyor… Diğer araçlar için yaşamsal tehlike yok… Onların ki daha çok manevi bir acı, maddi kayıplar, ödenecek tazminatlar ve zaman kaybı… Ancak bunları basite almayın… Böyle bir kazaya karışan bir otomobil sahibi bir arkadaşımın hayatı karardı… Ama yine de yaşamsal bir kaygıları yok…

Trafik her geçen gün hızlanıyor… Ve yürüyen bantta hızı her zaman en yavaş olan belirliyor… Ancak hızlı olanın hızını kesmek her zaman kolay olmuyor… Burada ‘’kurallara uyulsa’’ mantığı her zaman doğru çıkmıyor… En ufak bir aksamada çok canlar yanıyor… Çünkü iki ayrı taşıt cinsini aynı kulvara koymak hata bence… Bu siklet farkıdır çünkü… Tamam trafik yarış değildir... Ancak kim ne derse desin çok hızlı bir akış var... Ve herkes eve, işe en hızlı gitmek derdinde… Bunun adı yarış değil, rekabet yok, ancak kimse de hızının kesilmesini istemiyor… Rahatsız edilmek istemiyor…

İnanın trafikte giderken motosiklet ve bisiklet kollamaktan bazen bunalıyorum… Ani çıkıverişler, yolun en olmadık yerinde karşına çıkıveren çok yavaş bir akülü bisiklet, ışıklarda sağınıza solunuza sürten insanlar… Sağında solunda bitiveren ‘’bi şeyler’’…

Ama yazıma başlarken dedim ki; elimde olsa tüm insanlığı bisiklet ve motosiklet ile taşırım… Benim karşı çıktığım aynı yola siklet farkı olan iki ayrı şeyin çıkarılması... Buna acilen çare bulunmalı… Yolların yeterli bir bölümü motosiklet ve bisiklete ayrılmalı… Konya’da benzer bir uygulama gördüm… Tüm şehri gezebilecek bir bisiklet yolu var… O yol gibi yollar Motosikletler ve bisiklet için düşünülerek yapılmalıdır… Gerçi spor olsun diye yapılan yollar var Antalya’da… Ancak bu olay ulusal çerçevede ve unsurlar göz önüne alınarak hızla planlanmalıdır

kaynak:http://blog.milliyet.com.tr/Trafikte_Motosiklet_ve_bisiklet_sorunu_a___/Blog/?BlogNo=378424&ref=milliyet_anasayfa

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18