Ana içeriğe atla

Rize-Çorum Gezim (1510 km)


  1. Rize-Çorum Gezim (1510 km)

    Bu güzergaha en son 2010 yılında hyosung gt 250 comet ile gitmiştim. O günden beri yine motosikletle gitmeyi planlıyordum. Evet motosiklet kullanmak zevkli fakat uzun yolda motosiklet kullanmak dahada zevkli. İmkanınız ve yeterli tecrübeniz varsa uzun yola çıkın . Sonrasında 50-60 km lik geziler için motosikleti garajdan çıkarmak istemeyeceksiniz.

    Zamanın kısıtlı olması nedeniyle ana yoldan çıkıp pek manzara fotografı çekemedim.














































    Bu fotografları çekerken tünelin kenarında ineklerini ortalan bir amcayla karşılaşıyorum.Başlıyoruz sohbete...
    30-40 dk.lik sohbetin ardından yola çıkmak üzere hazırlanıp motorun yanına gidiyorum ve son son şu kareyi alıyorum.


    Bu arada amca uzaktan sesleniyor. "yegeeeen sen ne iş yapıyodunnnnn" saglık sektöründen oldugumu ögrenince "bi gel hele " diyor.. Amcayla bir ilaç muhabbetine başlıyoruz bu başlama benim tam bir saatimi alıyor. En son "amca benim yolum uzun e artık kalkıyım" diyerek hareket ediyorum

    Buda o beni ordu tünelinin agzında 1 saat bekleten amca. Sagolsun çok sıcak kanlı birisi dönüşte muhakkak ugra bi çayımı iç diyor. Ordaki evinin yerinide itinayla tarif ediyor 


    Ordu'dan sonra hava düzeliyor ve yagmurluk haffiten terletmeye başlıyor. Ünyede çıkarıyorum.








    Samsun'dan içeri sapıyorum. Havza civarında biryerdeyim.












    buda 100-150 km sonra bayragın fotografını çekmek için durdugumda deklanşöre yansıyanlar.Bu arada Samsun'dan sonra asfalt kalitesi düşüyor. Burda dururken frenleri biraz zorladım ,kaymaya başladı.






    Osmancık'a 60-70 km kala...












    Eveeet nihayet pirinç cennetine ulaşıyoruz








    Favori fotoğrafım


    Nihayet evet varıyorum. 651 km .....




    Masallah bizimkinin hiç yola doymuş bir hali yok. Hala " ee bukadar mı, daha gitmiyormuyuz?" der gibi sinirli bir şekilde bakıyor. 


    İkimizinde keyfi yerinde. Nemsiz hava bize iyi geliyor


    Etrafı turlamaya başlıyorum...
    Burası ekmek yapılan yer. Bazı akşamlar yemek hazırlar hala burdan çıkan ekmeklerin tadını, kokusu hatırlarım. Çok fazla hazırcı olduk...


    Turlamaya devam...
















    Bu arada Yusuf'la görüşüyorum(forumdan hatırlarsınız "fusuy364" ,Çılgın crosscu). Oda Çoruma gelmiş. Ortada biryerde buluşuyoruz. Osmancık'tan kareler...










    Osmancıktan ayrılıp tekrar köye dönüyorum. Oda neee

    Bunlarda zehiri kapmış belli

    Çorum civarından kareler...






















    Makinayı deniyorum 








    Dönüş yolundayım. Osmancık çıkışında benzin alırken....








    Samsun'a yaklaşırken...












    Burdan sonra havada siyah bulutlar belirmeye başlıyor. Durup yagmurlugu giyene kadar yagmur geliyor. Gelişte öyle normal bir geliş degil sanki birisi yukardan kovayla su boşaltıyor gibi. Hatta bir ara yukarı bakıyorum "noluyor yahu" diyerekten 

    Neyse orda yagmurlugu giyene kadar güzel yagmur yiyorum. 10 dk sonrada hava açıyor. İçimden geçen o sevgi dolu sözcükleri tahmin edersiniz. 

    Samsun'u çıktıktan sonra hava iyice ısınıyor. Ordu'ya yaklaşırken yagmurlugu çıkartıyorum.








    Ordu Nefise Akçay tüneline yaklaşırken yine yagmur başlıyor. Tam içimden söylenmeye başlarken tüneli çıkıyorum. Oda nee! bırak yagmuru hava yakıyor resmen. Neyse bu sefer kurtardık diyorum.

    İşte o yagmurlu bölge..












    Ahh ahh bu kareden sonra olan oldu. Ne mi oldu? Bu oldu


    109 km ile radara girdik. Yahu yollarda hız sınırı olmasın demiyoruzda enazından otomobillerle aynı olsaydı. Ben trafik kurallarına uyarak 650 km boyunca 90 km ile gitsem Rize'ye motorun contaları yanmış bir şekilde varırım.













    Sonunda Rize'ye geliyorum. Toplamda 1510 km yol yaptım.






    Oldukça yorucu ve bir okadarda keyifli bir geziydi. Özellikle haydutun uzun yol performansına bayıldım  Bu arada yakıt konusunda; Ortalama 120-130 km hızda 15.5lt ile 283 km gitti. Yani 100 km/5.3lt yaktı. Buda 1200cc bir motora göre oldukça iyi bir rakam.


    kaynak:http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106772-rize-corum-gezim-1510-km.html 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra