Ana içeriğe atla

Motosiklet tutkuları sonları oldu



Motosiklet tutkuları sonları oldu

Çöl Kaplanı Kemal Merkit gibi, bir çok sporcu tutkuları olan motosikletle yarışma sırasında geçirdikleri kazalar sonucu hayatlarını kaybetti.

2012 Transanatolia Rallisi'nde meydana gelen kaza sonucu Kemal Merkit ile Hollandalı pilot Wouter Vaarkamp yarış sırasında hayata veda etti.

Merkit ve Vaarkamp gibi milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu'nun ağabeyi Sinan Sofuoğlu da 2008 yılında Kocaeli'deki Körfez Pisti'nde antrenman yaparken motosikletin kontrolden çıkıp takla atması sonucu hayatını kaybetmişti.

Kariyerinde, 2008 Dünya Şampiyonluğu da bulunan İtalyan motosikletçi Marco Simoncelli ise, Moto GP Malezya Grand Prix'sinin ikinci turunda geçirdiği büyük kaza sırasında aldığı yaralar sonucunda 23 Ekim 2011'de ölmüştü.

İngiliz motosiklet pilotu Lee Richardson da, bu sezon mayıs ayında Polonya'daki bir yarışta geçirdiği kaza sonucu hayatını kaybetmişti.

Snaefel “Ölüm” Dağı

Motosiklet rallileri, ölüm oranlarının fazlalığıyla dikkat çekiyor. Moto GP ve Dakar Rallisi'nde bugüne kadar 50'nin üzerinde sürücünün öldüğü belirtiliyor. Ayrıca, ulusal ralli turnuvalarındaki ölüm oranlarının da, çok yüksek olduğu vurgulanıyor.

Birçok otoriteye göre, dünyanın en tehlikeli rallileri arasında gösterilen Uluslararası Man Adası Rallisi, kazaların en yoğun yaşandığı yarışların başında geliyor.

Uluslararası Man Adası Rallisi, ölüm oranlarında en yüksek rakamlara ulaşan motosiklet rallilerinden biri olarak görülüyor.

Resmi kayıtlara göre, 1911 yılında başlayan rallinin en zorlu parkuru olan Snaefel Dağı'nın engebeli yolları, geçen yıla kadar resmi kayıtlara göre, 239 motosiklet sürücüsünün ölümüne yol açtı.

Güvenlik sorunu nedeniyle birçok tartışmalara yol açan ralli, yine de dünyanın en prestijli motosiklet yarışları arasında gösteriliyor.

Başladığı günden 1989 yılına kadar, motor sporları federasyonlarına bağlı farklı organizasyonlar içine dahil edilen ralli, sürücülerin ölümüne neden olan tehlikeli parkurları nedeniyle 14 yıldır Man Adası'nın turizm departmanına bağlı bağımsız bir ralli konumunda yarışlara devam ediyor.

Rallideki yarışmaların bazılarının motosiklet tutkunu herkese açık olması, rallideki ölüm oranlarının artmasının önemli etkenleri arasında gösteriliyor.

Dar yollarda aşırı hız yapan sürücüler, dolambaçlı caddeler, binaların konumu, yollar ve şeritler rallideki tehlike boyutlarını artırıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18