Ana içeriğe atla

Ferco Motor yüzde 20 büyüdü


 

Ferco Motor yüzde 20 büyüdü

Ferco Motor, çatısı altında yer alan Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi ve Derbi markalarıyla 2011 yılında satışlarında yüzde 20’lik bir artış sağladı.

Geçtiğimiz yıl 250 cc ve altı motor hacminde gelen ÖTV indiriminin motosiklet sektörünün 2 katı büyümesine direkt olarak etki ettiğini hatırlatan Ferco Motor Marka Yöneticisi Can İsmigüzel, "MOTED üyeleri arasında, motosiklet pazarı yerli üretimin sektöre katılımıyla yüzde 75 oranında büyüyerek 60 binli adetleri aştı. Geçtiğimiz yıl ekonomik scooter pazarı ciddi bir patlama yaparken, bu büyüme lüks segment model satışlarına da olumlu yansıdı. Ferco Motor, sektördeki yüzde 20’lik satış artışı yanında, özellikle Vespa ve Aprilia modellerinin satışlarında yüzde 70’lik bir artış ile grubun en çok satan markaları oldu. 2012 yılında da paralel seviyede satış gerçekleştirip, yüzde 20’lik artış elde etmeyi hedefliyoruz" açıklamasını yaptı.

İsmigüzel, şöyle devam etti:

"ÖTV’de yapılan iyileştirme özellikle Anadolu’daki satışlarımızı da olumlu etkiledi, satışlarımızın 3’te birini İstanbul dışında gerçekleştirdik. Yollardaki alt yapı düzenleme çalışmaları, motosiklet kültürünün yaygınlaşmasıyla, ekonomik şartlarının iyileşmesi, markaların sundukları ödeme kampanyalarıyla önümüzdeki yıllarda satışlar daha da güçlenerek istikrarlı bir seviyeye erişecektir. 2015 yılında MOTED çatısı altındaki markalar olarak 100 binli adetlere erişmiş olacağız."

Bin kişiye 38 adet motosiklet düşüyor

Türkiye’de her bin kişiye 38 adet motosiklet düştüğünü açıklayan İsmigüzel, “Komşumuz Yunanistan’da her bin kişiye 97 adet, İtalya’da ise 181 adet motor düşüyor olması Türkiye’nin bu konuda potansiyelinin daha çok olduğunu bir kez daha ortaya koymaktadır. Duble yolların artmasının etkisi, motosiklet kültürünün yaygınlaşmasıyla ve ekonomik şartlarının iyileşmesiyle önümüzdeki yıllarda satışlar daha da güçlenerek istikrarlı bir seviyeye erişecektir. 2012 yılında piyasalardaki beklentilerden ötürü otomotiv sektöründe bir daralmanın olacağı tahmin ediliyor ancak otomotiv sektöründeki bu küçük daralmanın motosiklet sektörüne bir diğer taraftan olumlu yansıyacağını düşünüyoruz. 2015 yılında ise MOTED çatısı altındaki markaların tümü olarak 100 binli adetlere erişmiş olmayı arzuluyoruz. Piaggio Grubu’nun Türkiye’deki performansından yana memnun olması ve motosiklet pazarının daha da büyümeye yönelik potansiyeli olduğuna tam olan inancı, atılımlarımızı desteklemektedir” açıklamasını yaptı.

Kaynak: Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra