Ferco Motor yüzde 20 büyüdü
Ferco Motor, çatısı altında yer alan Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi ve Derbi markalarıyla 2011 yılında satışlarında yüzde 20’lik bir artış sağladı.
Geçtiğimiz yıl 250 cc ve altı motor hacminde gelen ÖTV indiriminin motosiklet sektörünün 2 katı büyümesine direkt olarak etki ettiğini hatırlatan Ferco Motor Marka Yöneticisi Can İsmigüzel, "MOTED üyeleri arasında, motosiklet pazarı yerli üretimin sektöre katılımıyla yüzde 75 oranında büyüyerek 60 binli adetleri aştı. Geçtiğimiz yıl ekonomik scooter pazarı ciddi bir patlama yaparken, bu büyüme lüks segment model satışlarına da olumlu yansıdı. Ferco Motor, sektördeki yüzde 20’lik satış artışı yanında, özellikle Vespa ve Aprilia modellerinin satışlarında yüzde 70’lik bir artış ile grubun en çok satan markaları oldu. 2012 yılında da paralel seviyede satış gerçekleştirip, yüzde 20’lik artış elde etmeyi hedefliyoruz" açıklamasını yaptı.
İsmigüzel, şöyle devam etti:
"ÖTV’de yapılan iyileştirme özellikle Anadolu’daki satışlarımızı da olumlu etkiledi, satışlarımızın 3’te birini İstanbul dışında gerçekleştirdik. Yollardaki alt yapı düzenleme çalışmaları, motosiklet kültürünün yaygınlaşmasıyla, ekonomik şartlarının iyileşmesi, markaların sundukları ödeme kampanyalarıyla önümüzdeki yıllarda satışlar daha da güçlenerek istikrarlı bir seviyeye erişecektir. 2015 yılında MOTED çatısı altındaki markalar olarak 100 binli adetlere erişmiş olacağız."
Bin kişiye 38 adet motosiklet düşüyor
Türkiye’de her bin kişiye 38 adet motosiklet düştüğünü açıklayan İsmigüzel, “Komşumuz Yunanistan’da her bin kişiye 97 adet, İtalya’da ise 181 adet motor düşüyor olması Türkiye’nin bu konuda potansiyelinin daha çok olduğunu bir kez daha ortaya koymaktadır. Duble yolların artmasının etkisi, motosiklet kültürünün yaygınlaşmasıyla ve ekonomik şartlarının iyileşmesiyle önümüzdeki yıllarda satışlar daha da güçlenerek istikrarlı bir seviyeye erişecektir. 2012 yılında piyasalardaki beklentilerden ötürü otomotiv sektöründe bir daralmanın olacağı tahmin ediliyor ancak otomotiv sektöründeki bu küçük daralmanın motosiklet sektörüne bir diğer taraftan olumlu yansıyacağını düşünüyoruz. 2015 yılında ise MOTED çatısı altındaki markaların tümü olarak 100 binli adetlere erişmiş olmayı arzuluyoruz. Piaggio Grubu’nun Türkiye’deki performansından yana memnun olması ve motosiklet pazarının daha da büyümeye yönelik potansiyeli olduğuna tam olan inancı, atılımlarımızı desteklemektedir” açıklamasını yaptı.
Kaynak: Hürriyet
Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi
Yorumlar
Yorum Gönder