Ana içeriğe atla

Ülkemizde Motorsporları fırtınası



2012’nin ilk yazısına geçmeden önce mutlu yıllar diliyorum. 2012 yılının motorsporlarıyla dolu,aksiyon ve atraksiyon’la geçmesi temennisi ile bu yıl ulusal ve uluslararası bizi bekleyen yarışlardan kısaca bahsetmek istiyorum.

Ralli Ve Off-Road heyecanı
Kuzey Kıbrıs turing ve otomobil kurumunun verdiği müjdeden bahsetmiştim daha önceki yazılarımda; bu sene Ralli,Off-Road,Drift ve Time Attack Şampiyonalarıyla 20’ye yakın organizasyonla hafta sonlarımız dolu dolu geçeceğe benziyor. Kimi zaman tozu dumana katarken, kimi zamanda pistlerde lastik kokularıyla geçecek. Ocak ayı içinde takvimleri açıklanması beklenen 4 şampiyona organize edilecek. Geçen sezon sprint yarışlarla 9’a çıkarılan Ralli sezonunun 5 yarışa indirilmesi gündemde. Yoğun ve yorucu takvimden şikayetci olan rallicilerin ve ralli severlerin şikayetini değerlendiren KKTOK;  1 ve 1,5 katsayı üzerinden puan verecek yarışlarla sezonu 5 ayaktan oluşturma çalışmaları sürdürüyor.Geçen sene Kuzey Kıbrıs Off-Road Derneği ve KKTOK işbirliğiyle ilk defa organize edilen Off-Road yarışıyla alagadi’de çok heyecanlı ve eğlenceli dakikalar yaşamıştık. Bu yıl da Off-Road Sezonu gerçekleştirebilmek için KKTOK Spor komitesi ile K.K. Off-Road Derneği arasında görüşmeler devam ediyor.




KKTC’de Drift ve Time Attack Şampiyonası
Ralli ve Off-Road Sezonlarının yanında günümüz motorsporlarının popüler yarışları olan Drift  ve Time-Attack için sporcularla toplantılar yapılmaya devam ediliyor. Bilindiği üzere Otomobil Kurumu tarafından organize edilen tüm yarışlara katılmak üzere yurt dışından araç getirilebilir, Bu araçlara KKTOK plaka verilip gümrük masraflarından muaf tutularak yarışlarda kullanılabilir. Yapılan sporcu toplantılarında siparişi verilmiş araçlar olduğunu öğrendim. Bunun yanı sıra “Drift Box”un KKTOK tarafından siparişi verildiği haberi de toplantıda konuşulan konular arasındaydı.  Drift Box’u, yer çekimi kuvveti ve uydu sinyalleri ile drift yapan araca puan veren, Amerika ve Japonya da düzenlenen yarışlarda şampiyonu belirleyen Profesyonel Alet olarak özetleyebiliriz. Kısacası bu sene Profesyonel Drift araçları ve Profesyonel ekipmanlarla soluksuz izleyeceğimiz yarışlar bizleri bekliyor.





Formula 1, WRC ve Moto GP

Öte yandan Formula 1,Dünya ralli şampiyonası ve Moto Gp yarışlarının geçici takvimleri açıklandı. İlk olarak 20-22 ocak tarihleri arasında Mote Carlo yarışı ile dünya ralli şampiyonası start alacak. Aralık ayında 2012 sezonu  son kayıt tarihini kaçıran Mini WRC takımı, ne yapıp edip Monte Carlo’da olmamız gerek açıklaması yapmıştı. Monte Carlo Rallisi giriş listesinden anlaşıldığına göre takım bu sezon fabrika takımındaki pilotlardan sadece bir tanesini tam zamanlı olarak WRC yarışlarına çıkaracak.  Formula 1 ise 16-18 Mart tarihleri arasında Avustralya, Melbourne pistinde yapılacak yarış ile 2012 sezonuna başlayacak. Takımlar bir bir İspanya’da 7 Şubatta başlayacak testlerde kullanacakları 2012 araçlarının lansman tarihlerini açıklamaya başladı. Mclaren 1 Şubat, Ferrari 3 Şubat,Sauber 6 Şubatta tanıtacaklarını açıklarken Williams 2012 araçlarını ilk kez Jerezdeki testlerde görücüye çıkaracak. 8 Nisanda Katar’da başlayacak olan Moto Gp de ise heycanlı bekleyiş sürüyor. Suzuki'nin MotoGP'de çekilme kararı beklenen bir karardı. 2011 sezonunda tek motorla yarışmalarının gelecekte çekileceklerinin işareti olduğu söyleniyordu.  Kasım ayında yapılan açıklamada, küresel ekonomik koşulların, en az 2 sene ayrılık kararını almalarında etkili olduğu söylendi. Suzuki'nin 2011'de yarışan sürücüsü Alvaro Bautista 2012 için Gresini Honda ile anlaşma imzalamıştı.



İyi ki doğdun Schumacher


Formula 1'in en başarılı ismi olan Michael Schumacher 43 yaşına girdi. Schumacher, 3 Ocak 1969 tarihinde Almanya'nın Hürth-Hermülheim bölgesinde hayata gözlerini açtı. Formula 1'deki en başarılı ve en yaşlı sürücü olan Schumacher, yarış kariyerine 6 yaşında kartingle başladı. Geçtiğimiz Salı günü 43 yaşına giren Schumacher Formula 1'de 7 şampiyonluk, 91 yarış galibiyeti, 154 podyumla en başarılı isim. Biz de Michael Schumacher'e iyi ki doğdun dileklerimizi iletiyoruz.






KISA KISA…
·        2010 senesine kadar Mclaren'in % 40 hissesini elinde bulunduran Daimler, Brawn GP'yi alarak Mercedes GP olduktan sonra Mclaren hisselerini satmaya başlamıştı. Bu girişimin başlamasından 2 sene sonra Mercedes, tam anlamıyla Mclaren'deki hisselerini elden çıkardı ve 12 senelik Mclaren-Mercedes ortaklığı sona erdi.
·        Dakar Rallisi'nin ilk gününde yaşanan kaza sonucunda Arjantinli motosiklet yarışçısı Jore Martinez Boero hayatını kaybetti.
·        Ferrari, McLaren'dan Transferlerine Devam Ediyor. Pat Fry McLaren'deki eski çalışma arkadaşı Rupad Darekar, Jonathan Heal, Ioannis Veloudis, Lawrence Hodge ve Giacomo Tortora'yı da Ferrari'ye katılmak için ikna etti.
·        FIA, yayınladığı yeni düzenlemelerle ,Formula 1 pilotlarının, pozisyonlarını savunmak için çizgilerini değiştirmesinin ardından yarış çizgisine dönmelerine izin verileceğini ancak viraj yaklaşırken araç ile pist kenar çizgisi arasında arkadaki araca geçiş yapabilmesi için yeterli boşluğu bırakmak zorunda olacağı belirtildi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra