Ana içeriğe atla

Şampiyon, veliahtını yetiştiriyor


Dünya şampiyonu motosikletçi Kenan Sofuoğlu, 2002 yılında, trafik kazası sonucu hayatını kaybeden büyük ağabeyinin adını taşıyan kuzeni Bahattin'i veliahtı olarak yetiştiriyor.
Yaptırdığı pistte Hasan amcasının torunu Bahattin ile birlikte antrenmanlara çıkan Kenan Sofuoğlu, zor şartlarda elde ettiği başarılara kuzeninin de ulaşmasını istiyor. Konuşmayı yeni öğrendiği yaşlarda motosiklet kullanmaya başlayan 9 yaşındaki kuzeniyle antrenman yapan Sofuoğlu, uyarılarına uyması halinde minik sporcunun kendisini geçeceğine inanıyor.
Trafik kazasında hayatını kaybeden büyük kuzeninin adını taşıyan küçük Sofuoğlu, geçtiğimiz yıl katıldığı Türkiye Motokros Şampiyonası'nda ikinci oldu. Şu ana kadar toplam 14 yarışmaya giren Bahattin Sofuoğlu, 11 kez birincilik kürsüsüne çıkmayı başardı. Sakarya'nın Akyazı ilçesinde düzenlenen Türkiye süpermoto yarışlarına misafir olarak katılan Sofuoğlu, gelecek yıl 65 CC'de pistlerde boy gösterecek.
Kuzeniyle yaptığı antrenmanın ardından AA muhabirine konuşan dünya süpersport şampiyonu Kenan Sofuoğlu, kuzeninin kendisiyle birlikte antrenman yaparak gün geçtikçe hızlandığını anlattı.
Sofuoğlu, kuzeninin iyi yerlere geleceğine inandığını belirterek, ''Bahattin artık bizimle antrenmanlar yapıyor. Büyüdükçe de hızlanmaya başladı. 2 yıl öncesine göre çok daha hızlı. Çok hızlı bir gelişim gösteriyor. Böyle giderse, iyi yerlere gelecektir inşallah. Bizim de yardımlarımızla iyi bir sporcu olacak'' dedi.
Kenan Sofuoğlu, kuzeninin, hayatını kaybeden büyük ağabeyinin adını taşıdığını, bu nedenle de ona en iyi imkanları sunmaya çalıştığını kaydetti.
Ağabeyinin kendisinin yarışlara katılmasına vesile olduğuna işaret eden Sofuoğlu, ''Bahattin daha çok küçük. Büyüdükçe dereceleri gelişecek. Ben de elimden geldiği kadar destekleyeceğim. Benim yarışmalara çıkmama Bahattin ağabeyim vesile olmuştu. Ben de inşallah kuzenim Bahattin'in başarısına vesile olacağım. İnşallah ileride elimden bayrağı alır ve benden daha iyi yerlere gelir'' ifadesini kullandı.
Cadde ve sokaklarda babasından gizli şekilde motosiklet kullandığını anlatan Kenan Sofuoğlu, küçük kuzeninin kendisinden çok daha şanslı olduğunu dile getirdi.
Sofuoğlu, kuzeninin güven içinde motosiklet kullandığını kaydederek, ''Burada güzel bir pistte güven içinde motosiklet kullanıyor. Tabi bunun gelecekte çok faydası olacak. Çünkü küçük yaşlarda öğrendiğiniz şeyi ileride de unutmazsınız. Pistte motosiklet kullanmayı küçük yaşlarda öğrenmek lazım. Yarış pisti normal yollardan farklıdır. Bu pist onun için büyük bir şans'' diye konuştu.
Kuzeninin küçük yaşlardan itibaren piste çıkmasının çok önemli olduğuna dikkati çeken Kenan Sofuoğlu, kendisinin ilk olarak 18 yaşında piste çıktığını ve bunun dezavantajını yeni yeni atlatmaya başladığını anlattı. Bahattin'in 8 yaşından itibaren pistlerde yer aldığını anımsatan Kenan Sofuoğlu, bunun ileride büyük bir avantaja dönüşeceğine işaret etti.
Sofuoğlu, kuzeninin kendini sürekli olarak geliştirdiğine dikkat çekerek tüm ailenin Bahattin'den umutlu olduğunu da sözlerine ekledi.
-''İlk motosikletimi Kenan amcam hediye etti''-
Türkiye Motokros Şampiyonası'nı ikinci olarak tamamlayan Bahattin Sofuoğlu (9) ise 4 yaşından beri motosiklet kullandığını belirterek, babasını ve amcalarını örnek aldığını anlattı.
Sofuoğlu, motosiklet kullanmayı amcalarından öğrendiğini ifade ederek, ''Motosiklet kullanmak hem çok zevkli hem de sağlıklı bir şey. Sporumu da yapmış oluyorum bu şekilde'' ifadesini kullandı.
İki yıldır çeşitli yarışmalara katıldığını anlatan Sofuoğlu, çok sayıda birincilik elde ettiğini ve kuzeni Kenan'ın da kendisini desteklediğini söyledi.
Bahattin Sofuoğlu, şampiyon kuzeniyle antrenman yapmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, şunları söyledi:
''İlk motosikletimi Kenan amcam hediye etti. Üzerine de ismini yazdı. Onunla birlikte antrenman yapıyorum. Çok iyi bir hocam var. Ondan daha iyi bir motosiklet sporcusu olmak istiyorum. Şampiyonlukları ben de kazanacağım. 50 CC kategorisinde yarışıyorum. Yakında 65 CC'de yarışacağım. Yavaş yavaş Kenan amcama yaklaşıyorum. İleride Kenan amcamı geçeceğime inanıyorum. O bırakmaya yaklaştığında pistlerde benim adım geçecek.''
Baba Selman Sofuoğlu da oğlunun konuşmayı yeni yeni öğrendiği yaşlarda motosiklet kullandığını belirterek, şampiyonun katkılarıyla oğlunun daha iyi yerlere geleceğine inandığını vurguladı.
Komşularının kendisini uyardığını anlatan baba Sofuoğlu, ''Herkes motosiklet kullanmanın tehlikeli olduğunu söyler ama gizli gizli motosikleti alıp süreceğine, benim gözümün önünde sürsün daha iyi. Burası pist ve çok emniyetli. Zaten sokağa salmıyoruz. Böyle güzel bir pistte Kenan ile çalışıyor ve iyi yerlere gelecek inşallah'' şeklinde konuştu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra