Kum Tepeleri Şakir Şenkalaycı’yı Durduramadı
Arjantin-Şili ve Peru’da düzenlenen 33. Dakar Rallisi’nin 7. günü Atakama Çölü’nün kum tepeleri arasında geçerken, Şakir Şenkalaycı etabı 47. sırada bitirdi.
Türkiye Motosiklet Federasyonu desteği ile KTM 450 EXC motosikletiyle Dakar Rallisi’nde mücadele eden tek Türk yarışçı Şakir Şenkalaycı, dünyanın en kurak çölü Atakama Çölü’nde yapılan 419 km’lik özel etabı başarıyla bitirdi. Kar yağışı nedeniyle bir gün verilen aradan sonra 127 motosikletçiyle birlikte start alan Şakir Şenkalaycı, Dakar’ın 7. etabını 04:51:08′lik derecesiyle 47. sırada tamamladı. Başarılı yarışçı bu derecesiyle genel klasmanda 50. sırada yer alıyor. Dakar Rallisi’nin başlangıcından bu yana en uzun ve zorlu özel etabı olan Copiapo- Copiapo’da (Şili) pilotlar etapta büyük çöl tepelerini aştılar. Etabı Dakar’ın favori ismi Marc Coma (KTM) kazandı. Dakar Rallisi'nde pilotlar pazar gününü dinlenerek geçirecekler.
Diğer sporcularımız Kemal Merkit ve Selçuk Bektaş motosikletlerinde yaşadıkları teknik arızalar nedeniyle Dakar Rallisi’ni bırakmak zorunda kalmışlardı.
Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi
Yorumlar
Yorum Gönder