Ana içeriğe atla

Borusan ‘yol kazası’ dedi olanlar için özür diledi

Borusan ‘yol kazası’ dedi olanlar için özür diledi

Borusan CEO’su Agah Uğur, bir gazetede yer alan ‘Başörtülü binince BMW bozuluyor’ başlıklı haber üzerine basın toplantısı düzenledi. Sorunun MINI otomobillerinin Marka Direktörü’nün hatalı bir açıklamasından kaynaklandığını belirten Uğur, direktörün istifasını kabul ettiklerini ancak bunun Borusan Holding’in kurumsal sorumluluğunu ortadan kaldırmadığı için tüm Türkiye’den özür dilediklerini açıkladı
'Başörtülü binince BMW bozuluyor' başlığıyla çıkan haber yılın son günlerinde Türkiye'de bir anda en çok tartışılanlar arasına girmişti. İddiaya göre Otomobil Sevdası adı altında Kanal 24'te yayınlanan programda türbanlı bir muhabir yer aldığı için BMW, programın suncusu rallici Burcu Çetinkaya ve Çiçek Güney'e sponsor olmamıştı.
Bu iddiaya en ilginç çıkışı Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar yapmış ve 2012 yarış sezonunda kullanılmak üzere siparişi verilen 22 adet BMW motosiklet alımını gündemlerinden çıkardıklarını duyurmuştu. BMW Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, Federasyonu Başkanı'nının açıklamaları ile ilgili şu ilginç bilgiyi verdi: Biz bu konular burada kapansın istiyoruz ama bir açıklık getirmek gerekirse Motosiklet Federasyonu ile bir anlaşmamız, işbirliğimiz zaten yok. 22 motosiklet siparişini iptal ettik demişler ama bize gelmiş bir sipariş yok. Ayrıca pistte motosiklet markamızla yarışmıyoruz"


Borusan Holding, rallici Burcu Çetinkaya ile şirket arasındaki sponsorluk anlaşmasının, Çetinkaya’nın TV programında MINI marka otomobili başörtülü arkadaşıyla test ettiği gerekçesiyle iptal edildiği yönündeki iddialara açıklık getirirken, şirketin CEO’su Agah Uğur, “Hangi dil, din, ırk, inanç, giyim ve yaşam tarzında olursa olsun tüm vatandaşlarımızdan içtenlikle özür dileriz” dedi.
Agah Uğur ve Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, geçen hafta Yeni Şafakgazetesinde yayınlanan ‘Başörtülü binince BMW bozuluyor’ başlıklı haber üzerine bir basın toplantısı düzenledi.  
Borusan Holding CEO’su Uğur, Burcu Çetinkaya ile sponsorluk görüşmelerinin geçen yıl nisanda başlayıp aralık ayına kadar sürdüğünü belirterek, ÖTV artışları sonrasında mevcut iş hacminin daralması ve yüzde 40 oranında bütçe kısıtlamasına gitme kararı alınması üzerine görüşmelerin sonlandırıldığını kaydetti. Uğur, bu kararın devamında MINI markası direktörünün, markanın tarafsız konumunu kendi açısından yanlış değerlendirerek, şirket açısından kesinlikle kabul edilemez bir yaklaşım içinde bulunduğunu belirtti.

‘Hata yaptı, ayrıldı’
Yeni Şafak’ın haberinde, gazetenin sorularını yanıtlayan MINI Marka Direktörü Hakan Bayülgen’in “Bizim tavrımız sadece başörtüsüyle ilgili değil. Siyasi amblem olsaydı yine uyarı yapardık” dediği yazılmıştı. Agah Uğur dünkü toplantıda bu konu üzerine şunları söyledi:
“Açıklamasının özünde başörtüsü ile siyaset arasında bir paralellik kurmuş, sponsorluk sözleşmesinin gerçekleştirilmemesinin nedeni olarak bütçe kısıtlamasından ziyade bu paralelliği işaret eden bir ifadede bulunmuştur. Nihai kararımızın zamanlaması ve marka müdürünün bazı açıklamalarının da etkisiyle görüşmelerin sonlanmasına ilişkin gerekçeler yoruma açık hale gelmiştir. Marka müdürü çalışanımız, Borusan’ın çalışma ilkelerini hiçbir şekilde temsil etmeyen gerek resmi olmayan ortamda kullandığı bazı ifadeler, gerekse Yeni Şafak gazetesine yetkisiz verdiği açıklamalarla net bir hata yapmıştır. Bu, mesleki bir hatadır. Bu hatası nedeniyle kendisi, iş akdini feshetmemize gerek kalmadan istifa etmiştir.”
Söz konusu Marka Direktörü’nün hatasının, Borusan Holding’in kurumsal sorumluğunu ortadan kaldırmadığını, bu nedenle de hangi dil, din, ırk, inanç, giyim ve yaşam tarzında olursa olsun tüm vatandaşlardan içtenlikle özür dilediklerini söyleyen Uğur, “Tersi bir yaklaşımın Borusan tarafından benimsenmesi, kurumumuzun geçmişine, etik değerlerine ve sosyal sorumluluk anlayışına aykırıdır” ifadesini kullandı.

‘Tedbir alıyoruz...’
Uğur, “Bunun bir yol kazası olduğunu düşünüyorum. Tabii ki burada kişilerin açıklamaları şirketleri bağlıyor. Bunun bir daha olmaması için gerekli tedbirleri alıp yolumuza devam edeceğiz. Yeni bir yol kazası olmaması için ne yapmak gerekiyorsa onu yapacağız” dedi. Eski marka müdürlerinin açıklamalarında Borusan Grubu’nun düşüncelerini yansıtmayan beyanlar olduğuna dikkati çeken Uğur, bu açıklamaları “kraldan çok kralcı” söylemler olarak değerlendirdi.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18