Ana içeriğe atla

Motosikletçi 2012’den umutlu


Motosikletçi 2012’den umutlu

Motor hacmi 250 cc’ye kadar olan motosikletlerde şubat ayında ÖTV oranının yüzde 22’den yüzde 8’e indirilmesi 2011 yılında motosiklet pazarının toparlanmasını sağladı
Motor hacmi 250 cc’ye kadar olan motosikletlerde şubat ayında ÖTV oranının yüzde 22’den yüzde 8’e indirilmesi 2011 yılında motosiklet pazarının toparlanmasını sağladı. Geçen yılı 135 bin adetlik satışla kapattıklarını söyleyen Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Ali Erokan Karakoç, “ÖTV indirimi sayesinde bu yıl 200 bin adetlik satış rakamına ulaşmayı bekliyoruz. ÖTV indirimi motor hacmi 250 cc ile 750 cc arasındaki motosikletler için de uygulanır, köprü ve otoyol geçiş ücretleri düzenlenirse pazar 2012 yılında yüzde 35 büyüme sağlar” dedi.
Ali Karakoç sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) Ocak–Eylül döneminde trafiğe tescil kaydı yapılan motosiklet adedinin 163 bin 341 adete ulaştığını açıkladı. Bu rakam 2010 yılının aynı dönemde 107 bin 407 adetti. En büyük artışın da indirim yapılan hacim sınıfındaki motosikletlerin satışında gerçekleştiği görüldü. Motor hacmi 250 cc’ye kadar olan motosikletlerin satışı yılın ilk dokuz ayında yüzde 70 arttı. Bu da destek verilirse sektörün ne kadar ilerleyebileceğinin küçük bir kanıtı.”
Orta sınıf desteklenmeliMotosiklet sektörü olarak bu yılı 200 bin adetlik satışla kapatmayı planladıklarını ifade eden Karakoç, şunları söyledi: “2011 yılında satışların en büyük bölümünü yüzde 60’la commuter’ler de yani günlük kullanım motosikletlerinde görüldü. Onu yüzde 30 ile scooter’lar oluşturdu. Pazarın kalan yüzde 10’luk bölümüyse sektörün gelişmesini sağlayacak olan 400 cc ve üzeri motor hacmindeki motosikletlerden oluştu. Oysa Türkiye eşdeğeri olan Avrupa ülkelerindeki satışlarda sınıflar arasında bu kadar büyük faklar bulunmuyor. Zira teknolojik gelişimi sağlayacak segment de ne kadar kuvvetli olursa sektörün iş yapabilirliği o kadar güçlenmekte ve teknoloijk anlamda yaşanacak özendirmeden dolayı bir alt sınıfta daha çevreci ve kullanıcı dostu mamuller ortaya çıkmaktadır. “
Kademeli indirim şartBu nedenle sektörün her anlamda gelişmesi için ÖTV indiriminin motor hacmi 250 cc ile 750 cc arasındaki motosikletler için de yapılması gerektiğinin bir kez daha altını çizen Karakoç, “Bu motor hacminde yüzde 37 olan ÖTV oranı yüzde 16’ya çekilmeli” diye konuştu.
Ayrıca köprü ve otoban geçiş ücretlerinin yeniden adaletli bir şekilde düzenlenmesi gerektiğini belirten MOTED Başkanı Karakoç, bu sayede motosiklet kullanımının özendirilmesine katkı sağlanacağını anlattı.
Trafiğe çözüm Motosikletlerin bireysel ulaşımda bir otomobilin dörtte biri kadar yer kapladığını ve aynı oranda daha az egzoz gazı çıkardığını dile getiren Karakoç, “Akaryakıt zamlarının toplumun bir çok kesimini etkilediği bu günlerde motosiklet buna da çözüm olacak. Çünkü bir motosiklet trafikte bir otomobilin sadece üçte biri kadar yakıt tüketir. Ayrıca park sorunu da yaratmaz” diyerek sözlerini tamamladı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18