Ana içeriğe atla

Çöl Sürüşü


  1. Çöl Sürüşü

    Kürşat abi ile yaptığımız eğitim sürüşlerinin farklı ve önemli bir etabı olan 
    Çöl Sürüşünü kamplı ve iki gün olarak planlamıştık…

    Fakat planda bir değişiklik yaparak günübirlik yapmaya karar verdik.

    Gezimize katılarak bizi şenlendiren Konyadan Osman ve Caner beylere,
    Mut’dan onca yolu gelerek katılan Ertan ve Cem beylere 
    çok teşekür ediyorum…

    Rota Kürşat abi hariç hepimizin ilk deneyimi olacaktı…

    Karapınar bölgesi ; eşsiz güzellikteki Acıgöl ve Meke gölüyle birlikte,
    volkanik kayaçlardan oluşmuş yükseltileri ve
    yine volkanik kumullardan oluşmuş çölüyle
    nadide bir coğrafya…

    Bu kumulda kendine has otlar yetişiyor ama
    bir o kadar kaygan,bir o kadar yumuşak…

    Ekip muhteşemdi;
    herkes uyumlu,aynı şeylerden keyif alıyor,maceracı
    ve her şeyden önce DOST…

    Yeni sürüş tekniklerini deneyeceğimiz,
    adrenalin ve eğlencenin tavan yapacağı gezimiz için 
    18 eylül Pazar sabahı Konya dan Karapınar’a doğru gaz açıyoruz…

















    Karapınar yolunun kenarındaki tarla yollarını görünce 
    Kürşat abi antremana başlayalım diye hemen aşağıya indi…
    Önce o toprak yoldan ben asvalt yoldan …

    Adam araziyi görünce kontrolden çıkıyor…
    Ben onun fotoğraflarını çekemedim ama paralel sürüşümüzde
    O yolda 140km/h yaptı…
    Sonra bana sıra sende dedi…
    O kadar hızlı olamadım ama fena da değildi herhalde…


















    Ben yolun keyfini çıkarırken gezi boyunca fotoğraflarını eksik etmeyen 
    Kürşat abiye teşekürler…






    Karapınar yakınlarında bize katılan Ertan abi ve Cem kardeşimle ekip tamamlanıyor…










    Karapınar da markete uğrayıp son hazırlıklarımızı yapıyoruz…






    Karapınar çıkışında önce Acıgöl e uğruyoruz…
    Mavinin ender bir tonu var bu gölde.Volkanik bir göl olması ,derinliği ve taşıdığı mineraller renginin sırrı…
    Profesyonel dalışlarda bile dibine ulaşılamamış,
    Derinliği bilinmiyor…
















    Gölün derinliğini merak eden biri daha…
























    Sırada Meke gölü var.Göle doğru sürüyoruz ve hakim bir tepeden Meke manzarası…
















    İstikameti Meke ye doru çevirip dalıyoruz araziye…
    Çölle ilk karşılaşmamız…Kum çok yumuşak,
    yavaşlayınca TA bütün ağırlığıyla kuma gömülüyor…









    Her yer kum,kaya, birde bu dik iniş…





















    Ve eşsiz Meke deyiz…









    Bilinçsiz sulamadan dolayı,yer altı sularının çekilmesi Meke yi de vurmuş…
    Çekilen su ortadaki adaya geçiş veriyor…















    Mola zamanı…
    Sıcaktan ve araziyle boğuşmaktan suyumuz çıktı şimdiden…






























    Cem in zincir ayarını yaptıktan sonra yola devam ediyoruz…



























    Krater çukurunun yanında mola veriyoruz…

    Burası TransAnatolia rallisinin en gözde parkuru.

    Motorlar ve araçlar burayı bir seferde inip çıktıklartında ekstra puan alıyorlar…















    Kürşat abi bu çukuru gözüne kestirdi…



    Güneye doğru çölü boydan boya geçme kararı veriyoruz…



    İlk defa araziye çıkıyorum diyen Cem kardeşim gayetbaşarılı…






    Ertan abi 1150 GS ile kumun üzerinde dans ediyor…

    Caner SCU ile kumda sörf yapıyor.Tekerlerini hiç göremedim…

    Osman abi yine biryerlere gazlamıştır,o hep açık ara önde…

    Kürşat abi yine her zaman olduğu gibi tetikte.Sürekli ekibi kontrol ediyor,
    Rota planlaması yapıyor…
    Kuma saplananlara yardım ediyor(çoğunlukala bana)

















    Bu kadar holayıp zıplamaya GS nin yan çantası dayanmıyor…






    Aşağı inerken ekipten ayrılıp vurmuşum kendimi çöllere…












    Etrafta kimse yok,ekip karşı tepenin üzerinde ben çölün ortasında…

    Güneş Eylül falan demeden ortalığı acımasızca yakıyor.
    Temmuz-Ağustosu düşünemiyorum..






    Çölde yavaşlayınca motor gömülüyor.Hele TA…
    O yüzden kendini arkaya verip olabildiğince hızlı gitmek lazım ki
    ön teker hep havada olsun.

    Başlangıçta zorlandım ama doğru yöntemi uygulayınca 
    kumda gitmek müthiş bir keyif.





    ---------- Post added at 02:30 ---------- Previous post was at 02:26 ----------
    Kürşat abi tepeden beni çağırıyor…
    Direk çıkmam mümkün değil ,onun için karşı tepelere sürüp zikzak yapmam lazım…
    Kaptım ya tekniği,yükleniyorum gaza…
    Kum tepecikleri,ot kümeleri ne gelirse uçuyorum üzerinden…



















    Hoplaya zıplaya giderken ,tepeye de az kalmışken tümseğin birinden zıplayıp daha büyük olanına takıldım.TA karnının üzerine oturdu ve kımıldamıyor…
    Tabiî ki hemen acil destek ekibi imdadıma koşuyor..







    Çoook eğlendik Çoook….

    Buda ekibin sevimli afacanı…!!!!!

    Cicilerini severken…..!!!!



    Eyvah kaçın Ertan abi ( RedLine ) a girdi…



    Cem le kardeşliğimizi ilan ederken…





















    Biz motorun gölgesine başımızı sokmaya çalışırken…



    Bazıları çölde de lüksü yaşıyor…















    Daha çok yolumuz var,oturarak bitmez deyip sürüyoruz…


















    Çöldeki tek canlı emaresi…






    Güneye gitmeliyiz ama burası neresi?



    ---------- Post added at 02:33 ---------- Previous post was at 02:30 ----------
    Bu yol nereye gidiyor ki ? ,diye sürdük…
























    Baktık yolun sonu yok ,sürdük yine araziye….




































    O gün altı demir atlı çocuklar gibi şendik…






















































    Çölde son molamızı verdik.Karnımız da acıktı ama bitirelim şu geçişi dedik…







































    Çölün sonu göründü ,şu kanalı da aşınca bu iş tamam…
















































    Artık bir yol var,sanırım medeniyete yaklaştık…



    Kürşat abi pardon biraz tozuttum galiba…









    Gezinin kahramanı geliyor… 





















    Dağın dibinde bir çeşme bulup yemek molası veriyoruz…





















    Artık yola çıkma vakti…















    Ayrancı ya varmadan köylerin içinden geçiyoruz,ihtiyar heyeti tekmil orada…









    Artık güneş battı.Ertan,Cem ve ben Karaman üzerinden gitmek için ekipten ayrılıp vedalaşıyoruz..




    [IMG]http://i1225.photobucket.com/albums/ee393/musezen/col%20surusu%20son%2018%2
    0eylul%202011/225.jpg[/IMG]

    Güzel dostlarla tadına doyulmaz,paylaşım ve kazanımlarla dolu bir gündü…

    Sevgiyle kalın…

  2. #2
    blueshadow isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    Tamer
    blueshadow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 20-03-07
    Şehir: İstanbul/Kartal
    Motosikleti: Honda CBR 250 R
    fotolardan mükemmel bir gezi olduğu anlaşılıyor bakmaya doyamadım adrenalin hat safhadaymış gerçekten bir gün bizede nasip olur inşallah. ASYA 150 T bu kadar sağlam bir makina olduğunu bilmezdim 1200 gs ile kafa kafaya gitmiş 
  3. #3
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 09-04-10
    Şehir: Ankara
    Motosikleti: Artık anılarda yaşıyor :)
    Bu gezinin en bomba olayı enduroların bile zorlanacağı her yerden geçmeyi başaran çin scooter olmuş 
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
  4. #4
    ramizan83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 23-08-09
    Şehir: BOZKIR/KONYA
    Motosikleti: MONDİAL 150 MC
    uğur hocam başarılı bı r gezı olmuş eline kamerana tekerınıze saglık.....
    içimizdeki trafik canavarını durduralım
    o bizi durdurmadan
  5. #5
    fat280 isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    fatih çakal
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 13-06-09
    Şehir: Alanya/ANTALYA
    Motosikleti: Salcano Wolf125
    çok güzel bir macera olmuş özellikle bu gezinin kahramanı o çinli scooter :D
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
  6. #6
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 03-09-08
    Şehir: İstanbul
    Motosikleti: TA '07 (Anya)
    Muhteşem! Hep hayal ettiğim şey... Orada olmayı çok isterdim.

    Elinize sağlık.
    Ağır metal insanı...
  7. #7
    Grhn isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    Grhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 22-07-11
    Şehir: Dünya
    Motosikleti: F650GS
    Gezi ve sürüş muhteşem olmuş. Gönlünüze sağlık. Bu günlerde içimiz ısındı. Ama...
    Kardeşim içimiz gitti o resimlere bakarken. İnsan hiç düşünmez mi bu zamanda, bu soğukta, bu yağmur altında bu insanlarında canı çeker, ama gidemezler. İçleri erirde ah çekerler. Bu görüntülere bakıpta acı çekerler. Acımasızca yüreğimize dokunup geçtiniz. Alacağınız olsun...
    Dumanla haberleşmeye son. 
    Her yer DUMANSIZ HAVA SAHASI
  8. #8
    Syanur isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 03-07-09
    Şehir: Ankara / Seyran B.
    Motosikleti: RT125-Karion_(S&T)
    Çok iyi ya, imrendim hemen.  Bukadar foto çekmekten bukmadınız mı allah aşkına 
    "Definition: 'Love' is making a shot to the knees of a target 120 kilometers away using an Aratech sniper rifle with a tri-light scope.HK-47
  9. #9
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 14-08-08
    Şehir: İstanbul
    Motosikleti: '01 CBR 600F4i (2011 - ? )
    151 ve 178 numaralı fotoğrafları çok beğendim

    tekerinize sağlık gerçekten güzel bir gezi olmuş
    Kadınlar ve silahlar arasındaki fark nedir bilir misin? Kadınlara asla susturucu takamazsın.
    Drift Religion
  10. #10
    tr100a isimli Üye şuanda  online konumundadır 
    erkin
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 25-02-09
    Şehir: çorlu
    Motosikleti: truva 97cc
    gezinin en büyük kahramanı scooter 600 lük 1000 lik motorlarla beraber kros yapmış ya bravo
  11. #11
    eren1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 19-06-11
    Şehir: Mersin
    Scooterlı abiyi burdan tebrik ediyorum. Helal olsun. :D
     Herkes Motor Sürebilir Ama Çok Az Kişi Motorcu Olabilir. 
  12. #12
    YÖRÜK isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    İlker
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 18-07-08
    Şehir: ANTALYA-İSKENDERUN
    Motosikleti: HYOSUNG GV250 AQUILA gitti :( yenisi aranıyor..
    yüreğinize sağlık çok güzel olmuş..
    scu'ya 100 puan..helal olsun valla..
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR
  13. #13
    harun1077 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 17-04-10
    Şehir: ANTALYA
    Motosikleti: 2 tekerlek li bişi
    Çoooooooooooooooooooooooook Süper bir gezi olmuş.
  14. #14
    teknoali isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    ali teknoali
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 03-05-08
    Şehir: Fethiye
    Motosikleti: 2011 CBR 125
    süper bi gezi olmuş ve muhteşem fotoğraflar var, .. teşekkürler .
    http://www.facebook.com/ali.teknoali ( ekleme kısmında not olarak motosiklet.net yazmadığız taktirde kabul etmiyorum )
  15. #15
    siyahatmaca isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    Yüce
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 08-03-09
    Şehir: İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti: Cbf 150
    Offff diyerekten, on numaraaaa....
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....
  16. #16
    lamos isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    lamos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 18-01-10
    Şehir: konya
    Motosikleti: cbf150 & XL650 Transalp
    Alıntı blueshadow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fotolardan mükemmel bir gezi olduğu anlaşılıyor bakmaya doyamadım adrenalin hat safhadaymış gerçekten bir gün bizede nasip olur inşallah. ASYA 150 T bu kadar sağlam bir makina olduğunu bilmezdim 1200 gs ile kafa kafaya gitmiş 
    Güzel yorumunuza çok teşekürler...

    ---------- Post added at 23:17 ---------- Previous post was at 23:15 ----------
    Alıntı ramizan83 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uğur hocam başarılı bı r gezı olmuş eline kamerana tekerınıze saglık.....
    Teşekürler Ramazancım...

    ---------- Post added at 23:19 ---------- Previous post was at 23:17 ----------
    Alıntı emrello Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhteşem! Hep hayal ettiğim şey... Orada olmayı çok isterdim.

    Elinize sağlık.
    Çok teşekür ederim,bu ratanın sizede keyif vereceğini düşünüyorum.
    Sevgilerimle...

    ---------- Post added at 23:22 ---------- Previous post was at 23:19 ----------
    Alıntı Syanur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok iyi ya, imrendim hemen.  Bukadar foto çekmekten bukmadınız mı allah aşkına 
    Fotoğraflamak ,o anları ölümsüzleştirmek araziyle mücadele ederken çok kolay olmuyor ama sonra seyredip o anları defalarca yaşamak her şeye değer...

    ---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:22 ----------
    Alıntı YÖRÜK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yüreğinize sağlık çok güzel olmuş..
    scu'ya 100 puan..helal olsun valla..
    SCU gezinin kahramanıydı.İnanın kendi sürüşümüz kadar onu izlemek de keyifli ve heyecanlıydı...

    ---------- Post added at 23:26 ---------- Previous post was at 23:24 ----------
    Alıntı siyahatmaca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Offff diyerekten, on numaraaaa....
  17. #17
    DusenAdam isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    Oğuz Yaşar Aktan
    DusenAdam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 31-01-06
    Şehir: Edirne/Keşan
    Motosikleti: Ramzey QM 200-GY
    Harika... Her motorcuya bu Kürşat Abi'den 1 adet lazım.  Paylaşımınız için teşekkür ediyorum, çok keyif aldım. Scooterli arkadaşımızı ayrıca kutluyor ve gönlüne uygun bir enduro motosiklete kavuşmasını diliyorum. Pek çok kişinin enduro motosikletle bile girmekten kaçınacağı bir parkura scooterla girmesi, sağlam bir endurocu ruhuna sahip olduğunun ispatı...
  18. #18
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 13-03-10
    Şehir: İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti: Honda XL 200
    En son TA'yı kaçırıp dişli lastik takımı taktıracağız, haberiniz olsun 
    Harika, elinize sağlık 
  19. #19
    u.ak isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    Uğur A.
    u.ak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 24-06-11
    Şehir: Kocaeli
    Motosikleti: 150 Zc
    Çok güzel bir gezi olmuş,resimlere teker teker baktım. Scooterlı arkadaşımıza da tebrikler gerçekten.
    Demek ki önemli olan motosikletin markası modeli değil,onu taşıyacak motorcu ruhunun olmasıymış. 

    Ellerinize,yüreğinize sağlık 
  20. #20
    lamos isimli Üye şimdilik offline konumundadır 
    lamos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi: 18-01-10
    Şehir: konya
    Motosikleti: cbf150 & XL650 Transalp
    Alıntı gti_king Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En son TA'yı kaçırıp dişli lastik takımı taktıracağız, haberiniz olsun 
    Harika, elinize sağlık 
    Çok teşekür ederim...
    Bu arada dişli lastik siparişini hemen veriyorum...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra