Ana içeriğe atla

Yerlinin Ağababası Yapılmaya Hazır


 

Yerlinin Ağababası Yapılmaya Hazır

BAZEN düşünürüm, "Bu memleket nasıl ayakta duruyor" diye.
Genelinde zaten mucizevi bir halimiz var ama ekonomik olarak eriştiğimiz büyüklük beni hep şaşırtmıştır.
Niye mi?
Çok basit.
Çok şükür Allah'a, dünya çapında, bırakın dünyayı kendi çapımızda bir patentimiz yoktur.
Dünya pazarlarında yer bulmuş bir markamız yoktur.
Ne bir otomobilimiz, ne bir elektronik ürünümüz, ne bir telefonumuz, bırakın bunları sözde tekstil ülkesiyiz, dünyaca ünlü bir tekstil, bir moda markamız bile yoktur.
Bilgi de ihraç etmeyiz, sanat da... Dünya çapında bir sanatımız, sanatçımız da yoktur.
Dünyayı sallayan bir müzisyenimiz de yoktur.
Ama 17. büyük ekonomiyizdir.
100 küsur milyar dolar ihracat yaparız.
Vallahi de billahi de şaşırırım.
Ama bilirim ki, çok acayip adamlarımız vardır. Bunlar gibi adamlar bu ülkede çok acayip işler yaparlar.
Dün işte o çok acayip adamlardan biriyle beraberdim.
Tarhan Telli adında bir delikanlı.
30'larında. 30'ların başında.
Telefon açtı, "Abi bir gel gör bizim buraları" diye.
Belki adını duymuşsunuzdur; dünyanın en kaliteli, en pahalı, en "custom made" motosikletlerini yapıyor ve dünyaya satıyor. "Brad Pitt bile onun yaptığı motora biniyor" dersem anlarsınız yaptığı işin büyüklüğünü.
Tarhan Telli'nin atölyemsi fabrikasına.
Her biri kişiye özel dizayn edilmiş, her biri bir tasarım harikası ve kalitenin üst noktası. Ama anlatacağım şey TT Custom motorları değil.
Tarhan Telli bu motorları üretmeye karar verdiği zaman bir de bakmış ki, Türkiye'de otomotiv üretimi var ama otomotiv üreticisi yok.
Yapılan tüm üretim, lisans altında yapılan montaj üretimi.
Yani "motor ve şasi numarası basmaya" yetkili tek bir Türk otomotivcisi yok.
Her biri Almanya'daki, İtalya'daki, Amerika'daki otomotiv üreticilerinin "montaj hattı" aslında.
Bastıkları şasi ve motor numaraları aslında başka ülkenin.
"Ben kendi şasi numaramı basacağım" demiş.
Ama kolay mı?
Bir motorda kullandığı her parçanın, her vidanın kalite testinden geçmesi, uluslararası onay vermesi gerekiyor.
Ama bunu test edip bunu verecek laboratuvar Türkiye'de yok.
Tüm parçaları almış haydi Almanya'ya TÜV'e.
Aylar süren testler sonucunda 4 motosikleti için onay belgesi ve hepsinden önemlisi "Made in Turkey" motor ve şasi numarası basma hakkını kazanmış.
Her bir model için 400 küsur bin Euro test ve onay bedeli ödeyerek.
Sonra bu sayıyı 8'e çıkarmış.
Türkiye'nin tek ve gerçek otomotiv üreticisi şu anda.
Türkiye'ye ait tek "marka ve şasi numarası basma" hakkı onda.
Şimdi dünyanın dört bir yanına "Türk malı" motosikletler satıyor.
Ama durmamış.
Bakmış otomotiv endüstrisi nereye gidiyor diye.
Oturmuş bir otomobil tasarlamış.
"2 kişi için bir tonu aşan otomobilleri taşıyoruz. Ne gerek var" demiş.
Bunu dünyanın otomotiv devleriyle aynı anda düşünmüş.
Üç kişilik "Eco mobil" diye bir otomobil tasarlamış.
Üç kişilik.
Elektrikli.
Hafif ve küçük olduğu için menzil sorunu da yok. 8 saat yol gidebiliyor.
Yüzde yüze yakın yerli. Pilleri bile yerli. Mutlu Akü'den.
"Abi öyle milyar dolarlara gerek yok. Birkaç milyon dolarlık yatırımla hayata geçiririz" diyor.
Türkiye'de kimsenin haberi yok yaptıklarından.
Hintli TATA gelmiş.
"Gel bunu beraber yapalım" demiş.
Firmasına ortak olmak istemişler.
Ama şartlı. "10 yıl içinde şirketin tamamını bize satarsın" demişler.
"Türk malı olsun diye yapmak istedim. Ne diye Hintliye satayım" demiş.
Vermemiş.
Müthiş bir heyecan. İnanılmaz bir hiperaktivite.
Yerinde duramıyor.
Heyecanı bana da geçti.
Tarhan'ın bu heyecanını Başbakan Erdoğan görse ilgili bakanlıklara anında talimat verir, "Bu iş olsun" diye.
Biz de alkış tutarız.

Kaynak:HABERTÜRK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra