Ana içeriğe atla

Oğluma çarpan sürücüyü bulun


Oğluma çarpan sürücüyü bulun

Merter'de şerit değiştiren bir otomobilin motosikletine çarpması sonucu motorundan fırlayıp sağ şeritte ilerleyen kamyonun altına düşen ve ezilerek yaşamını yitiren 18 yaşındaki İbrahim Mersin'in annesi, oğluna çarpıp kaçan sürücünün bir yıldır bulunamamasına isyan ediyor. Başbakan Erdoğan'ın "Kaçan sürücüyü bulun" talimatına rağmen bir sonuç alınamadığını belirten anne Ayşe Mersin, "Bu kazayı yüzlerce insanın görmesine rağmen oğluma çarpıp kaçan sürücünün bulunamamasını anlayamıyorum. Oğlumun yaşama hakkını elinden alan kişi elini kolunu sallayarak dolaşamaz. Bir yıldır her gün bu acıyı yaşıyorum" dedi. Mersin'in ölümünden bir yıl sonra, 3 Haziran Pazar günü kazanın olduğu Merter'de tepkilerini dile getirmeye hazırlanan aileye, motosiklet tutkunları da destek verecek.

 Babası Hasan ve abisi Doğan ile birlikte birlikte Eminönü'nde gözlük toptancılığı yapan 18 yaşındaki İbrahim Mersin, bir yıl önce 2 Haziran'da Bağcılar'daki evlerinden Kawasaki ZX 10 marka motosikletiyle yola çıktı. Bir hafta sonra yapılacak üniversite sınavına girmek için gün sayan Mersin, o gün motosikletini servise bırakıp taksiyle işyerine gidecekti. Ancak 0-1 Karayolu'ndan Merter'e gelirken, sol şeritten orta şeride geçen dikkatsiz bir sürücünün omuzuna çarpmasıyla motordan fırlayıp orta şeridi de aşarak sağ şeride uçtu. Bu sırada sağ şeritte ilerleyen kamyonun altına giren Mersin, kamyonun arka tekerleğinin altında kalarak yaşamını yitirdi.

Görgü tanıklarına göre İbrahim Mersin'e çarparak ölümüne neden olan Renault Kangoo sürücüsü kaçarak izini kaybettirdi. Ancak geride, kırılan sağ dikiz aynasını bırakmıştı. Acılı aile, ellerindeki tek ipucu olan aynanın üzerindeki numarayla araştırmaya koyuldu. Savcılık kanalıyla Renault'nun İtalya'daki fabrikasından aynadaki rakamlarla aracın kimliğinin tespit edilmesini istediler. Ancak bu numaralarla aracın tespit edilemeyeceği anlaşıldı. Yine savcılık talimatıyla Renault Genel Müdürlüğü, Türkiye'deki tüm yetkili servisleri uyarıp 3 ay içinde sağ dikiz aynasını değiştiren Renault Kangoo'ların listesini istedi. Ancak onlarca sayfa liste geldi ve aynanın servis dışında da değiştirilebileceği belirtilince bu yöntemden de sonuç alınamadı.

OĞLUMUZU DEPREMDEN KORUMAK İÇİN GAZİANTEP’E GÖNDERMİŞTİK

Kaçan sürücünün bulunamaması nedeniyle acılarının dinmediğini söyleyen anne Ayşe Mersin, gözyaşları içinde kazadan sonra neler yaşadığını şöyle anlattı:

Marmara depremi olduğunda oğlumuzu korumak için Gaziantep'e gönderdik. Orada 2 yıl babaannesinin yanında kaldı. Oğlum İstanbul'a geldiğinde Eminönü'nde gözlük ithalatı yapan babasının yanında çalışmaya başladı. Liseyi bitirmiş, üniversite sınavına hazırlanıyordu. İşleri gereği sürekli yurt dışına gidip geliyordu. İbrahim’in bizden gizli motosiklet aldığını 3 ay sonra öğrendik. Babası çok kızdı. Hatta eşim o kadar çok korkuyordu ki, motora binmemesi için oğlunu pazar günleri bile çalıştırıyordu. İbrahim çok üzülüyordu, "Anne lütfen babama söyle, pazar günü olsun motoruma binebileyim. Askere giderken satacağım" diyordu. Ama bu acı olay meydana geldi.

 ÇOCUĞUMA YARDIMA KOŞSAYDI AFFEDERDİM

Kaza anında yüzlerce insanın orada olmasına rağmen, bu duyarsızlığa isyan ediyorum. Oğlum tekerleğin altında da mücadele etmiş, ayaklarını kaldırıp çırpındığını görmüşler. Kamyon şoförü geldi, “Vicdan azabı çekiyorum” diyerek cenazeye katıldı. Kaza sırasında elinden bir şey gelmediğini söyleyip af diledi. Ama o kaçan insan bunu yapmadı. O da durup çocuğuma yardıma koşsaydı 'Çocuğumu trafik kazasında kaybettim' derdim. Ama şimdi buna kaza diyemiyorum.

DAMATLIK GİYDİRİP TOPRAĞA VERDİM

Çocuğum ne mürüvvetini, ne de kendi çocuklarının büyümesini görebildi. Ben onu kefene saramadım. Çünkü muratsız gitti. Damatlık giydirip eline kına yaktırdım. Ellerini öpüp okşadım, üzerine kırmızı karanfiller döktüm. İnsanlar oğlumun mezarına kürekle toprak atarken, ben ellerimi elek yapıp toprakla üzerini örttüm. Çocuğumu bu şekilde yolcu ettim.

"BAŞBAKANIM YARDIM EDİN" DİYE BAĞIRDIM

14 Eylül 2006'da Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Tramvay Hattı'nın açılışına Başbakan Erdoğan'ın geleceğini öğrenince hazırlık yaptım. Oğlumun fotoğrafını rulo yapıp, tören alanına gittim. Kalabalığı yararak ilerledim. Barikatların üstüne çıkıp fotoğrafı açtım, "Sayın Başbakanım oğlumun katilini bulmama yardım edin" diye bağırdım. Polisler bir anda beni aşağı indirirken elimdeki fotoğraf yırtıldı. Dayanamayıp ağlamaya başladım. Bu sırada yanıma Başbakan'ın bir koruması geldi. Konuyu öğrendikten sonra beni makam aracının yanına götürdü ve törenden sonra Başbakan'la burada görüşebileceğimi söyledi. Başbakan konuşmasını bitirdikten sonra Vali ile birlikte makam aracına doğru yürümeye başladı. Bu sırada korumalar etten duvar örünce ben gerilerde kaldım. Ben de "Sayın Başbakanım size kastım yok, ben evladım için buradayım" diye bağırmaya başladım. Başbakan beni gördü ve "Bırakın hanımefendi gelsin" dedi.

 ÖNÜNDE DİZ ÇÖKTÜM, ELİMDEN TUTUP KALDIRDI

Hemen Başbakan'ın önünde diz çöktüm ve "Çocuğumu trafik kazasında kaybettim, ona çarpanı bulamıyorum. Yüreği yaralı bir anne olarak önünüzde diz çöküyorum. Bana yardım edin" dedim. O da elimden tutup beni kaldırdı. Çocuğumun yırtık fotoğrafını alıp inceledi. Ben kazayı anlatıp, 'Elimizde sadece dikiz aynası var' dedim. Başbakan, Vali Muammer Güler'e dönerek, 'Hanımefendinin oğluna çarpan sürücüyü bulun' dedi. Vali Güler de elimdeki fotoğrafı alıp Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah'a verdi. Cerrah da Bağcılar Emniyet Müdürü'ne, "Başbakan'ın emridir. Bu konuda gereken her şey yapılacak" dedi. Bağcılar Emniyet Müdürü ile Bahçelievler Karakolu'na giderek bilgileri inceledik. Gerekli araştırmayı yapacaklarını söyleyip telefon numaramı aldılar. Ama bir daha arayan soran olmadı. Tek isteğim görgü tanıklarının bildiklerini anlatması. Oğlumun yaşama hakkını elinden alıp elini kolunu sallayarak dolaşamaz. Ben onu asla affetmem. Bir senedir her gün bu acıyı yaşıyorum.

 TÜM RENAULT SERVİSLERİNDEN BİLGİ İSTENDİ

Ailenin avukatı Yüksel Can: Kaza anında Renault Kangoo'nun sağ dikiz aynası koparak yere düşmüş. Aynanın üzerindeki E1-010399-201634 seri numarasından aracı tespit edebileceğimizi düşündük. Kangoo üretimininin yapıldığı İtalya'daki fabrikadan bilgi aldık. Ayna üzerindeki numarayla aracın kimliğini tespit edilemeyeceği belirtildi.

Savcılık kanalıyla harekete geçen Renault Mais yetkilileri, Türkiye'deki tüm yetkili servislerden kaza tarihinden 3 ay sonrasına kadar geçen sürede ayna değiştiren özellikle Kangoo model araçlarla ilgili bilgi istedi. Sayfalarca liste geldi. Ayrıca aynanın servis dışında herhangi bir yerde değiştirilebileceği belirtilince bu girişimden de sonuç alamadık. Adalet mekanizmasının yavaş işlemesi de sonuca ulaşamamıza neden oldu.

Polis, çevredeki güvenlik kameralarını incelemek konusunda da elini çabuk tutmadı. Olay yerindeki bir fotoğrafçının güvenlik kamerasının kazayı görüntüleyebileceğini düşündük. Gidip işyeri sahibiyle görüştüğümüzde görüntülerin 48 saatte bir silindiğini öğrendik. Polis araştırmasını hızlı sürdürseydi güvenlik kamerasına takılan görüntüler işimize yarayabilirdi.

SAVCIDAN TAKİPSİZLİK KARARI

Bir ihbarı değerlendiren polis, beyaz renkli bir Kangoo'nun sahibi C.K. isimli kişiye ulaştı. C.K., ifadesinde aracını kazadan bir yıl önce Y.A. ve A.A'ya sattığını söyledi. Ancak Y.A. ve A.A.'ya ulaşılamadı. Soruşturmayı yürüten Bakırköy Cumhuriyet Savcılığı, şüphelilerin bu suçu işlediğine dair yeterli delil elde edilemediğini belirterek, 'kovuşturmaya yer olmadığına' karar verdi. 22 Ocak 2007'de tarafımıza tebliğ ettiği takipsizlik kararında da Y.A. ve A.A.'nın isimlerinin önünde 'Adresi bilinmiyor' yazıyordu.

TÜRKİYE'DE 122 BİN KANGO VAR

1998 yılından itibaren Türkiye'de 122 bin 417 adet Kangoo satıldığını kaydeden Renault Mais yetkilileri, 2006 yılında satılan Kangoo'ların yüzde 36'sının beyaz olduğunu belirtti.

ORTAK TEPKİ PAZAR GÜNÜ SAAT 14.00’TE MERTER’DE

Başta 
www.motosikletclub.com olmak üzere motosiklet siteleri de, pazar günü Merter’de yetkililere ve görgü tanıklarına seslenecek Mersin Ailesi'ne destek için çağrıda bulundu. Mersin Ailesi’ni acısını paylaşan Motosiklet tutkunları, bir daha böyle olayların yaşanmaması için 03 Haziran Pazar günü saat 14.00’te Merter'deki McDonald's önünde toplanıp tepkilerini dile getirecek.

Anne Ayşe Mersin, oğlunun kasklarını odasında saklıyor.


Birbirlerine çok düşkün anne oğul, mutlu günlerinde...


Haziran 2006. Kazadan bir hafta sonra acılı ailenin isyanı. Oğlunun ölümüyle yıkılan baba Hasan Mersin, kazadan sonra saçını ve sakalını hiç kestirmedi. Her gün işyerine siyah elbise ile gitti. Ailesi ve yakınlarının ısrarıyla 3 ay önce saçını ve sakalını kısalttı...


Motosiklet tutkunları, kazadan bir hafta sonra yapılan eylemde acılı aileye destek oldu...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18