Ana içeriğe atla

Motosikletli Yol İstiyor


Motosikletli Yol İstiyor

''Fransa'da otomobil sürücüleri tarafından sol ve orta şerit arasında aralık bırakılması sağlanıyor.''

Avrupa ülkelerinde motosiklet kullanıcılarının rahat etmesi için bir takım çalışmalar yapıldığını söyleyen MOTED Başkanı Ali Erokan Karakoç, “İngiltere’de motosiklet sürücüleri tercihli yolları kullanabiliyor. Fransa’da otomobil sürücüleri tarafından sol ve orta şerit arasında aralık bırakılması sağlanıyor. Bu sayede motosikletlilere yer açılıyor. Benzer uygulamalar Türkiye’de de olabilir” dedi

Az yakıt tüketen, diğer araçlara göre çevreyi daha az kirleten, kolay ulaşım sağlayan ve son derece ekonomik olan motosikletin kullanımı Türkiye’de istenilen noktaya bir türlü gelemiyor. Türkiye’de trafiğe kayıtlı 2 milyon 438 bin 867 adet motosikletin bulunduğunu belirten Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Erokan Karakoç, “Motosiklet kullanımının yaygınlaşmamasının birkaç nedeni var. Vergi oranlarının yüksekliği, yıllardır haksızca uygulanan köprü ve karayolu geçiş ücretleri ile yol problemleri bunların başında geliyor” dedi. Türkiye’de gerek trafiğin düzenin gerekse yollarının bozukluğunun motosiklet kullanmayı zorlaştırdığını belirten MOTED Başkanı Karakoç, “Oysa Avrupa ülkelerinde motosikletlilerin daha çabuk gidebilmesi için bir takım çalışmalar yapılıyor. Örneğin İngiltere’de motosiklet sürücüleri tercihli yolları kullanabiliyor. Fransa’da otomobil sürücüleri tarafından sol ve orta şerit arasında aralık bırakılması sağlanıyor. Bu sayede motosikletlilere yer açılıyor. Benzer uygulamalar Türkiye’de de olabilir” diye konuştu.

Yüksek vergi engeli

Motosikletlere uygulanan vergi oranlarının diğer ülkelerle kıyaslandığında son derece yüksek olduğunu ifade eden Karakoç, “Motosiklet kullanımının artması birçok alanda fayda sağlar. Bu nedenle gelişmiş ülkelerde motosiklet kullanımı sağlanan çeşitli avantajlarla destekleniyor. Örneğin pek çok Avrupa ülkesinde motosiklet satışından sadece Kdv alınıyor. Türkiye’de ise bir de Ötv yükü biniyor. Bunun dışında otoyol ve köprü geçişlerinde haksız bir ücretlendirmeye gidildi. 150 kg’lık motosikletle 3,5 tonluk kamyonete aynı ücret uygulanıyor” diye konuştu.

Çevreye dost

Motosiklet ve bisiklet gibi iki tekerlekli araçların kullanımının artmasının hem trafiği rahatlatacağını hem de çevre kirliliğini azaltacağını belirten Ali Karakoç, “Bununla birlikte daha az yakıt tüketilmesi, yolların daha az aşınması ve karayollarına daha az kaynak aktarımı gibi faydalar sağlayacaktır” açıklamasında bulundu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra