Ana içeriğe atla

Motosikletli görünce gizli katil uyanıyor


Motosikletli görünce gizli katil uyanıyor

“Motosiklet cinayetleri ve şehir” başlıklı yazısında motosikletlilerin sürücü kabadayılığının en kolay hedefi haline geldiğini anlatan Vatan yazarı Haşmet Babaoğlu, dünkü yazısında da sürücülerin motosiklete bakışını eleştirmeyi sürdürdü. “Asıl korkutucu olan arabalar değil, o arabaların içindekiler” diyen Babaoğlu, çarpıcı bir tespitte bulundu: “Bir motosikletli görünce içindeki gizli ‘katil’ uyanıveren sürücülerin sayısı inanılmayacak kadar çok!”
 İşte Haşmet Babaoğlu’nun “Yine motorcular
ve öteki sürücüler üzerine...” başlıklı yazısı:
Çok acı bir trafik kazasının ardından “bu ülkede başka sürücüleri böcek gibi gören, hatta motosikletliye trafikte varlığı anlam taşımayan bir yaratık gibi bakan sürücüler var” diye yazmıştım hatırlayacaksınız.
İstanbul gibi bir şehirde onca yıl yaşamış biri olarak artık kesin karara varmıştım ki asıl korkutucu olan arabalar değil, o arabaların içindekilerdi.
Motosikletliler hemen anladılar beni.
Çünkü bu gerçeği trafiğe çıktıkları her gün, her saat yaşıyorlardı.
Fakat itiraz edenler de oldu. Onlar yazımı “motosikletlilerin çok dikkatsiz olduklarını ve kuralları hiçe saydıklarını unutuyorsunuz” diyerek eleştirdi.
***
Oysa trafik sorunu iki taraflıdır.
Birincisi, kuralların ihlali ve suiistimaliyle ilgilidir. Bu açıdan sıkı denetim, önlem ve cezalandırmada kararlılık, çözümün başlangıcıdır.
İkincisine gelince, o da sosyal psikolojimizin ve yaşam kültürümüzün (“kültürsüzlüğümüzün” demek daha mı doğru olur acaba?) trafiğe yansımasıdır.
İşte “motosiklet cinayet”lerinden söz ederken kastettiğim işin bu zor tarafıydı.
Yoksa, kim şehrin en işlek caddesinde solan sağa, sağdan sola şerit değiştirip duran; sokak aralarından ok gibi caddelere fırlayan motosikletlilerin trafikte sorun çıkartmadığını iddia edebilir?!
Daha geçen gün üç motokurye tam önümde birbirlerine çarpıp yere saçıldılar.
Düşünün!..
Zincirlikuyu’nun orta yerinde, etraflarında başka bir araç yokken...
Sırf akıllarına estiği gibi motor sürmeye çalıştıkları için hayatlarını tehlikeye atıverdiler!
***
Fakat tekrar vurgulamak isterim ki direksiyon başına geçen insanımızın zihniyetini ve oradaki tehlikeli gelişmeyi daha çok önemsiyorum.
Çünkü motorcu değilim, tanık olmaktan yoruldum:
Bir motosikletli görünce içindeki gizli “katil” uyanıveren sürücülerin sayısı inanılmayacak kadar çok!
Kabul edelim, ruhundaki bütün yamuklukları trafikte ortaya dökmekten kendini alamayan “hasta” bir toplumda yaşıyoruz.
Zabıta önlemleriyle ortadan kaldırılamayacak kadar derin bir sorun bu!
Anlatmak istediğim de o!
Lafı bulandırmayalım lütfen!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18