Ana içeriğe atla

Motokros tutkunu işadamı


Motokros tutkunu işadamı

Ünlü işadamı Cem Hakko, motokrosa merak sarınca, bu alanda katıldığı yarışlarda kimsenin geçemediği Süleyman Memnun’dan özel dersler aldı. Pazar günleri 7-8 saat süren eğitimleri aksatmayıp sürüş tekniklerini geliştiren Hakko, Belgrad Ormanları’ndan Uludağ’a kadar farklı parkurlarda motokros yapmanın keyfini çıkardı. İşe gidip gelirken kullandığı Harley’inin yanı sıra, kros motosikletlerinin küçük mekanik bakımlarını da kendisi yapan ünlü işadamı, motokros eğitimi aldığı Memnun’a da organizasyon dersleri verdi.

 Aylin LÖLE

17 yıldır aynı otomobili (Porsche 911) kullanan ve “Gezmek için her şekilde motorumu tercih ederim” diyen ünlü işadamı Cem Hakko, motokrosa ilgi duymaya başlayınca Süleyman Memnun’un kapısını çalmış. Pazar günleri 7-8 saati bulan zorlu bir eğitim sonrasında, iyi bir motokrosçu olmakla kalmayıp, motosiklet mekaniğinden de anlar hale gelmiş. Belgrad ormanlarından Uludağ’a kadar farklı parkurlarda, motokros yapmanın keyfini çıkaran Memnun-Hakko ikilisi, sadece öğretmen-öğrenci olarak kalmamış, iki iyi dost olmuşlar.

İşe Harley Davidson motosikletiyle gidip gelen Cem Hakko’nun nasıl bir öğrenci olduğunu Süleyman Memnun şöyle anlatıyor: “Her şeyi çok çabuk öğreniyor. Hangi sporu yaparsanız yapın, iyi bir atlet olmanız gerekli. Cem Hakko da bugüne kadar çok spor yaptığı için çok iyi bir atlet. Spora yatkınlığı öğrenme sürecini kolaylaştırıyor. Tüm öğrencilerim içinde en çabuk onun öğrendiğini söyleyebilirim.”

 Her işadamı zamanının kısıtlı olduğundan yakınır. Cem Hakko da motokros eğitimi alırken en büyük sıkıntıyı bu iş için zaman ayırmak konusunda yaşamış. Ama çalışan insan kendisine zaman ayırmayı bilmeli prensibinden hareketle, güç de olsa pazar günlerini motokrosa ayırmış.

Süleyman Memnun, Hakko’nun ilk kros motosikletinin 125 cc’lik Kawasaki KX olduğunu anlatıyor. Şimdi kullandığı motosikletlerinde olduğu gibi, ilk motosikletini alırken de Memnun’un tavsiyelerini dikkate almış Hakko. Bugün ise Hakko’nun, “Honda CR 125”, “Honda CR 85” ve “KTM 65 SX”i var.

Bu motosikletlerin yıllık bakımlarını da, Maslak Atatürk Sanayi Sitesi’nde Yamaha bayiliğini sürdüren Süleyman Memnun yapıyor. Motosikletler her sonbahar ve ilkbaharda burada genel bakıma alınıyor. Hakko’nun motosikletlerin bakımı konusunda çok titiz olduğuna dikkat çeken Memnun, “Küçük bakımları bizzat kendisi yapıp, motorlarıyla yakından ilgileniyor. Zaten motosiklet kullanıp da mekaniğe ilgi duymayan yok gibi.”

 Hakko da tıpkı Memnun’un dediği gibi motosikletin mekaniğine merak saran çoğunluktan… Her sürücünün bilmesi gereken buji değiştirmek, zincir germek, debriyaj ayarları gibi zorunlu derslerden de kolayca geçmiş Hakko. Cem Hakko’ya motokros öğreten Memnun da, işadamı öğrencisinden “kıymetli” dersler almış. Bunların başında organizasyon derslerinin geldiğini vurgulayan Memnun, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Cem Hakko bugüne kadar organizasyon konusunda gördüğüm en başarılı isim. Çölün ortasında. Bir saatte muhteşem bir organizasyon yapabiliyor. Ondan çok şey öğrendim.”






Cem Hakko

1955 yılında İstanbul'da doğdu. College de Leman, Baccalaureat B. (Economy) Strasbourg, Ecole deı Hautes Etudes Internationel (Akademi) ve İsviçre Fribourg Üniversitesini bitirdi. Vakko ve Power FM’in Yönetim Kurulu Başkanı olan Hakko’nun, "Moda Olgusu" adıyla yayınlanmış bir kitabı bulunuyor. Ayrıca Hakko’nun 1987 ve 1988 Türkiye Karting Şampiyonası birinciliği, 1988 Uluslararası Karting Şampiyonası ikinciliği, 1990 İstanbul Ralli Şampiyonluğu, 1991 Türkiye Ralli Cros Şampiyonluğu, 1994 Uluslararası 19. Bursa Rallisi dördüncülüğü var.

 MÜŞTERİSİNE ÇEKİLİŞLE HARLEY VERMİŞTİ

Vakko’nun erkek giyimi markası W Men’s World, indirim döneminde 50 YTL’lik alışveriş yapan bir müşterisine motosiklet hediye etmişti. Şubat 2006’da Power FM’de canlı yayınlanan Geveze Show’da noter huzurunda yapılan çekilişle bir adet Harley Davidson Fatboy kazanan talihli Sergül Gözcü, Cem Hakko’nun da katıldığı törenle hediyesini almıştı.

Süleyman Memnun

Türkiye Motosiklet Federasyonu Asbaşkanı Süleyman Memnun, Türkiye’nin en fazla yarış kazanan motosikletçisi ünvanını taşıyor. Katıldığı motosiklet şampiyonalarında 11’i motokros kategorisinde olmak üzere 16 kez Türkiye, 3 kez de Balkan Şampiyonu olan Süleyman Memnun, artık yarışlara katılmıyor. Yamaha bayiliğinin yanı sıra özel okulunda güvenli sürüş teknikleri eğitimi veriyor ve yeni yarışçılar yetiştiriyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18