Kenan Sofuoğlu: Takımın motosikleti toparlayacak parası yoktu
Bu sezon Moto2 kategorisinde ilk kez yarışan milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Moto GP kariyerine ara vererek, daha önce iki kez dünya şampiyonluğu yaşadığı Dünya Supersport Şampiyonası'nda mücadele etme kararı aldı.
Moto GP'nin bir alt dalı olan Moto2'de sezonu 59 puanla 17'nci sırada tamamlayan Sofuoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2012 sezonunda tekrar Dünya Supersport Şampiyonası'nda yarışma kararı aldığını söyledi.
Motosiklet Federasyonu yöneticileriyle görüşerek böyle bir karar aldığını ve Kawasaki tarafından desteklenen Lorenzini Kawasaki takımıyla yeni sezon için anlaşma sağladığını belirten Kenan Sofuoğlu, ''Kawasaki ile anlaştık. Bu yıl Moto2'de kötü bir sezon geçirdim. Moto2'de bir yıl daha kaybetmek istemiyorum ve bu nedenle daha önce yarıştığım kategoriye dönme kararı aldım. Lorenzini Kawasaki takımıyla Dünya Supersport Şampiyonası'nda yarışacağım. Moto2'de kalabilmem için çok güçlü bir takıma ihtiyacım vardı. Ancak, istediğim gibi bir takım olmadı. Kawasaki ise bugüne kadar başarılı bir pilot ile çalışmadı. Kawasaki'yi motosikletinden ya da ekibinden dolayı seçmedim. Eğer Kawasaki'yi dünya şampiyonluğuna taşırsam, onlar da beni dünyaya tanıtmış olacak. Geniş bir sponsorluğu var. Ayrıca Kawasaki dünyada tanınıyor'' diye konuştu.
Sofuoğlu, Moto2'nin dışarıdan gözüktüğü gibi güzel bir kategori olmadığını savunarak, ''Moto2 yarışmalarının daha hızlı olduğu sanılıyor. Aslında Dünya Supersport Şampiyonası, daha hızlı yarışların olduğu bir kategori. Gelecek sezonun daha güzel olacağını düşünüyorum. 2011'i ise kayıp bir yıl olarak görüyorum'' dedi.
Moto2'de yarışabilmek için 650 bin euro ödeme yapılması gerektiğini anlatan milli motosikletçi, ''Dünya Supersport Şampiyonası için 350 bin euro ödeme yapacağız. Ödeme planını federasyonla konuşarak kararlaştırdık'' diye konuştu.
Bu sezon yarıştığı Tecnomag-CIP ile kötü bir sezon geçirdiğini anlatan Kenan Sofuoğlu, ''Yarışta düşme hakkım bile yoktu. Çünkü, düştüğüm zaman takımın motosikleti toparlayacak parası yoktu. Sponsorlarını kaybetmişti'' ifadelerini kullandı.
Milli motosikletçi, gelecek sezon yeniden yarışacağı Dünya Supersport Şampiyonası'nda, 2007 ve 2010 sezonunda dünya şampiyonluğu yaşamıştı.
Kaynak: NTVspor
Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301 Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....
Yorumlar
Yorum Gönder