Ana içeriğe atla

Her dört sürücüden üçü ehliyetsiz


Her dört sürücüden üçü ehliyetsiz
Motosiklet kazalarının ardında çok vahim bir tablo yatıyor

Devletin resmi rakamlarına göre neredeyse her dört motosiklet sürücüsünden üçü ehliyetsiz. Özellikle kırsal kesimlerde kullanılan, trafiğe kaydı olmayan binlerce motosiklet de hesaba katılırsa tablo daha da ürkütücü bir boyut kazanıyor.

Bülent OVACIK / HÜRRİYET

TÜRKİYE’de geçen yıl 25 bin 870 motosiklet kazaya karıştı. 2009’un ilk 7 ayında kazaya karışan motosiklet sayısı 9 bin 491. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün istatistiklerine göre 2008’de trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı 2 milyon 181 bin 383’e ulaşırken, motosiklet kullanmak için A-2 sınıfı ehliyet alanların sayısı 660 bin 817’de kaldı.
Kademeli  sistem gerekli
Motosikletin otomobile hiç benzemeyen, farklı tekniklerle kullanılan bir araç olduğunu söyleyen Enduro Motosiklet Kulübü eski Başkanı Avukat Erem Yücel, ehliyetin de belli bir eğitim sürecinden sonra verilmesi gerektiğini savunuyor. Erem Yücel, şu andaki ehliyet alma sürecinin tamamen sağlıksız olduğu görüşünde. A-2 ehliyet alan bir sürücünün, yol ve sürüş tecrübesi olmadan yüksek hacimli motorlar kullanmasının da tehlikeyi davet edeceğini söyleyen Erem Yücel şu çözümü öneriyor: “AB ülkelerinde kademeli sistem uygulanıyor. Motosiklet ehliyetini yeni alanlar önce stajer sürücü olarak, düşük hacimli motosikletler kullanıyor. Tecrübesi arttıkça yüksek hacimli motosikletleri kullanmaya hak kazanıyor.”
Riski azaltmak mümkün
“Motosiklet sektörünün önde gelen firmaları, motosiklet dernekleri, sürücüler için profesyonel eğitmenlerin yer aldığı kurslar düzenliyor. İki günlük kurslar, seviyesine göre 750 ile 280 lira arasında değişiyor. Kask, korumalı mont ve pantolon ile özel botlar da, güvenli sürüş için motosiklet kullanıcılarının olmazsa olmazlarının başında geliyor.”
A-2 ehliyeti 515 lira
A-2 ehliyetin görünür maliyetini 250 lira kurs ücreti, 50 lira direksiyon sınav harcı, 40 lira yazılı sınav harcı, 40 lira sağlık raporu, 135 lira harç ve ehliyet kartı ücreti oluşturuyor. 18 yaşından gün alan, ortaokul ya da 8 yıllık temel eğitimini tamamlamış olanlar A-2 ehliyeti için başvurabiliyor. Adaylar, trafik, motor, ilkyardım ve direksiyon sınavlarına giriyorlar. B tipi ehliyeti olanlar, sadece motor ve direksiyon sınavına giriyor. Kursların çoğunda köklü bir motosiklet eğitimi verilmiyor. Motosikletin direksiyon sınavı da çok hafife alınmış. 4 kuka arasından motosikletle “S” çizerek gidip gelen sürücü sınavı geçiyor. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18