Ana içeriğe atla

Motosiklet trafik sıkışıklığı ve yakıt tasarrufuna çözüm olabilir mi?


 

Motosiklet trafik sıkışıklığı ve yakıt tasarrufuna çözüm olabilir mi?

İstanbul’da her gün trafikte bulunan yaklaşık 1 milyon otomobilin yüzde 10′unun motosiklet kullanması durumunda günde 1 milyon liralık yakıt tasarrufu sağlanacağını belirtildi.

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Erokan Karakoç, İstanbul’da her gün trafikte bulunan yaklaşık 1 milyon otomobilin yüzde 10′unun motosiklet kullanması durumunda günde 1 milyon liralık yakıt tasarrufu sağlanacağını belirtti.

Karakoç, yaptığı açıklamada, Türkiye’de trafiğe kayıtlı toplam araç sayısının 15 milyon 724 bin 940′a ulaştığını, bu araçların yüzde 50,3′ünü otomobil, yüzde 16,2′sini kamyonet, yüzde 15,7′sini motosiklet, yüzde 9,2′sini traktör, yüzde 4,6′sını kamyon, yüzde 2,5′ini minibüs, yüzde 1,4′ünü otobüs, yüzde 0,2′sini ise özel amaçlı taşıtların oluşturduğunu kaydetti.

Araç sayısındaki artışa paralel olarak Türkiye’de trafik sorununun da büyüdüğünün altını çizen Karakoç, bu nedenle bireysel ulaşımda bir otomobilin üçte biri kadar yer kaplayan ve aynı oranda daha az egzoz gazı çıkaran motosikletlerin teşvik edilmesi gerektiğini vurguladı.

Karakoç, şöyle devam etti:

”Akaryakıt zamlarının toplumun birçok kesimini etkilediği bu günlerde motosiklet buna da çözüm olacak. Çünkü bir motosiklet trafikte bir otomobilin sadece üçte biri kadar yakıt tüketir. İstanbul’da her gün trafikte bulunan yaklaşık 1 milyon otomobilin yüzde 10′unun motosiklet kullanması durumunda günde 1 milyon liralık yakıt tasarrufu sağlanır.

Getireceği ortalama zaman kazancı ise günde 200 bin saat olacak. Dünyanın birçok ülkesinde yaşanan ekonomik sorunların ülkemize aksetmemesi için alınacak önlemler içerisinde kazançlı ulaşım seçeneği olarak motosikletin gündeme getirilmesi ve kullanımının desteklenmesi gerekir.”

Belçika’da yapılan bir araştırma hakkında bilgi veren Karakoç, ”Leuven Transport & Mobility tarafından Brüksel’in en işlek caddelerinin birinde yapılan bir araştırmaya göre araç sürücülerinin yüzde 10′u motosiklet ya da skuteri tercih ederse trafik sıkışıklığı yüzde 40 azalıyor” dedi.

Avrupa Komisyonu’nun, emisyonların azaltılması ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi amacıyla ulaşımda yeni bir kültürün geliştirilmesinin arayışı içerisinde olduğuna işaret eden Karakoç şunları ifade etti:

”Çözümün bir parçası olarak da motorlu iki tekerlekliler görülüyor. Son yayınlanan ‘White Paper on Transport / Ulaşımda Beyaz Sayfa’ dergisinde, ulaşımdaki bireysel gereksinimler ile taşımanın daha etkili hale getirilebilmesi için bir denge kurulması hedefleniyor. Yapılan araştırmada tüm işe gidiş gelişlerde motorlu iki tekerleklilerin kullanılması durumunda trafik sıkışıklığının ortadan kalkacağını belirtiyor.

Zaten Transport & Mobility Leuven ve Leuven Üniversitesi’nin yaptığı araştırma da bunu doğruluyor. Motosiklet kullanımı, trafik sorununu çözmek için kesinlikle en gerçekçi ve ekonomik çözüm olarak ortaya çıkıyor. Günlük olarak Belçika önceliğinde trafikte kaybedilen süre 15 bin saat ve bu kayıp süreden tasarruf edilmesi durumunda günlük yaklaşık 350 bin avroya eşdeğer bir ekonomik kaybın önüne geçiliyor.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18