Ana içeriğe atla

Yamaha XT1200Z Super Tenere


Yamaha XT1200Z Super Tenere


2010 Model Yamaha XT1200Z Super Ténéré: Sınırı Aşın 

Yamaha, ilan etmekten gurur duyar; 2010 için yepyeni bir model: XT1200Z Super Ténéré. Bu proje, boş bir sayfa ve açık bir vizyonla başladı. Hedef; akla gelebilecek her türlü arazide zorlanmadan ilerleyen, kıtalararası seyahate yönelik, güven ve keyif veren, konfor sunan, bugüne kadar bir motosiklet terzisinin elinden çıkmış en ileri macera gezisi makinesini yaratmaktı.

En başından beri Super Ténéré tasarım ekibinin aklında aşağıdaki hedeflere ulaşmak vardı:
• Devir aralığı boyunca enerjik bir tahrik sağlayan tork ve çok çeşitli koşullara uyum sağlayan dinamik karakter ile, bütünüyle yeni, milli, büyük hacimli bir motor;
• Düşük hızlarda mükemmel denge sağlayan hafif, kıvrak kontrol ve dolambaçlı dağ yollarında hassas kumanda;
• Yolculu ve bagajlı kıtalararası seyahati mümkün kılmak için yüksek düzeyde konfor, hava koşullarına karşı koruma ve pratiklik; ve
• Deneyimli sürücülerin elinden tüm kontrolü almadan emniyeti, çok yönlülüğü ve sürücünün kendine güvenini her durumda artırmak için sürücü yardım teknolojisinin akıllıca kullanımı.

Ayrıca bu tarz motor, olağanüstü derecede çok yönlü olmalı ve aşağıdaki dört ana sürüş türü arasında doğru öncelik dengesini bulmalıydı:

• Offroad macera: Asfaltsız yolların, orman patikalarının, nehir geçişlerinin, kum tepelerinin ve otla kaplı düzlüklerin sunduğu ödül ve zorlukların tadını çıkarmak için alışılmışın dışına çıkmak.
• Uzun yol turing: Motosiklete bagaj yükleyip yolcu alarak kafanızı dinlemek ve ruhunuzu dinlendirmek için birkaç haftalığına basıp gitmek.
• Viraj Sürüşü: Dolambaçlı bir derbentle karşılaşıp virajları adeta yalayarak almak ve performans sürüşünün tadına varmak; ve
• Şehir içi ulaşım: Yağmurlu bir pazartesi sabahı trafikten sıyrılıp yola devam etmek; kalabalık yolların kralı olmak.
Bu konseptin gücüyle Super Ténéré gün ışığına çıkmaya başladı. Büyük çap macera turing segmentine, çok ihtiyaç duyduğu sarsılmaz Yamaha güvenilirliğini getirebilecek bir makine geliştirmek için Yamaha tasarımcıları ve mühendisleri, affı olmayan, acımasız Paris-Dakar rallisinde on yıllar boyunca benzersiz başarıdan edindikleri tecrübeyi kullandılar.

YouTube Video


Telli jantlar, cömert yerden yükseklik ve dayanıklı motor korumasıyla alışılmış yolların dışına çıkmak için son derece sert inşa edilmiş Super Ténéré, her yere gidebilecek bir macera makinesidir. Tüm tasarımın odak noktası, motorun kütlesini alçak ve merkezi tutarak mükemmel dengeyi ve yüksek hızlarda hafif, kıvrak yol tutuşu sağlamaktır. Normal frenleme noktasının ötesine geçebilmek için ABS’li durdurma gücüne sahip akıllı Unified Brake System (Birleşik Fren Sistemi) teknolojisini barındırmaktadır.

Bütünüyle yeni bu 1199cc sıralı 2 silindirli motor ince, kompakt, dengeli bir pakette yüksek güç ve kolay tork sağlar. Gevşek bir yüzeyle karşılaşılıp arka tekerlek kumandasına geçmek gerektiğinde kolaylıkla kapatılabilen üç modlu çekiş kontrol sistemine sahip bu motor, her sürücünün emniyet, hız ve eğlence arasında mükemmel dengeyi bulmasına izin verir. Ayrıca, koşullar ve karşılaşılan zorluklar ne olursa olsun, uzun yolu (kıtalararası seyahati) kaldırabilecek kapasite olduğundan emin olmak için acımasızca test edilmiştir.

Yeni Super Ténéré, uç noktadaki zorlu şartlara karşı koyabilen bir motosiklet gerektiğinde kusursuz bir ortaktır - o, akıllı bir macera gezisi motorudur.

Durmayın; sınırı aşın.

YouTube Video


1199cc sıralı 2 silindirli 270 derece kranklı motor 

Motor, bir motosikletin sürüş deneyimini belirleyen faktördür. Super Ténéré gibi geniş, kıtalararası kabiliyete sahip bir makine ise, sokacağınız her testin üstesinden gelebilecek esnek ve güçlü bir motor gerektirir.

Super Ténéré’in kalbi sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, DOHC, sıralı 2 silindirli, 4 subaplı, yakıt enjeksiyonlu, çift bujili bir motordur. Sahip olduğu 1199cc hacimle, seri hızlanma için 110PS (7.250 rpm’de) ve zahmetsiz seyir ve sollama için geniş bir tork dağılımı sağlar. 98 mm’lik piston çapı ve 79,5 mm’lik stroku; hızlı devir, düşük seviyede dönen kütle ve kompakt bir motor tasarımının en uygun kombinasyonu düşünülerek seçilmiştir.

Motor, 270 ve 450 derecelik noktalarla ateşleme aralığına sahip 270 derecelik bir krank mili içerir. İki krank arasındaki 90 derecelik ofset, iki dövme pistonun atalet torku etkisini etkin biçimde nötürleştirir – mühendislik terimleriyle anlatmak gerekirse bu, motorun toplam çıkış torkunu, ateşleme torkuyla neredeyse aynı tutar. Sürücü ağzıyla ise bu, gazla arka teker arasındaki bağlantının doğrusal ve direkt olduğu anlamına gelir. Sonuç: ekstra hassasiyet ve daha fazla güven.

2 eksenli dengeleyiciler sarsıntıyı en aza indirgerken öndeki dengeleyici yağ ve su pompalarını çalıştırır. Motorda ayrıca yağ tankının krank karteri içinde yer aldığı bir kuru karter bulunur ve bu da motoru dikey olarak kompakt tutarak motorun, iskeletin daha alt kısmına monte edilebilmesine olanak sağlar. Böylelikle keskin kumanda ve kolay kontrol için kütle merkezi ve krank mili dönüş ekseni aşağıda tutulurken 205 mm’lik minimum yerden yüksekliği korunur.

Egzoz, ikili tek egzoz (2-into-1) olup, 2 aşamalı genişleme sistemine sahiptir ve kısa, dikey olarak eliptik susturucuyla son bulur. Karbon monoksit, hidrokarbon ve azot oksit emisyonlarını temizlemek için, iki toplama borusunun birleştiği yere petek tip bir katalizör yerleştirilmiştir. İki O2 sensörü her silindir için egzozdaki yanmamış oksijen miktarını izleyerek ECU’nun temiz, etkin ve optimize olduğundan emin olunmasını sağlayan son derece hatasız bir geribildirim sistemi sağlar.

Çekiş Kontrollü YCC-T

Yamaha’nın diğer yeni yüksek performanslı motosikletlerinin çoğunda olduğu gibi Super Ténéré’de de Yamaha Çip Kontrollü Gaz (YCC-T) sistemi kullanmaktadır. Gaz kelebek açıklığı, saniyenin yaklaşık her 1/1000’inde elektronik olarak ölçülür ve YCC-T sistemi, çok hızlı olarak bir dizi hesaplama yaparak en uygun gaz kelebeği açıklığını belirler ve emme havası hacmini kontrol eder. Gaz kumandasının ve yakıt enjeksiyonunun yanıtı kesin ve temiz olup, ayrıca sistem, kusursuz verimlilik ve çevre performansını da garanti eder.

Çünkü Super Ténéré, yüksek değişkenlik gösteren arazide sert sürüş için tasarlanmıştır. Yamaha’nın YZF-M1 MotoGP yarış motoru için geliştirilmiş teknolojiye dayanan çekiş kontrol modülü, ön ve arka tekerlek hızını ölçer; bu veriyi arka tekerlekte çekişin ne zaman düştüğünü belirlemek için kullanır ve ardından ateşleme zamanlamasını, yakıt enjeksiyonunu ve arka tutuşu optimize etmesi için YCC-T sistemini ayarlar.

Çekiş kontrol sisteminin üç modu vardır - “TCS1” modu, standart mod olup arka tekerlek patinaj yapmaya başladığı anda devreye girer. “TCS2” modunun etkisi, daha ateşli offroad sürüşleri sırasında arka tarafın biraz kaymasına izin verecek şekilde azaltılmıştır – çekiş kontrolü, “OFF (KAPALI)” konumuna getirilerek tamamen devreden çıkarılabilir.

Çekiş kontrol özelliğine ek olarak, Super Ténéré, ayarlanabilir Yamaha D-MODE motor eşleme özelliği barındırır – S (Spor) mod, yüksek performanslı sürüş için anında gaz yanıtı verirken daha rahat bir mod olan T (Turing) modu, yumuşak, uysal bir güç sağlar. Bu, Super Ténéré’in farklı sürüş tarz ve koşullarına adapte olabilmek için sahip olduğu birçok yöntemden biridir.

ABS’li Birleşik Akıllı Fren Sistemi

Super Ténéré, standart aksesuar olarak gelişmiş bir elektronik, ABS’li Birleşik Fren Sistemiyle donatılmış halde verilir - bu sistem, Yamaha’nın bugüne kadar inşa ettiği en ileri frenleme sistemlerinden biridir.

ABS sisteminin başlıca hedefi, çekiş kaybını azaltmak ve hatta ortadan kaldırmaktır - bu hedef doğrultusunda sistem, ön ve arka tekerleklerdeki dönüş hızı sensörlerinden faydalanır. Ancak Super Ténéré’in ABS sistemi daha akıllıdır – tekerleklerden birinin veya her ikisinin ne zaman kilitlenip ne zaman kayacağını anlayabilmek için makine devri, yavaşlama ve patinaj hızlarına ek olarak tekerleklerin devrini de sürekli olarak izler.

ABS bilgisayarı, tekerlek kilitlenmesi eğilimi algıladığında, tekerleğin kilitlenmemesi için frenleme basıncını yumuşakça değiştiren bir sonsuz değişen hidrolik basınç birimine sinyal gönderir. Bu yöntemle, çoğu zaman, kayma henüz başlamamışken dahi önlem alarak sorunsuz, kontrollü, emniyetli bir durdurma gücü temin eder.

Birleşik Fren Sistemi ünitesi, yalnızca ön fren kullanıldığında, frenlemeyi ön ve arka kaliperler arasında akıllıca ayarlamak üzere tasarlanmıştır. Bu tasarım, offroad sürüşte karşılaşılan çoğu durumda sürücülerin ayaklıklar üzerinde ayakta ve arka frene erişme imkanı kısıtlı olacağı gerçeğine dayanmaktadır.

Frenleme bilgisayarı, hidrolik ünite aracılığıyla arka tekerleğe ne kadar bir frenleme gücü gönderileceğine karar vermeden önce seyir hızını, ön fren kolu basıncını ve motosikletin ne kadar ağırlık taşımakta olduğunu hesaplar.

Böyle olduğu halde, Birleşik Fren Sistemi, arkanızda birini taşırken veya yavaş U dönüşleri yaparken ihtiyacınız olan hassas arka fren kontrolüne müdahale etmez - arka frenin ön frenden önce uygulanması durumunda Birleşik Fren Sistemi işlevi, o seferlik iptal edilerek sürücüye tam kontrol verilir.

Şase

Yeni Super Ténéré, yolu olağanüstü keskin biçimde tutar – bu tabii ki bir tesadüf değil. Kıvraklık için aks açıklığını kısa, koşullar ne olursa olsun motorun hafif ve aniden döndürülebilir olduğu hissini korumak içinse ağırlığı yere yakın ve merkezi tutmak amacıyla her türlü çaba gösterilmiştir.

Bununla birlikte, yüksek çekme dayanımlı çelik borudan yapılmış iskelete sahip şasi, aynı zamanda dayanıklıdır. Alüminyum yerine çelik tercih edilmiştir çünkü çelik, offroad macera sürüşünde büyük bir motora binen yüklere karşı daha fazla dayanıklılık göstermektedir.

Ön süspansiyon, 43 mm’lik iç boruları çalıştıran bir çift tersine teleskopik çatal ile sağlanmaktadır. Teleskopik çatalların tercih edilmesinin nedeni, frenlemede ve virajlarda ön kısımda kusursuz bir his sağlamasıdır. Çatallar ön yük, sekme ve sıkıştırma sönümlemesi için ayarlanabilirdir.

Arka süspansiyonda sekme sönümlemesi ve ön yük için ayarlanabilir bir monoshock bulunmaktadır. Ön yük ayarlayıcı ve sekme sönümlemesi, herhangi bir alete gerek olmaksızın elle ayarlanabilmektedir; böylelikle motoru, yolcu almak veya ağır bagaj yüklemek için, ayarlamak kolaylaşır. Arka monoshock’tan sarkan düşük basınçlı dökme alüminyum bir salınım kolu bulunur - bu kol, daha iyi süspansiyon hareketi için uzatılmıştır.

Salınım kolunun ekstra uzunluğu, motorun keskin yol tutuş sağlayan aks aralığından ödün verilmesine neden olmaz çünkü motor, kendi boyutuna göre kompakttır ve radyatör, ön tarafta yer kazanmak için motorun sol yanına monte edilmiştir. Elektrikli bileşenler ve akü, motorun sağ kısmını kaplarken soğutucu hava akışı, aerodinamik ön kaput aracılığıyla motorun her iki yanına dağıtılır. Sıcaklık, sürücü konforunu etkilemeden yan tarafta dağılır.


Çok çeşitli sürüş koşullarında bile bakım ihtiyacını azaltmak amacıyla Super Ténéré, mille çalışır şekilde tasarlanmıştır - yani, bundan böyle zincir temizlemek, yağlamak veya ayarlamak yok. Hipoit dişli sistemi tercih edilmiştir - bu sistem, volan dişlisinin boyutunu ve ağırlığını azaltır ve mükemmel denge korunurken arka taraftaki yaysız ağırlığın düşürülmesine yardımcı olur. Bunların tümü, hem yolda hem arazide üstün yol tutuşa katkıda bulunmaktadır.

Offroad Referansı 

Ténéré’in Paris-Dakar mirasını ileri taşıyabilmesi için Super Ténéré’in, kusursuz karayolu tavrına rağmen, geniş bir offroad yelpazesindeki koşullara göğüs gerebilmesi gerekiyor.

Her şeyden önce, Super Ténéré, 110/80/19 ön lastik ve 150/70/17 arka lastikle kaplı bir çift sert, telli, tüpsüz alüminyum jant üzerinde gitmektedir. Daha dar olan ön tekerleğin jantında, tellerin ‘L’ seklindeki uçlarını desteklemek için iki adet Double T tipte ray ve göbek ucunda sıkma nipeli bulunmaktadır. Çift ray sistemi, en üst düzey offroad şok dayanımının ve karayollarında kıvrak yol tutuş için gereken sertliğin elde edilmesi için tellere açı verilmesini mümkün kılar. Daha geniş olan arka jant, yalnızca tek bir tel rayına gerek duyar.

Gidon pozisyonu, sürücülerin offroad sürüş sırasında ister oturuyor ister ayakta olsun rahat olabilmelerini sağlayacak şekilde optimize edilmiştir - el korumaları standart aksesuardır. Ayaklıklara içi boş lastik boru parçaları takılmıştır - böylece otururken bu parçalar, ayağınız için rahat ve konforlu bir temas sağlar. Ancak, ayağa kalkıp bütün vücut ağırlığınızı ayaklıklara verdiğinizde, bu parçalar düzleşir - böylelikle botlarınız ayaklığın tüm yüzeyini kavrayabilir ve offroad durumlarında fazladan kontrol sağlanmış olur.

Ayrıca Super Ténéré, entegre motor yan koruyucuları ve standart bir motor korumasıyla donatılmış olup, arka kısımdaki alt iskelet, büyük yan sepetler taşınırken offroad’da yaşanan düşüşlerin etkisiyle oluşan potansiyel zorlanmaya karşı koymak için güçlendirilmiştir.

Turing Özellikleri 

Super Ténéré offroad’da ne kadar yetenekliyse her yere gidilebilen bir uzun yol gezi motoru olarak da çok başarılıdır. 23 litrelik büyük deposu, ciddi bir gezi mesafesi kazandırırken yüksekliği ayarlanabilen sele (845-870 mm) ve ayarlanabilir ön cam, sürüş pozisyonunuzu ve rüzgar korumasını maksimum konfor için ayarlamanıza izin vermektedir. Ön kaputta yer alan 12 voltluk priz, GPS sistemleri ve cep telefonları gibi elektronik cihazları şarj etmenizi veya beslemenizi mümkün kılar.

Farlar, güçlü çift projektör ışığından meydana gelmekte olup, uzun ve kısa ışık için ayrı bir filaman kullanılması yerine her iki projektörde de, uzun ve kısa far aydınlatması arasında geçiş yapmak amacıyla yukarı ve aşağı hareket eden, solenoidle çalışan bir gölgelik vardır.

İlk Üretim Super Ténéré – rezervasyonlar Mart 2010’da başlıyor 

Avrupa’da ilk olarak 2010’da ve tek yıllık, özel üretim macera modeli olarak piyasaya sürülecek olan Super Ténéré, aşağıdakileri içeren heyecan verici macera paketiyle birlikte geliyor:

• Sol ve sağ alüminyum yan çantalar (montaj aparatları dahil);
• Far projektörü (yasal uyarı: far projektörü umuma açık yolda kullanıma uygun değildir);
• Alüminyum karter koruma plakası ve
• Benzersiz ilk üretim çıkartması.

Bu ekstralar, tüm ilk üretim 2010 Super Ténéré modellerinde standart aksesuar olarak yer alacak, ancak 2011’den sonra opsiyonel olacaktır. Bu motosikleti süren ilk kişilerden biri olmayı garanti altına alabilmeniz için, Mart başından itibaren bir online rezervasyon sistemi kullanıma sunulacak olup, alıcılar piyasaya sürülen ilk ürünleri rezerve etmek için ön kayıt yaptırabileceklerdir.

Aksesuarlar 

İlk üretim macera paketine dahil olan alüminyum yan çantalar, kaydırma plakası ve far projektörüne ek olarak Yamaha, Super Ténéré’in özelliklerini genişletmek ve iyileştirmek için geniş bir yelpazede fonksiyonel aksesuarlar ve kıyafetler sunmaktadır.

Fonksiyonel aksesuarlar: 
• Yüksek ön cam
• Sis lambası seti (farların altına veya opsiyonel motor koruması üzerine monte edilebilir)
• Motor koruması
• Elcik ısıtıcı seti
• Rüzgar deflektörleri
• Super Ténéré yakıt deposu dövmesi
• Alçak sele (standart pozisyonlara göre 35 mm daha alçak)
• Super Ténéré depo üstü çantası
• Alüminyum yan çantalara uygun 30 litrelik alüminyum top case
• Yan çantalar ve top case için Ténéré iç çantaları
• Şık LED Flaşörler, siyah, krom ve karbon renklerde mevcuttur

Kıyafetler:
• BYE koleksiyonumuzdan özel olarak geliştirilmiş Ténéré kask*
• Off-Road Enduro koleksiyonumuzdan Enduro Ceketleri, pantolonu ve sert koruma eldivenleri
• Yamaha MX Botları, gözlükleri ve Off-Road MX koleksiyonumuzdan emniyet ekipmanları.

Bu aksesuar ve kıyafetler hakkında daha fazla bilgi için bkz.
www.yamaha-motor-acc.com

* BYE kaskları, yalnızca, çoğu Avrupa ülkesinde mevcut Yamaha bayi ağı üzerinden satılmaktadır.

Super Ténéré, sizi daha ileri, daha hızlı, daha emniyetli ve Yamaha’nın Dakar rallisinden doğmuş meşhur güvenilirliği garantisiyle taşır. Çizdiğiniz rota veya ani bir kararla girdiğiniz yol ne olursa olsun Super Ténéré, sizi ileri taşıyabilecek dayanıklılık, kusursuz biçimde dengeli yol tutuş, zahmetsiz güç, pratik ve akıllı teknolojinin kombinasyonunu sunar.

Durmayın; sınırı aşın.


Yamaha XT1200Z Super Ténéré
Teknik Özellikler 


MOTOR
Tip: Sıvı soğutmalı 4 zamanlı, DOHC, sıralı 2 silindirli, 4 subaplı, yakıt enjeksiyonlu, çift bujili motor
Hacim: 1199cc
Piston çapı x strok: 98 x 79,5 mm
Sıkıştırma oranı: 11.0:1
Ateşleme aralıkları: 270 ve 450 derece noktaları
Maksimum Güç: 80,9kW (110PS) @7.250rpm
Maksimum Tork: 114,1 Nm (11,6kgf・m) @6.000 rpm
Yağlama sistemi: Kuru karter
Yakıt besleme sistemi: Yakıt Enjeksiyonu
Ateşleme sistemi: Çift buji
Marş sistemi: Elektrikli
Şanzıman sistemi: Sürekli kavrama, 6 vites
Gaz sistemi: Yamaha Çip Kontrollü Gaz (YCC-T)
Yamaha D-MODE: 2 mod, Spor (S) ve Turing (T)
Çekiş kontrolü: 3 mod, TCS1, TCS2 ve OFF (KAPALI)
Egzoz Sistemi: 2’li 1 (2-into-1)

ŞASİ
Ön süspansiyon: Tersine teleskopik çatal, 43 mm iç boru, ayarlanabilir ön yük, sıkıştırma ve sekme sönümlemesi
Ön teker hareketi: 190 mm
Arka süspansiyon: Monoshock, ayarlanabilir ön yük ve sekme sönümlemesi
Arka teker hareketi: 190 mm
Ön fren: Hidrolik Çift 310 mm dalgalı disk, ABS/Birleşik Fren Sistemi:
Arka fren: Hidrolik Tek 282 mm dalgalı disk
Ön lastik: 110/80/19
Arka lastik: 150/70/17
BOYUTLAR
Toplam uzunluk: 2.250 mm
Toplam genişlik: 980 mm
Toplam yükseklik: 1.410 mm
Sele yüksekliği: Ayarlanabilir 845-870 mm
Aks Açıklığı: 1.540 mm
Minimum yerden yükseklik: 205 mm
Ağırlık: 261 kg (yağ ve yakıt tankları tam dolu):
Yakıt kapasitesi: 23 litre







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra