Ana içeriğe atla

Vergi düştü, motosiklet satışları tam gaz

Vergi düştü, motosiklet satışları tam gaz 


Havaların ısınmasıyla birlikte yola çıkan motosiklet sayısı hızla artmaya başladı.

Şubat ayında açıklanan vergi indirimi, en ekonomik modelde bile minimum 250 TL ucuzluk sağlarken şirketler, yıl sonu hedeflerini ikiye katladı.

Türkiye, halen bin kişiye düşen 30 adetlik motosiklet sayısıyla Akdeniz havzasının en gözde ülkesi konumunda.

Ekonomideki istikrar sadece otomobil değil ‘iki teker’ satışlarında da yüzleri güldürüyor. İlkbaharla birlikte hareketlenen motosiklet pazarında keyifler yerinde. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in şubat ayı sonunda açıkladığı ÖTV indirimi pazarda etkisini gösterdi. Aylık satış ortalaması 15-20 bin düzeyine çıkarken geçen yıl 128 bin motosiklet satan sektörün bu yılki hedefi 250 bin. Bu rakama ulaşılması halinde motosiklet pazarı tarihteki en iyi ikinci yılına imza atacak. Mayıs-eylül dönemi, satışların en yoğun olduğu tarihler olarak dikkat çekiyor. En yoğun satış ise Ege, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde ortaya çıkıyor. 2010 yıl sonu itibarıyla Türkiye yollarında 2,4 milyon adet motosiklet bulunuyor.

Motosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı Ali Erokan Karakoç, ulaşım sorununun çözülmesi için motosiklet kullanımının teşvik edilmesi gerektiğini belirterek, Türkiye’de bin kişiye düşen motosiklet sayısı 30 iken bu rakamın İtalya’da 181, İspanya’da 105, Yunanistan’da 97, Almanya’da 73, Hollanda’da 72, Belçika’da 61, Fransa’da 47 olduğunu söyledi. Motosiklet dünyasında satışların büyük bir kısmını ekonomik modeller oluşturuyor. Rekabetin en yoğun olduğu scooter ve cup sınıfında fiyatlar bin 500 TL’den başlayıp 4-5 bin TL’ye kadar uzanıyor. Ancak sektör uzmanları fiyatların 5-6 yıl önce 2 bin 500-3 bin TL’lerden başladığını, bugün neredeyse rakamların yarıya indiğini belirtiyor. Uzmanlara göre 2005-2006 yılındaki yoğun marka girişi sonrası alınan önlemler, tüketicinin yaklaşımı bugün sektörde çok daha sağlam bir yapı kurulmasını sağladı. İthal ürüne uygulanan fon nedeniyle ise birçok modelin montajı Türkiye’de yapılır hale geldi. Mondial, Kuba, Asya Motor, Motoran, Kanuni, Ramzey, Lifan, Yuki, Belderia gibi firmalar Türkiye’de üretim yapıyor.

Sektör derneklerinin de yoğun gayretleriyle ÖTV oranlarının yeniden 6 yıl öncesine çekilmesi pazarın yeniden hareketlenmesini sağladı. Çünkü silindir hacmi 250 cc’nin altında kalan ürünlerin ÖTV oranı yüzde 22′den yüzde 8′e çekildi. Maliye Bakanlığı 250 cc’nin üzerindeki motosikletler ile ATV türü araçların vergi oranını otomobilde olduğu gibi yüzde 37′de bıraktı. Yeni vergi oranlarıyla birlikte en ekonomik scooter modelinin fiyatı 250 TL civarında ucuzlamış oldu. Bir başka deyişle fiyatlar yüzde 15-17 oranında düştü. Sektör yöneticileri geçen yıl 128 bin motosiklet satıldığını, 2011 yıl sonu hedefinin ise 250 binlere çıktığını kaydetti. Türkiye’de 2009 yılında 104 bin, 2008 yılında ise 192 bin civarında motosikletin trafiğe kaydı yapıldı. 30-40 binli adetlerde olan satışlar 2004 yılından itibaren yükselişe geçerken 2006′da 389 bin motosikletin trafik kaydı yapılarak tarihi rekor kırıldı.

Türkiye İstatistik Kurumu rakamlarına göre motosiklet pazarında son 5 yıldır Mondial liderliğini koruyor. Bu yılın ilk 3 ayında da yüzde 17′lik pazar payı ile önde giden markayı ikinci sırada Kuba Motor takip ediyor. Geçen yılın verilerine gore Kanuni, Honda ve Asya Motor hemen peşi sıra gelen markalar oluyor. Satışlarda küçük hacimli motora sahip ve ekonomik modeller öne çıkarken ithal ağırlıklı büyük hacimli motosiklet pazarı 4 yıldır sürekli daralıyor. Hem Euro’nun TL karşısında değer kazanması hem de yüksek vergi nedeniyle bu pazarda satış rakamları marka bazında iki ya da üç haneli olarak varlığını sürdürüyor. Elektrikli scooter tarzı ürünlerin ise ithalatı şimdilik yapılamıyor.

EN UCUZUNDAN PAHALISINA MOTOSİKLET PAZARI

MARKA-MODEL Satış fiyatı TL

Motoran Norton 100 1.552

Mondial 100 MFM 1.634

Yuki YK 100 Paşa 1.645

Belderia 100 Cup 1.654

Kanuni 100 CLK 1.724

Mondial 100 URT 2.010

Yuki YK 100 TH 2.064

Asya Motor As 150 2.146

Lifan 150 2.300

Motoran Comanche 125 2.475

Kymco Agilitiy 125 2.995

Kanuni Puma 150 3.115

Kanuni Cross 150 3.163

Yuki ATV 150 3.165

Pumarex ATV 150 3.590

Honda CBF 150 3.765

Honda Spacy 3.810

Yamaha YBR 125 3.990

Piaggio Liberty 150 2.580 Euro

Vespa LX 150 ie 3.550 Euro

Asya Ghost 350 8.483

Kmyco ATV MXU 8.850

Suzuki Burgman 4.736 Euro

BMW G650 GS 11.200

Kawasaki Z1000 SX 15.000 Euro

Honda GL 1800 GoldWing 59.500


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18