Ana içeriğe atla

Motosiklet satışlarına ÖTV gazı


Motosiklet satışlarına ÖTV gazı 


MOTED Genel Koordinatörü Canyoran, ÖTV’nin 250 cc’ye kadar olan motosikletler için yüzde 22′den yüzde 8′e indirilmesinin satışları artırdığını söyledi. Geçen yılın ilk 5 ayında 43 bin olan satış rakamı bu yıl 50 bini aştı.

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Berna Canyoran, Türkiye’de trafiğe kayıtlı 2 milyon 438 bin 867 adet motosiklet bulunduğunu ve Türkiye’de her 1000 kişiye düşen motosiklet sayısının 30 olduğunu söyledi.

Az yakıt tüketen, diğer araçlara göre çevreyi daha az kirleten, kolay ulaşım sağlayan ve park yeri sorunu oluşturmayan motosikletlerin bireysel modern ulaşım için iyi bir seçenek olduğunu belirten Canyoran, Türkiye’de motosikletin alternatif ulaştırma politikalarında yer alması, düzenlemelerin yapılarak, motosiklet kullanımının teşvik edilmesi gerektiğini bildirdi.

Canyoran, 2006′da yürürlüğe giren ÖTV uygulaması ile motor hacmi 250 cc’ye kadar olan motosikletlerin yüzde 8 olan vergi oranının yüzde 22′ye yükseltilmesinin pazarın yarıdan fazla küçülmesine neden olduğunu ve sektörü sıkıntıya soktuğunu anımsattı.

ÖTV İNDİRİMİ HAREKETLİLİK OLUŞTURDU

MOTED olarak ÖTV’nin indirilmesi gerektiği yönünde çalışmalar yaptıklarını vurgulayan Canyoran, şöyle konuştu:

”Yaptığımız çalışmalar sonunda motor hacmi 250 cc’ye kadar olan motosikletlerde beş yıl önce yüzde 22′ye çıkarılan ÖTV oranı Şubat ayı içinde yapılan değişiklikle yeniden düzenlendi. Yeni düzenlemede ÖTV yüzde 8′e indirildi. ÖTV’nin yüzde 8′e indirilmesi satışları önemli ölçüde artırarak sektörde hareketlilik oluşturdu. Geçen yılın 5 ayında 43 bin olan motosiklet satışları bu yılın aynı döneminde 50 binin üzerine çıktı. TÜİK verilerine göre geçen yıl ülkemizde 135 bin 606 motosiklet satışı yapıldı. ÖTV indiriminin ardından satışların yıl sonunda 150 bini geçeceğini tahmin ediyoruz.”

Motor gücü 250 cc üzeri motosikletlere uygulanmakta olan yüzde 37′lik ÖTV oranında herhangi bir değişikliğin yapılmadığını belirten Canyoran, yürürlüğe giren kararname ile 250 cc’ye kadar olan motosikletlerde yapılan vergi indiriminin tüm motosikletlere uygulanmasını istediklerini, bunun gerçekleşmesi halinde satışlarının daha da artacağını sözlerine ekledi.


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/son-haberler/90742-motosiklet-satislarina-otv-gazi.html#ixzz1Q6fzJrLU

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra