Fzs 600 (Fz6 Fazer) '98-'03 Bilgi Paylaşım Başlığı
Yeni bir motor almadan önce kaçınılmaz kısır döngüye düşüldüğünü çoğu kullanıcıda görürüz.Genel handikaplarımızın başında ise ekonomik gücümüz,bütçeye uygun motosiklet seçimi,yakıt durumu,kullanım amacı,tarz yer alıyor.Alınacak modele karar verdikten sonra ise üzerine koyabileceğimiz miktar, arkadaş, dost tavsiyeleri ile seçim konumuz tam bir arap saçına döner.Üzerine 1000 tl daha koyma ihtimali,pazarlık payı ,"o kadar paran varsa onu değil bunu düşün" diyen dostane sesler bu kısır döngüye dahil olabilir.İçinizdeki motor aşkı ve hasreti ise bir yandan içinizi gıdıklamaya devam ederken hata yapıp istemediğiniz bir motoru almak sizin için en büyük hata.Biraz dayanmak gerekli...
Gelelim Fz6 Fazer incelememize.Araştırma yaptığım süre içerisinde Türk forum sitelerinde 1998 ve 2003 modeller arası Fz6 Fazer yada Avrupadaki ismi ile Fzs 600 hakkında çok az bilgi edinebildim.Daha çok 2004 yılıyla birlikte görünüm ve motor değişikliğine giden yeni nesil Fz6 Fazerlar hakkında bilgiler vard.Genel bilgiler ve kullanıcı yorumları ise Avrupada bulunan forum sitelerinde daha fazla.Sebebi ise 1999 yılından 2002 yılının sonuna kadar Avrupa'da 83000 adet ile Sport Touring sınıfında en fazla satılan model olması.
1998

1999

2000

2001

2002

2003

Motor tipi Sıralı 4 silindir 4 zamanlı
16 sübap su soğutmalı
Silindir Hacmi 599 cc
Kompresyon12:1
Çap x Strok 62 x 49,6 mm
Güç / Tork 95 hp 11.500 devir/ 62.4 NM 9.500 devir
Şanzıman 6 vites Islak Çok Diskli
Ön / Arka fren 298 mm Çift disk / 245 mm tek disk
Ön / Arka lastik 110 70 ZR17 54W / 160 60 ZR17 69W
Wheelbase 1.415 mm
Yerden yükseklik (Min) 130 mm
Sele Yüksekliği 790 mm
Boyutlar 2080 x 710 x 1.180 mm
Ağırlık 189 kg
Yakıt Deposu 22 lt (Eski modellerde 20 ve 18 lt)
Yağ miktarı 3,5 lt
Su+Antifriz 1,95 lt
1998 modellerden sonra ilk değişim 2002 yılında yetersiz aydınlatmaya ve çekici olmayan görüntüye çözüm üretmek için benzin deposu ve far değişikliğine gidildi.2004 yılında ise evcilleştirilmiş R6 motoru ve 4 kaliperli frenleri eklenip yeni bir tasarımla satışlarını o yılda 30000 adete çıkardı.Bu tabiki 2004 ve sonrası modeller için.Bu model hakkında çok fazla bilgi var.
1998-2003 modellerinde ise 4 silindir ,su soğutmalı, 11500 devirde 95 hp üreten Thundercat motoru kullanılmış.İşin en keyifli yanı ise 6 vitesli şanzumanda 4000/5000 devir arasında her viteste istenilen yumuşak hızlanmayı sürücüye yaşatıyor. 9000 devirde max torku üretiyor.100km/h = 3,6 sn,160km/h=8sn ulaşılabiliyor.
Frenaj ise R6,R7 ve R1 de kullanılan 4 kaliperli çift disk frenlerden oluşuyor.Arka tek disk fren ve gerçekten şaşırtıcı derecede etkili .Alışmak süre alabiliyor.
Aslında elektronik aksam, sesörler ve cıvıl cıvıl göstergesi olan motorları sevmediğimden olsa gerek karbüratörlü ve mekaniği bol bir motor benim için daha çekici.Bu motorda size net okunan göstergeler, sizi zorlamayan mekaniği ve sadeliği ile çekici gelebilir.Birde motor ve egzos gürültüsü yeterince düşük seviyede benim gibi sakin kullanım ve yolda minimum ses isteyenler için ideal.Ancak yolda seyir halindeki araçları, hızına oranla sessiz bir motosikletle sollarken araçların içerisinden size bakan ilginç gözleri garanti edebilirim.Eğer ses isterseniz video sitelerinde ki "ixil" egzoslara baklmanızda yeterli.
Virajlarda ise kendinizi sakın kaptırmayın istedikçe isteyen bir motor ;egzosu yere sürtme ihtimaliniz var.Orjinal 160 lık lastikleri Bridgestone nun 180 liği ile değiştirdikten sonra ise gerçekten virajlarda hissedilir bir güven sağladı.
İzmir Muğla hattı arası 360 km mesafede 2 mola ile çok keyifli bir yolculuk yaşattı bana.100 km sabit hız ile 22 lt depomda sakin kullanımda 360 km yi gördüm ve daha yakıt sinyali yanmıyordu.Deponun bitmesine 3,5 lt kala sinyal yanmaya başlıyor ve ortalama 50-70 km içinde bir benzinlik istasyınu aramanıza izin veriyor.Tam anlamıyla bir depoda ne kadar yaktığını ilerleyen günlerde göreceğiz tabiki de...Sakin kullanımda sanırım 5lt/100km ye tekabül ediyor.
Oturuş pozisyonu ise yeterince rahat ancak gidona ulaşmak için biraz uzanmak gerekiyor.Yada benim boyum kısa
Açıkçası şehir trafiğinde beni biraz zorladı.Ancak uzun yolda gerçekten tam bir keyif makinası.Şimdiye kadar hiçbir artçımdan olumsuz not almadım.Yani çiftlerin artık artçı şikayeti olmayacak.52 lt lik arka çantaya birde yumuşak süngerden dayanmalık (orjinaller sert oluyor) yaptırırsanız daha da memnun edici sonuçlar elde edilebilir.
Dipnotlar.....
**4000 devirde R6 dan daha fazla tork üretii 10000 devire kadar başabaş gidiyor.Sonrasında R6 arayı açıyor.
**Ön lastikleri 120 arka lastikleri 180 e kadar büyültebilirsiniz
**Gaz sensörünün ayarı için torx tornavida lazım

**ikinci el alırken yine standart kontrollerin yanında benzin deposunun içinde biriken sudan kaynaklı deformasyon olup olmadığına bakın.(1998-2002 için)
Yaptığım araştırmalar okuduğum kaynaklar ve sürüş tecrübelerimi aklımın ve dilimin yettiği kadar anlattım arkadaşlar.Km'ler ilerledikçe edindiğim tecrübeleri payşamaya devam edeceğim.Genel olarak bakınca '98 ve '03 modeller ile '03 sonrası fazer lar arasında oldukça belirgin farklılıklar hem motor, hem de elektronik kısımlarda tamamen farklı olmasından dolayı ayrı bir başlık açtım.
Moderatörlerimiz başlığı uygun gördükleri başka bir bölüme taşıyabilirler.
Gelelim Fz6 Fazer incelememize.Araştırma yaptığım süre içerisinde Türk forum sitelerinde 1998 ve 2003 modeller arası Fz6 Fazer yada Avrupadaki ismi ile Fzs 600 hakkında çok az bilgi edinebildim.Daha çok 2004 yılıyla birlikte görünüm ve motor değişikliğine giden yeni nesil Fz6 Fazerlar hakkında bilgiler vard.Genel bilgiler ve kullanıcı yorumları ise Avrupada bulunan forum sitelerinde daha fazla.Sebebi ise 1999 yılından 2002 yılının sonuna kadar Avrupa'da 83000 adet ile Sport Touring sınıfında en fazla satılan model olması.
1998
1999
2000
2001
2002
2003
Motor tipi Sıralı 4 silindir 4 zamanlı
16 sübap su soğutmalı
Silindir Hacmi 599 cc
Kompresyon12:1
Çap x Strok 62 x 49,6 mm
Güç / Tork 95 hp 11.500 devir/ 62.4 NM 9.500 devir
Şanzıman 6 vites Islak Çok Diskli
Ön / Arka fren 298 mm Çift disk / 245 mm tek disk
Ön / Arka lastik 110 70 ZR17 54W / 160 60 ZR17 69W
Wheelbase 1.415 mm
Yerden yükseklik (Min) 130 mm
Sele Yüksekliği 790 mm
Boyutlar 2080 x 710 x 1.180 mm
Ağırlık 189 kg
Yakıt Deposu 22 lt (Eski modellerde 20 ve 18 lt)
Yağ miktarı 3,5 lt
Su+Antifriz 1,95 lt
1998 modellerden sonra ilk değişim 2002 yılında yetersiz aydınlatmaya ve çekici olmayan görüntüye çözüm üretmek için benzin deposu ve far değişikliğine gidildi.2004 yılında ise evcilleştirilmiş R6 motoru ve 4 kaliperli frenleri eklenip yeni bir tasarımla satışlarını o yılda 30000 adete çıkardı.Bu tabiki 2004 ve sonrası modeller için.Bu model hakkında çok fazla bilgi var.
1998-2003 modellerinde ise 4 silindir ,su soğutmalı, 11500 devirde 95 hp üreten Thundercat motoru kullanılmış.İşin en keyifli yanı ise 6 vitesli şanzumanda 4000/5000 devir arasında her viteste istenilen yumuşak hızlanmayı sürücüye yaşatıyor. 9000 devirde max torku üretiyor.100km/h = 3,6 sn,160km/h=8sn ulaşılabiliyor.
Frenaj ise R6,R7 ve R1 de kullanılan 4 kaliperli çift disk frenlerden oluşuyor.Arka tek disk fren ve gerçekten şaşırtıcı derecede etkili .Alışmak süre alabiliyor.
Aslında elektronik aksam, sesörler ve cıvıl cıvıl göstergesi olan motorları sevmediğimden olsa gerek karbüratörlü ve mekaniği bol bir motor benim için daha çekici.Bu motorda size net okunan göstergeler, sizi zorlamayan mekaniği ve sadeliği ile çekici gelebilir.Birde motor ve egzos gürültüsü yeterince düşük seviyede benim gibi sakin kullanım ve yolda minimum ses isteyenler için ideal.Ancak yolda seyir halindeki araçları, hızına oranla sessiz bir motosikletle sollarken araçların içerisinden size bakan ilginç gözleri garanti edebilirim.Eğer ses isterseniz video sitelerinde ki "ixil" egzoslara baklmanızda yeterli.
Virajlarda ise kendinizi sakın kaptırmayın istedikçe isteyen bir motor ;egzosu yere sürtme ihtimaliniz var.Orjinal 160 lık lastikleri Bridgestone nun 180 liği ile değiştirdikten sonra ise gerçekten virajlarda hissedilir bir güven sağladı.
İzmir Muğla hattı arası 360 km mesafede 2 mola ile çok keyifli bir yolculuk yaşattı bana.100 km sabit hız ile 22 lt depomda sakin kullanımda 360 km yi gördüm ve daha yakıt sinyali yanmıyordu.Deponun bitmesine 3,5 lt kala sinyal yanmaya başlıyor ve ortalama 50-70 km içinde bir benzinlik istasyınu aramanıza izin veriyor.Tam anlamıyla bir depoda ne kadar yaktığını ilerleyen günlerde göreceğiz tabiki de...Sakin kullanımda sanırım 5lt/100km ye tekabül ediyor.
Oturuş pozisyonu ise yeterince rahat ancak gidona ulaşmak için biraz uzanmak gerekiyor.Yada benim boyum kısa
Açıkçası şehir trafiğinde beni biraz zorladı.Ancak uzun yolda gerçekten tam bir keyif makinası.Şimdiye kadar hiçbir artçımdan olumsuz not almadım.Yani çiftlerin artık artçı şikayeti olmayacak.52 lt lik arka çantaya birde yumuşak süngerden dayanmalık (orjinaller sert oluyor) yaptırırsanız daha da memnun edici sonuçlar elde edilebilir.
Dipnotlar.....
**4000 devirde R6 dan daha fazla tork üretii 10000 devire kadar başabaş gidiyor.Sonrasında R6 arayı açıyor.
**Ön lastikleri 120 arka lastikleri 180 e kadar büyültebilirsiniz
**Gaz sensörünün ayarı için torx tornavida lazım
**ikinci el alırken yine standart kontrollerin yanında benzin deposunun içinde biriken sudan kaynaklı deformasyon olup olmadığına bakın.(1998-2002 için)
Yaptığım araştırmalar okuduğum kaynaklar ve sürüş tecrübelerimi aklımın ve dilimin yettiği kadar anlattım arkadaşlar.Km'ler ilerledikçe edindiğim tecrübeleri payşamaya devam edeceğim.Genel olarak bakınca '98 ve '03 modeller ile '03 sonrası fazer lar arasında oldukça belirgin farklılıklar hem motor, hem de elektronik kısımlarda tamamen farklı olmasından dolayı ayrı bir başlık açtım.
Moderatörlerimiz başlığı uygun gördükleri başka bir bölüme taşıyabilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder