Ana içeriğe atla

Hyosung GT250R , Test - Fotoğraf - Teknik Özellikler

Hyosung GT250R , Test - Fotoğraf - Teknik Özellikler



Alıntı:
Test Sonuçları ve Düşünceler 

Hot Chilli Red GT250R ile istanbul yolları!

Şimdiye kadar görülen en kaslı ve en yakışıklı 250 ‘lik, altımızda istanbul asfaltı.

Kırmızı GT250R Ducati 999 dan farkı yok. Görünüş 10 puan . Motosikletin boyutlar diger buyuk ccli racingler ile birebir aynı. 250cc ufak motordur(boyut olarak) falan sanmayın. Sürüş pozisyonu klasik racingler gibi(yorucu). Başlangıc seviyesinde bir motor olduğu için bu posizyon ilk kez motora binenleri alışana kadar zorlayabilir. Motoru aldıktan sonra nazar boncuğu şart caddede çok dikkat çekiyor bütün gözler sizde.

249 cc lik 8 valfli DOHC V-Twin motorun 29 bg ‘lik gücü boyutlarına göre oldukça iyi bir teknolojinin ürünü, test sırasındaki hesaplamalarımız sonucu motor ilk kullanımda yaklaşık 100 kilometrede 4.5 litre kadar bir yakıt tüketimi sağladı.

1. ve 2. vites arası geçişi biraz uzun, ancak bu ayarlanabiliyor, vitesler kullanımı kolay şekilde yerleştirilmiş. Motorda çok hafif titreşim var ama normal düzeyde. Titreşim ducati monsteri andırıyor. Sanırım bu titreşim V tip motorların yapısında var. 250cc motor için çok tatmin edici bir egzoz sesi var. Motorda en dikkatimi çeken 3000-4000 devire kadar motorda hareketlenme olmaması oldu. Gaz verip kalkış yaparken 3000 devire kadar neredeyse tepkisiz kalıyor sonra hareketlenmeye baslıyor. Bu ozellik motorun devirlenmesi cok hızlı oldugu icin pek fazla problem oluşturmuyor yuksek devirlere cabuk ulasıyor. İki kişi yokuslarda dur kalklarda motoru kaldırmak icin biraz fazla gaz vermelisiniz.
Yolda çok kıvrak motorun hafifliği size büyük avantaj sağlıyor. Hızlanması gayet iyi ama alt devirlerde gücünü gösteremiyor yüksek devirlerde performansı 250cclik bir motor için tatmin edici.

Yan sehpa pek çok motor tipinde alışıldığının aksine sol ayak dayamanın arkasından doğru açılmakta motor üstündeyken yerini bulması ilk başlarda zor oluyor, aşılmak gerekiyor.

Yan Sehpa

Süspansiyonlar tatmin edici, özellikle virajlarda kıvraklığı ile bunu bize gösteriyor.


Çift 300 mm diskler ön frenlerin performansını oldukça iyi kılması gerekir, diğer kullanıcılardan da bunu duyduk ancak bizim kullandığımız motorun ön frenlerinde hava olduğunu düşünüyoruz, ön fren kavraması geç alıyor. GT250R ile fren yapıp durmak istediğimde tam bir şok yaşadım frenleri çok yumuşak motoru durdurmak için freni çok sert sıkmam gerekti. Bu olay bana pek mantıklı gelmedi önde çift diski olan bir motor daha rahat durabilmeliydi.

Bu konuyu motorun yetkisi servisi ile görüştük servis açıklaması çok ilgiçti. 

Ön frenler daha yeni olduğu için üzerinde balmumu varmış bu yüzden frenler ilk kullanımda tam tutmayabiliyormuş!!! 

Yapılması gereken balataları sıcak su ile iyice yıkayıp balmumunu temizlemek ya da servisin dediğine göre 100km gibi bir sürüş sonucunda balmumu kendiliğinden temizlenecekmiş tabii bu sürede iyi fren yapamayıp kaza yapmamanız gerekli!!!



Ön Çift Disk Fren


Arka Tek Disk Fren

Ayaklıklar 3 yönlü ayarlanabiliyor, bu da sürüş pozisyonunuzu biraz daha rahat kılıyor.

Gösterge paneli lüks otomobillerin panel görüntülerinden farksız bir tasarıma sahip ve ışıl ışıl, iki ayrı ayarlanabilir yolculuk zaman hesaplayıcıda dijital gösterge panelinde mevcut.

Dijital gösterge paneli

Motor Shinko marka lastiklerle donatılmış, 17 inçlik 6 kollu alüminyum jantlar ile lastiklerin görüntüsü tamamlanmış. Spor ya da race olarak tanımladığımız büyük cc li motorlara geçiş için ideal bir seçim, en yüksek süratini soruyarsanız eğer yasal sınırları geçecek kadar sürat yapmakta.

Shinko Marka Lastikler

Hyosung V-twin 250cc motor Japonya Hamamatsu ‘da bazı büyük Japon motor firmalarına motor tasarlayan R&D ekibinin eski mühendislerindne oluşan bir ekip tarafından geliştirildi. Bundan dolayı bu yeni motor rakiplerine göre daha yeni bir teknolojiye sahip, yeni teknoloji performans özellikleri yeterli düzeyde.

DOHC (üstten çift egzantrik) 8 valf motor çift mikuni karbüratör, hava soğutma destekli yağ soğutma sistemi motorun performansını arttıran en büyük etkenlerden.

Arka sele gayet rahat, çift kademeli olması bir avantaj sele nubuk parlak olmayan deriden yapılmış kolay çizilebilir. Binerken ve inerken dikkatli olunmasıdna fayda var.

İki Kademeli Sele

Olumlu özellikleri görünümü, performansı ve fiyatı olurken arka fren ve debriyaj daha iyi olabilirdi. Bu motorun racing motor fanatiklerine yani motosiklete yeni başlangıç yapacaklar için güzel bir seçim olacağını düşünüyorum. Yeni izlenimlerini kullandıkça sizlerle paylaşırım.

Alıntı:
RENK ŞEÇENEKLERİ

  

1. Sarı
2. Mavi
3. Kırmızı
4. Siyah

Global motorun renk şeçeneklerinde mavi renk olmasına karşın henüz Türkiye'ye getirlmedi.
Alıntı:
Hyosung GT250R Ayrıntılı Teknik Özellikler 

MOTOR TİPİ DOHC - 8 Sübap Yağ Soğutmalı
MARŞ - Elektrikli
HACİM - 249c
BEYGİR GÜCÜ - 29 hp
SİLİNDİR ADEDİ - 2 Adet
UZUN. x GEN. x YÜK - 2080x760x1120mm
TEKERLEK MESAFESİ - 1445mm
SELE YÜKSEKLİĞİ - 795 mm
AĞIRLIK - 150 kg
VİTES YAPISI - 5 VİTES
FRENLER - Ön çift disk / Arka tek disk
LASTİKLER - 110/70-17 54H ön / 150/70-17 69H arka
YAKIT TANKI - 17 Litre


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

falcon sport 100 lüx

Motor Tipi Tek Silindir - 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı Hacim 97.8 cc Max. Güç 9000 d/d - 7 kw - 9.4 Hp Max. Hız 90 Km/h Vites 5 Vitesli Manuel Ateşleme CDI / Elektrikli Marş / Kick-Start Akü 12V / 7 Ah Yakıt Tankı 11 Litre Yakıt Sarfiyatı 1.8 L / 100 Km Ağırlık 98 Kg Max. Yük 160 Kg Uzunluk 1950 mm Genişlik 750 mm Yükseklik 1070 mm Frenler Ön, Arka Kampana Lastik Ölçüleri Ön, 2.50 - 18 • Arka, 2.75 - 18