Ana içeriğe atla

Formula 1'e ihtiyacımız yok

Formula 1'e ihtiyacımız yok" -


Uçar, Formula 1 yarışmalarının yapıldığı İstanbul Park'ın bazı kesimlerce ölü yatırım olarak görüldüğünü bunun ise Bernie Ecclestone'nin orasını Türk insanına uzay üssü gibi göstererek, yasak bölge haline getirmesinden kaynaklandığı söyledi.

Spor Toto Teşkilat Başkanı da olan Bekir Yunus Uçar, Formula 1 Türkiye Grand Prix'inin gerçekleştirildiği İstanbul Park'ta temmuz ayında Motoksiklet Federasyonu olarak yarışma düzenleyeceklerini söyledi. Formula 1 yarışmasının 2 ay öncesi ve sonrasına başka yarışmaya izin verilmediğini anlatan Uçar, ''Türkiye'nin gelecek yıl takvimde yer almasına yönelik İstanbul Park ile ilgili gelişmeleri takip ediyoruz. İyi bir neticeye bağlanmasını istiyoruz. Bizim gayretimiz İstanbul Park'tan Türk sporcuların yüzde 100 olarak yararlanabilmesini sağlamak'' diye konuştu.

İstanbul Ticaret Odası'nın bu yönde olumlu yaklaşımların bulunduğunu ifade eden Uçar, ''İstanbul Park, değerlendirilemediği sürece ölü yatırım. Türkiye çapında büyük bir ülke için bu ebatta bir tesis yatırımı çok çok küçük. Kesinlikle ölü bir yatırım değil. Ama bazı kesimlerce ölü yatırım olarak görülüyor. Bir strateji hatası yapıldı. Bunu da şu an yarışın Türkiye'de kalması için adeta çırpınan Formula 1'in patronu Bernie Ecclestone yaptı. Orayı Türk insanına kapatmakla, orayı Türk insanına uzay üssü gibi göstermekle, orayı izole edilmiş yasak bölge haline getirmekle hatayı başta kendisi yaptı'' dedi.

''FORMULA 1 TÜRKİYE İÇİN BİR SPOR ORGANİZASYONU DEĞİL''
Uçar, İstanbul Park'ın kapılarının zamanında herkese açılmış olsaydı, bugün Formula 1'in Türkiye'de kalıp kalmayacağı yönünde basit bir tartışmanın da yaşanmayacağını belirterek, şöyle konuştu:

''Türk insanının benimsediği tesiste yapılacak her organizasyon çok sıcak, akıllara mantıklı gelecekti. İçinde bir Türk sporcu, Türk takımı olmadığı için ya da pistte dönen Türk bayrağı olmadığı için Formula 1 organizasyonu, Türkiye için bir spor organizasyonu değil. Bu bir dünyaca genelliği olan tanıtım organizasyonu. En azından Formula 1'in İstanbul yarışı için 6-7 yılda içine bir Türk takımı adapte edilseydi, bu tartışmalar bugün yaşanmazdı. Moto GP'nin ilk organizasyonunda merhum Sinan Sofuoğlu için Moto2 kategorisinde yarışma hakkı istemiştik ve bu hakkı da tanımışlardı. Bir organizasyonun insanlara sıcak gelmesi, kendinizden birisinin organizasyonda olmasındandır.''

''FORMULA 1'E İHTİYACIMIZ YOK''
''Sadece İstanbul'a, Türkiye'ye para gözüyle bakıldığı için bu tartışmalar yaşandı'' diyen Uçar, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Bernie Ecclestone, bugünde Türkiye'de kalması için ciddi paralar istiyor. Bir taraftan da pazarlığa açık olduğunun sinyalini veriyor. Türkiye'nin bu paraları verip de bu tanıtımı yapmaya ihtiyacı var mı? 8 yıl önce vardı ama şu an Türkiye, böyle tanıtım aşamasını geçti. Formula 1'in İstanbul'u, Türkiye'yi tanıtımına katkısını kimse inkar edemez. Ama spora, Türk sporcusuna katkısı yok. Biz bugün olimpiyatlara adayız. Olimpiyatların en güçlü adayının Avrupa, dünya futbol şampiyonasını, Akdeniz oyunlarını yapar mısınız diye rica edildiği, çıtanın yükseldiği bir dönemde bizim bu Formula 1 organizasyonuna ihtiyacımızdan kimsenin söz etmesi mantıklı gelmiyor.''

''ARTIK YETER DİYEBİLECEĞİMİZ TEK ORGANİZASYON, OLİMPİYATLAR''
Türkiye'nin daha önce aldığı organizasyonlarda neleri, nasıl ve ne güzel yapabileceğini ispatladığını dile getiren Uçar, ''Artık İstanbul üzerinden marka değeri oluşturduk. İstanbul'a gelecek organizasyonlarda da artık bizim nazlanmamız çok doğal. Formula 1 yarışmaları dünyaca ünlüdür, mükemmeldir diyerek bize 26 milyon dolara vermeye çalışmaları doğru gelmiyor. Artık bizim hedefimiz çok büyüdü. Hedefimiz artık olimpiyatlar. Artık ''bize yeter'' diyebileceğimiz olimpiyatların dışında organizasyon göremiyorum'' diye konuştu.

Uçar, Bernie Ecclestone'nin İstanbul Park üzerindeki hegemonyayı bırakması durumunda buraya yönelik güzel düşüncelerinin bulunduğunu ifade ederek, ''Burada ulusal ve uluslararası birçok organizasyon yapabiliriz. Burası sadece otomobil, motosiklet değil, atletizm dahil birçok branşın yanı sıra spor fuarı ve eğitim alanı gibi çeşitli spor organizasyonunun yuvası haline gelebilir'' dedi.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra