Bmw K1300S - BMW K1300R - BMW K1300GT Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/62592-bmw-k1300s-bmw-k1300r-bmw-k1300gt.html#ixzz1LrejHlgl
Bmw K1300S - BMW K1300R - BMW K1300GT - 22-06-2009, 16:10



Genel Bakış
BMW K 1300 S.
Öne çıkan bir performans.
Yol kesici. Atletik. Öncü ve aerodinamik. Bu profile sahip bir başka spor motosiklet biliyor musunuz? 200 bg’ye sahip bir çok motosikletin çekiş gücüne sahip 175 bg bir motosiklet daha tanıyor musunuz? Peki ya muhteşem günlük kullanım özellikleri sayesinde sizi hızlıca yola koyabilecek? Aynı zamanda teknolojik bir ziyafet sunan? İşte sebepleri: 8,2550 dev/dak'da 140 Nm tork üreten 1,293 cc motor. Zarif, altıgen yürüyen aksamdan çıkan inanılmaz bir ses. Katalitik konvertör ve egzoz valfi. Üstelik, birçok motosikletin onun ancak yarısı kadar performansla ortaya çıkarabileceği kadar düşük bir yakıt tüketimi ve emisyon salınımı.
Bu roketle, tüm hız anlayışlarına yeni bir boyut geliyor. Sıralı 4 silindirli motor öyle bir güç üretiyor ki, bunu hareketsiz durduğunda bile hissediyorsunuz. Hem düşük hem orta hızlarda, % 80 daha hızlı geçiş yapabildiğiniz vites aralıkları sayesinde, harekete geçtiği andan itibaren muhteşem bir performans sunuyor. Gerçek işte bu. Bu makine, güvenlik özellikleri açısından da eşsiz: ABS standart, ASC ve ESA ise seçenek olarak sunuluyor. Ekstra seçenekler de etkileyici: Otomatik vites geçiş işlevi sayesinde yarış yaparken, bu muhteşem yarışınızı 2 boyutlu gösterge panelinden takip edin.
BMW K 1300 S: Gizli kalmış en sportif güç. Haydi, hemen deneyin!
Teknik Veriler
Motor
Tipi Su soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı dört silindirli motor, çift eksantrik, silindir başına dört supap
Çap x Strok 80 mm x 64,3 mm
Silindir Hacmi 1.293 cc
Motor Gücü 9.250 dev/dak'da 175 bg
Azami Tork 8.250 dev/dak.'da 140 Nm
Kompresyon oranı 13.0 : 1
Karışım kontrolü / motor yönetimi Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / darbe sezicili dijital motor yönetimi (BMS-K)
Emisyon kontrolü Kapalı çevrim 3 yollu katalitik konvertör, EU-3 emisyon standardı
Performans / Yakıt tüketimi
Azami hız 200 km/sa üzerinde
90 km/sa sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 4,7 lt
120 km/s sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 5,3 lt
Yakıt tipi 98 (RON) oktan kurşunsuz süper, otomatik darbe kontrolü özelliği nedeniyle minimum 95 (RON) oktan benzin ile de kullanılabilir.
Elektrik sistemi
Alternatör Üç fazlı alternatör 580 W
Akü 12 V / 14 Ah, bakım gerektirmez
Güç aktarımı
Debriyaj Yağ banyolu ve hidrolik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj
Şanzıman Daimi senkromeçli 6 ileri vitesli şanzıman
Tahrik Şaft tahrikli
Şasi / frenler
Şasi Dökme alüminyumdan üretilmiş köprü tipi yürüyen aksam, yük taşıyan motor
Ön çatal / süspansiyon BMW Motorrad Duolever; merkezi yaylı amortisör
Arka çatal / süspansiyon BMW Motorrad Paralever sistemli dökme alüminyumdan üretilmiş tek taraflı salıncak, merkezi yaylı amortisör, hidrolik kumanda vasıtasıyla manuel olarak ayarlanabilen yay sertliği (sürekli değişken), amortisör açılma ayarı
Hareket mesafesi ön/arka 115 mm / 135 mm
Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) 1.585 mm
Kaster (normal konumda) 104,4 mm
Gidon açısı (normal konumda) 60,4°
Jantlar Dökme alüminyum
Ön jant 3,50 x 17"
Arka jant 6,00 x 17"
Ön lastik 120/70 ZR 17
Arka lastik 190/55 ZR 17
Ön fren Çift disk, yüzer tip fren diski, çap 320 mm, dört pistonlu sabit tip kaliper
Arka fren Tek disk, 265 mm çap, çift pistonlu yüzer tip kaliper
Ebatlar / ağırlıklar
Uzunluk 2.182 mm
Genişlik (aynalar dahil) 905 mm
Yükseklik (aynalar hariç) 1.221 mm
Sele yüksekliği, yüksüz durumda 820 mm (alçak sele: 790 mm)
Bacak içi bombesi, yüksüz durumda 1.810 mm (alçak sele: 1,750 mm)
Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1 254 kg
Kuru ağırlık 2 228 kg
İzin verilen toplam ağırlık 460 kg
Yük kapasitesi (standart donanımla) 206 kg
Kullanılabilen depo kapasitesi 19 lt
Yedek depo Yaklaşık 4,0 lt
1) 93/93/EWG sayılı talimata göre,kullanılabilir yakıt deposunun en az %90'ı
2) Kuru ve yüksüz ağırlık
RENKLER
Metalik Lav Turuncusu
Metalik Açık Gri
Metalik Granit Grisi / Metalik Açık Gri / Magma Kırmızısı
| YouTube Video | |
| YouTube Video | |
| YouTube Video | |
| YouTube Video | |
| Bu resim ufaltılmıştır. Buraya tıklayarak orijinal boyutunda görebilirsiniz. Orijinal boyutu: 1024x768 px. |
| Bu resim ufaltılmıştır. Buraya tıklayarak orijinal boyutunda görebilirsiniz. Orijinal boyutu: 1024x768 px. |
| Bu resim ufaltılmıştır. Buraya tıklayarak orijinal boyutunda görebilirsiniz. Orijinal boyutu: 1024x768 px. |
| Bu resim ufaltılmıştır. Buraya tıklayarak orijinal boyutunda görebilirsiniz. Orijinal boyutu: 1024x768 px. |
BMW K1300R


Genel Bakış
Şu kaslara bakın: BMW K 1300 R
Yıkıcı, agresif ve saf adrenalin sahibi. Hareketsiz hâldeyken bile. Ama tabii ki hareket ederken olduğu kadar değil. Şu an yaşananlar, bir motosiklet tutkununun hayatının en özel anlarından biri: Roket gibi bir başlangıç. Tasarımı sayesinde, diğerlerinden çok farklı bir şekilde öne atılıyor. Kalkış mükemmel. Günlük kullanım için de öyle. Virajlarda da. Sadece, 173 bg ve 140 Nm'lik olağanüstü gücün, katalitik konvertörlü yeni altıgen gövdeden çıkardığı ses ve egzoz valfinin dudaklarınızı uçuklatmasından dolayı değil. Aynı zamanda, "duyarlı" bir motosikletin gurur duyacağı kadar düşük yakıt tüketimi ve egzoz emisyonu salınımından dolayı. Ne de olsa BMW "Bayerische Motoren Werke" anlamına geliyor.
Bizzat mucitlerinden gelen yüksek teknoloji ve ergonomi ile, asla unutulmayacak bir tarz. Ve inanması ne kadar zor olsa da tüm bu tutkuya rağmen günlük kullanıma son derece uygun ve dünyanın en güvenli motosikletlerinden biri: Örneğin ABS ve ESA II, opsiyonel olarak mevcut. Aksesuarlarsa insanın aklını başından alıyor: Yarışçılar, Moto GP tarzı 2 boyutlu gösterge paneli ve çılgın vites geçişleri için otomatik vites özelliği sipariş ediyorlar - tur zamanlarının resmi olması için. Yükleme yapmak isterseniz de, birçok bagaj çözümü mevcut. Ancak bu yükler bile, onun şehirde en mükemmel güç kaynağı olduğu gerçeğini değiştiremiyor. Herhangi bir sorunuz varsa veya bu motosikletle bir test sürüşü yapmak isterseniz BMW Yetkili Satıcınızla görüşmeniz yeterli!
BMW K 1300 R: Gücün bir de görünümü var.
Teknik Özellikler
Motor
Tipi Su soğutmalı, sıralı dört silindirli 4 zamanlı, bir silindir için dört supap, üstten çift eksantrik, kuru karter tipi yağlama
Çap x Strok 80 mm x 64,3 mm
Silindir Hacmi 1.293 cc
Motor Gücü 9.250 dev/dak'da 173 bg
Azami Tork 8.250 dev/dak'da 140 Nm
Kompresyon oranı 13.0 : 1
Karışım kontrolü / motor yönetimi Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / darbe sezicili dijital motor yönetimi (BMS-K)
Emisyon kontrolü Kapalı çevrim 3 yollu katalitik konvertör, EU-3 emisyon standardı
Performans / Yakıt tüketimi
Azami hız 200 km/sa üzerinde
90 km/sa sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 5,0 lt
120 km/s sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 5,8 l
Yakıt tipi 98 (RON) oktan kurşunsuz süper, otomatik darbe kontrolü özelliği nedeniyle minimum 95 (RON) oktan benzin ile de kullanılabilir.
Elektrik sistemi
Alternatör Üç fazlı alternatör 580 W
Akü 12 V / 14 Ah, bakım gerektirmez
Güç aktarımı
Debriyaj Yağ banyolu ve hidrolik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj
Şanzıman Daimi senkromeçli 6 ileri vitesli şanzıman
Tahrik Şaft tahrikli
Şasi / frenler
Şasi Dökme alüminyumdan üretilmiş köprü tipi yürüyen aksam, yük taşıyan motor
Ön çatal / süspansiyon BMW Motorrad Duolever; merkezi yaylı amortisör
Arka çatal / süspansiyon BMW Motorrad Paralever sistemli dökme alüminyumdan üretilmiş tek taraflı salıncak, merkezi yaylı amortisör, hidrolik kumanda vasıtasıyla manuel olarak ayarlanabilen yay sertliği (sürekli değişken), amortisör açılma ayarı
Hareket mesafesi ön/arka 115 mm / 135 mm
Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) 1.585 mm
Kaster (normal konumda) 104,4 mm
Gidon açısı (normal konumda) 60,4°
Jantlar Dökme alüminyum
Ön jant 3,50 x 17"
Arka jant 5,50 x 17"
Ön lastik 120/70 ZR 17
Arka lastik 180/55 ZR 17
Ön fren Çift disk, yüzer tip fren diski, çap 320 mm, dört pistonlu sabit tip kaliper
Arka fren Tek diskli, 265 mm çap, çift pistonlu yüzer tip kaliper
Ebatlar / ağırlıklar
Uzunluk 2.228 mm
Genişlik (aynalar dahil) 856 mm
Yükseklik (aynalar hariç) 1.095 mm
Sele yüksekliği, yüksüz durumda 820 (alçak sele: 790 mm)
Bacak içi bombesi, yüksüz durumda 1.810 mm (alçak sele: 1.750 mm)
Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1 243 kg
Kuru ağırlık 2 217 kg
İzin verilen toplam ağırlık 460 kg
Yük kapasitesi (standart donanımla) 217 kg
Kullanılabilen depo kapasitesi 19 lt
Yedek depo Yaklaşık 4,0 lt
1) 93/93/EWG sayılı talimata göre,kullanılabilir yakıt deposunun en az %90'ı
2) Kuru ve yüksüz ağırlık
RENKLER
Metalik Lav Turuncusu
Metalik Açık Gri
Metalik İpek Grisi
K
Yorumlar
Yorum Gönder