Ana içeriğe atla

Motosiklet Alım - Satım daki Yanlışlar

Su ana kadar yeterince motosiklet ve arac alip sattigimdan , hem yurt disinda hem de Turkiyede . artik neyin ne oldugunu ve ilanlarda verilen tonlarca yanlis bilgilerin basma kalip hatali kullanilmasi cidden beni rahatsiz eder duruma geldi.
En azindan MT uyelerinin bir parca bilinclenmesi ve alip satar iken daha bilincli ilan vermesi icin bu konunun faydali olacagini dusunuyorum.

1-Satarken en pahalidan satariz , alirken en ucuzunu kapariz.

Acikcasi bu neye ve nicin para verdigimizi bilmememizden baska bir sey degil. Turkiyede ahi gitmis vahi kalmis 20 yasindaki motorlari bile halen saglam diye sifir 125 cc motorlardan daha fazla satmaya calisanlar var. O ilani gorup diger muadil saticilarda, hep fahis fiyatlar ile satmaya calisiyorlar. Insanlara sifir arac gibi lanse ediyorlar. Bir aracin metal yorgunlugu ve eskime payi vardir. Her gecen sene araclar pirim yapmaz;aksine fiyati duser.

2- Cigeri saglam, yeni bakimdan cikti, muadil , hata var ise ruhsati teslim ederim gibi bos laflar

Milyon dolarlik motosiklet fabrikalari bile sifir uretikleri motosikletlere 2 sene garanti verir iken, nasil bir satici 5 yasindaki motora boyle suursuzca bir garanti verebiliyor? Kontagi cevirip calistirdiginiz her motor zaten artik kusurludur cunku , eskime evresini baslatmis olursunuz. Cigeri saglam , yatak degisti, herseyi elden gecti gibi sozler, cahilce soylenmis kendi bilgi seviyenizin ne kadar temelsiz oldugunu gosteren sozlerden baska bir sey degildir. Bir motorun parcasinin degismesi kusur degildir. Tam tersi eskiyen parcanin degismesi , sizin icin bir avantajdir. Asil yasi olup , hic bir yeri degismemis motordan korkun.Tum o parcalarin ne zaman iflas edecegini tahmin bile edemezsiniz.

3- Lokal boyali motor , alici icin sakinilmasi gereken bir seymi?

Tam tersi saticinin taktir edilmesi gereken bir durum. Motosiklet zaten ozunde iki tekerde dengede duramaz. Bunun icin yan ayaklik gibi desteklere ihtiyac duyar. Birakin kazayi oldugu yerde bile , dusmesi cok yuksek bir olasiliktir. Kullanici motoruna temiz binmek istiyor ise, cizilen yeri boyatir ve temiz bir motora binmeye devam eder. Bu kusur degil , tam tersi kullanicinin titizligini gosterir. Asil cizikleri ve carpiklari ile satan , birde ben boyatmadim bak sana gosteriyorum diyerek , tum o masrafi sizin basiniza yikan saticilardan uzak durun. Yada ona gore anlasin.

4-Modifikasyon nedir , ne kadar fiyat fark ettirir.

Bozuk turkcede Modifiye olarak adlandirilan, modifikasyon olayinda birinci bilmemiz gereken sey. Motosiklete takilan Xenon, Elcik , tank pad, jant seridi, suslu stickerlar hicbiri modifikasyon degildir. Bunlar tasarim unsurudur ve motorun ne hizini nede teknik verilerini etkiler. Bu tip aksesurlar ile donatilmis motosikletleri modifikasyonlu diye daha pahaliya satmak isteyenlerden cidden uzak durun. Modifikasyon , motorun teknik verilerini daha verimli hale getirecek bilincli yapilmis mekanik islemlerdir. Bu tip islem gormus motor almak istiyor iseniz, bu parcalarin kim tarafindan takildigini , takilan parcalarin marka ve modellerini , takilmadan ve takildiktan sonraki teknik veri degisikliklerini muhakak talep edin. Buna satici saglikli cevap veremiyor ise, motoru alma konusunda iki kez dusunun.

5-Motorun yuksek km de olmasi fiyatini etkilermi?

Aslinda hayir. Kitaba uygun parca degisikligi ve bakimi yapilan bir motorun 1.000.000 km kullanmak icten bile degildir. Ama Turkiyede insanlar bakimlarda bile hilebazliga kactigindan , cirakliktan yetisme ustalara agir bakim yaptirip , yetkili servis bakimli diye yutturdugundan , az km nin az risk olarak gorulmesi dogal bir durum. O zaman dusuk km nin fiyat avantaji olmasi dogal bir haktir. Ama yuksek km li bir motor , servis yada bilincli bir bakim uyugulamasina tabi kalmis ve bu belgeler ile ispatlanabiliyor ise , bu motoru da almak sandiginiz kadar urkutucu olmaya bilir. Bu verilerin hic birine sahip olmayan yuksek km bir motor almak istiyor iseniz , o zaman emsallerinden daha az odeyin.

6-Emsalsiz motor nedir.

Dunyada sadece size ozel uretilen motosikletir. Babaniz Buruney Sultani degil ise ve boyle bir motora da sahip degil iseniz , lutfen kendinizi kucuk dusurecek boyle seyleri ilanlarda yazmayin. 1960 model BMW bir motosikleti sil bastan topladiginizda bu motoru antika diye 10,000 euro gibi salak sacma fiyatlara satamazsiniz. Bir motorun Antika olmasi icin fabrikadan ciktigindan beri ayni parca ve sisteme sahip olup, orjinal boya ve dosemesi ile olmasi sarttir. Aslina uygun toplanmis bir motor antika degildir ve antika gibi bir degerden satilamaz. Lutfen ne kendinizi nede baskalarini bu sekilde kandirmayin. Diger yandan 40 senedir ahirda orjinal kalmis bir motosiklete tutupta satin almak icin hurda demir parasi onermeyin. Antikalarin calisiyor olmasi degil, ustundeki parcalarin orjinal olmasi onemlidir.

7-Eski kasa Race gibi 500cc+ motosikletler neden halen pahalidir

Cunku satan o motorun eski oldugunun farkindadir ve ekspertiz raporuna gore o motorun ederinin cidden dusuk oldugununda biliyordur. Ama diger yandan yeni bir motora sahip olmak istemekte ve bunun ana pesinatini elindeki hurda motorun satisindan elde etmek istemektedir. Bu yuzden her seyi faal , super durumda, son surat garanti, pazarlik etmem gibi salak sacma yazilar ile tok satici durumuna girmek istemektedir. Kisacasi sizi ap acaik kaziklayarak para kazanmak istemektedir. Bu ilanlara ilgi gostermeyin hatta gerekir ise yuzlerine soyleyin. Toplumca bilincli bir tuketici olur isek 20 yasindan ki bir motoru kimse size ucuk sacik fiyatlara satmaya kalkamaz. 1998 model bir race motorda kitaba gore degismesi gereken o kadar cok parca vardir ki , motorun satis degerininin 2 kati bir ucret tutabilir ve kullanici kesinlikle bunlari degistirmemisitir. Bu hesaba gore kullanicinin size motoru bedava verip ustune de borclanmasi dahi gerekebilir. O yuzden iki tarafta makul ve mantikli olsun. Motosiklet altin degildir. durdugu yerde pirim yapmaz. Deger kaybeder.

8-Temiz bakilmis, ustunde aksesuarlari olan ve hatta modifikasyon gormus bir motoru normal fiyattan satin alma istegi dogrumudur?

Motorunuzda para harcayarak taktiginiz, yan canta, top case, sis lambasi , performance egzozu , gps gibi parcalarin tutarlarinin hicte ucuz olmadigini hepimiz biliyoruz. Motor satiliga ciktiginda bu tip urunleri ustunde vermek tabiki hem alici icin hemde satici icin bir avantaj. Diger yandan saticinin bu parcalar icin ek ucret talep etmesi gayet dogal bir durum. Motorun fiyatinda bu parcalar yokmus gibi yada onlarin olmasi cok dogal bir durumus gibi davranmayin. Eger o parcalara para odemek istemiyor iseniz, ya kendinize baska bir motor bakin, yada o motoru alacak iseniz, o parcalari motorun ustunden sokulup yalin halde degerinden almayi kabul edin. Kimse size tonlarca para harcadigi aksesuarlari bedavaya vermek zorunda degil. Sizde bunlari fiyata dahil isteyerek saticiyi lutfen daha fazla sinirlendirmeyin.

Bu yukarda yazdiklarimi baz alinca ilanlarda gorulen %85 lik bir kisim ilan otomatikman elenecektir. Simdi kendi kendinize , ben bunlari uygular isem bana alacak motor kalmaz diyebilirsiniz. Ama unutmayin pazari yaratan sizler siniz. Talep yok ise Arz da olmaz. Siz bu uydurma bilgiler ile dolu ilanlara ilgi gostermez iseniz bir zaman sonra bu fiyatlar piyasa genelinde dusecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra