Ana içeriğe atla

Kedilerin iflah olmaz motosiklet sevgisi / Kadir Ecevit




Motorcular, sele üzerinde konaklayan sevimli ve bir o kadar da inatçı kedilerden kurtulmak için motosikletin üzerine karabiber dökmek, limon sürmek, naftalin koymak gibi ilginç yollara başvuruyor.

Akşam evinizin önüne park ettiğiniz motosikletinizi, sabah pati izleri ve tüylerle kaplı buluyorsanız geçmiş olsun, artık sizin dışınızda motorunuzu kullanan biri daha var demektir. Kim mi o? Mahallenizin en yakışıklı kedisi sarman ya da tekir. Özellikle çiftleşme mevsiminde hâkimiyet alanlarını belirlemek için motosikletin üzerine çişini yapan davetsiz misafirlerin bu eylemi, motor çalışıp ısındığında dayanılmaz derecede kötü bir kokuya yol açıyor. Motosiklet içerikli web sitelerinden motosiklet.net'te "Kedilerden kurtulmak" başlıklı konuya büyük ilgi gösterilmesi ve birbirinden ilginç çözüm önerilerinin sıralanması, artık kedilerin motosikletli yaşamın bir parçası haline geldiğini ortaya koyuyor. İşte bu beklenmedik durum karşısında ne yapacağını bilemeyip sorununa internette çözüm arayan motosiklet tutkunlarının paylaştığı ilginç görüşler:

■ Bir kedi üstünde branda olan motorumun selesini evi belledi. Motorumun her yeri tüy ve çamur içinde. Bunun bir çaresi var mı?
■ Servise gittiğimde ustada bir sprey gördüm.
■ Kedi sahibi olarak limondan da hoşlanmadıklarını biliyorum. Yalnız motora limon sıkılır mı onu bilmiyorum.
■ Keskin kokulu parfümler işe yarıyor. Selenize deodorant sıkarsanız kediler artık uğramaz.
■ Üzerine karabiber döktüğünüz bir peçeteyi selenin üzerine koyun.
■ Brandanın içine biraz naftalin bulunan bir kese dikin.
■ Motorunuza Sivas Kangalı bağlayın, hem kedi hem hırsızsavar olsun.
■ Önerim kedileri beslemeniz. Hem de motorun yanına mama bırakarak. Kediler çok temiz oldukları için yemek yedikleri yeri asla kirletmezler.
■ Kedileri iyi tanırım, alışkanlıklarından vazgeçmezler. Önce motoru sabunla iyice yıkayın, sonra park yerini değiştirin.
■ Evde 5 kedi besleyen biri olarak motorunuzun selesine portakal kabuğu sürmenizi tavsiye ediyorum.
■ Kediye ısınabileceği bir yer yapın. Kediyle savaşmaktansa barış içinde yaşamak daha iyi olur.
■ Naftalin denedim ama hayvan bu kez gaz maskesiyle mi geldi bilmiyorum, sağı solu parçalayıp gitmiş. Herhalde sinir oldu. Nöbete mi kalksam acaba?
■ Kediler üşümesin, altına girip yatsın diye bir senedir üşenmeden motorun üstüne branda örtüyordum. Ama artık isyan ettim çünkü çiş yapmadıklar yer kalmadı. Sprey denemelerine başlayacağım.
■ Seleyi bol sirkeli su ile silerseniz kediler asla yaklaşmaz.
■ Seleye bez koyup üzerine karabiberi boca ettim. Kedi patisiyle çıkarmasın diye de bezi bantladım. 2 gün hiç uğramadı, 3'üncü gün karabiberli bez ortadan kaybolmuştu.
■ Böcek ilacı filan kullanmayın. Selenin üzerine kalın bir battaniye koyun. Hayvancağızın tek isteği sıcak bir yer.
■ Benim motoruma bir kere bile kedi yaklaşmadı. Çin malı diye yapıyorlar, zoruma gidiyor. İşte bu yüzden motoru değiştireceğim.




Çözüm sprey
Kurtcebe Kara / Veteriner Hekim

Kediler; çevreye hâkim olacakları, kendilerini emniyette hissedecekleri yüksek bir yer ister. Selesi rahat ve sıcak bir motosiklet de bunun için ideal bir alandır. İlkbahar ve sonbaharda erkek kedilerde testosteron hormonunun yükselmesiyle birlikte cinsel istek artar, idrardaki PH değeri düşerek asidik bir yapı alır. Kediler kendi hâkimiyet bölgesini belirlemek ve diğer kedilere mesaj bırakmak için idrarıyla etrafı işaretlemeye başlar. Kediler için kimyasal birtakım mesajlar içeren idrar zerrecikleri, motor sahipleri tarafından okunamadığı için tahammülü zor keskin bir koku olarak algılanır. Pet shop'larda kedileri uzak tutmak için hoşlanmadıkları keskin kokulardan oluşan sprey'ler satılıyor, üstelik bu ürünler motora da zarar vermiyor.












Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra