Ana içeriğe atla

Çin malı lastiklere yeniden kapı açıldı




Çin lastiklerine uygulanan 5 yıllık anti-damping vergisi itiraz eden olmayınca kalktı. Lastik üreticileri 5 yıl önce koydurdukları anti damping vergisi için bu kez yeterli sayıda başvuru yapmadı. Çin kökenli ucuz lastik satışlarının patlama yapması bekleniyor

Geçtiğimiz aylarda Çin malı lastiklere 5 yıl önce getirilen yüzde 87'lik anti-damping vergisi kaldırıldı. Yerli sanayiyi koruma amaçlı uygulanmaya başlanan bu vergi, yine yerli sanayicvilerin şikayetiyle konulmuştu. Bu yıl yerli lastik sanayicileri, anti-damping vergisinin 5 yıl daha uzaltılması için başvurmayınca bu vergi ortadan kalktı. Koruma duvarının kalkmasıyla 2011 yılında piyasada yaygınlaşacak Çin malı lastiklerin 500 bin adetlik satışlara çıkacağı tahmin ediliyor. 
Çin malı lastik ithalatında yerli lastik sanayicilerinin talebiyle 2005 yılında konan anti-damping vergisinin kalkması arz sıkıntısının yaşandığı lastikte ucuz mal ithalatına hız vermesi bekleniyor. 
Çin'den lastik ithalatını sınırlayan verginin yenilenmesi için yeniden başvurulmamasının nedeni olarak da ana üreticilerin de Çin'den ithalat istekleri gösteriliyor. 
Anti-damping vergisinin iki segmentte kalkmasıyla bu ülkede üretilen otomobil ve hafif ticari araç lastikleri artık % 4.5 vergiyle gelecek. Çin'den ithal edilecek lastiklerin azalan vergi yükü nedeniyle ucuzlamasıyla Türkiye'de yıllık üretim kapasiteleri 25 milyon adeti bulan Brisa, Pirelli, Goodyear, Petlas gibi üreticilerin bu kapasite kullanım sorunu yaşaması öngörülüyor. 
Brisa, Pirelli, Petlas gibi yerli üreticiler, 2005 yılında Çin'den ithal edilecek ve haksız rekabet yaratacak ucuz lastiklere karşı üretim, ihracat ve iç satışlarını korumak için Dış Ticaret Müsteşarlığı'na başvurarak antidamping soruşturması istediler. Bunun sonucunda Türkiye, Çin'den gelecek lastiklere karşı anti-damping vergisini 5 yıllığına yürürlüğe koydu. Bu sayede sektör kendini Çin lastiğine karşı güvenceye aldı. 

ÜRETİM Mİ İTHALAT MI? 
Ancak bu yıl lastikçilerin stratejisi değişti. Dünya lastik talebinin son iki yılda hızlı bir dalgalanma yaşayacağını tahmin edemeyen lastik devleri, bu yıl talebi karşılamakta zorlanıyorlar. Bunun üzerine sektörün önemli bir kısmı patlayan talebi karşılamak ve Çin üretimi lastiklere erişebilmek için anti-damping vergisinin kalkmasını tercih etti. Birkaç marka bunun devamı için yine devreye girdi ama diğerlerinin desteği çekmesi sonucu başvuru için yeter sayı sağlanamadı. Böylece Çin kökenli binek ve hafif ticari araç lastiklerindeki anti-damping vergisi, 20 Ağustos 2010'da sona ererken ağır vasıta, zirai araç ve iş makinesi lastiklerindeki uygulamanın devam etmesi kararı alındı. 

BÜYÜK MARKALAR DAÇİN'DEN İTHAL EDECEK 
Çin pazarının büyüklüğü ve maliyet avantajı karşısında gözleri parlayan lastik devleri son yıllarda Çin'de yeni tesisler açtı. 2011'de hem uluslararası devler hem de Çin markaları Türkiye'ye gelecek. Seneye yenileme pazarının yüzde 5'inin Çin'de üretilen lastiklerden oluşması öngörülüyor. Yaklaşık 9 milyon adetlerdeki lastik yenileme pazarı bu yıl 10.5 milyon olacak. 2011'de ise yenileme pazarının 11.5 milyon, OE lastik pazarının ise 6 milyonun üzerine çakacağı düşünülüyor. 


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/son-haberler/84318-cin-mali-lastiklere-yeniden-kapi-acildi.html#ixzz19F1xfTcX

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı MZ 251 - 301  Arkadaşlar sitede mz sahibi arkadaşlar varsa burda görüşlerimizi bilgilerimizi kısacası motorla ilgili paylaşımları yapmak için herkesi bekliyorum. resimde eklerseniz birbirimizi daha iii tanırız..... Hadi mz ciler........Bu başlık altında bilgilerimizi toplayalım.... Silindir adedi : 1 Motor Hacmi: 243 cc Motor Gücü : 21 Hp Depo hacmi : 18 lt Sıkıştırma : 10.5 : 1 Tork : 27.4 Nm/2.8 kgm Vites Oranları 1 Vİtes :3 2. Vites :1.865 3.Vites : 1.333 4. Vites :1.048 5. Vites :0.087 Besleme : 12 V 5-9 Ah Yakıt tüketim : 4 lt /100 km 0 - 100 Hızlanma : 7.8 sn Boş ağırlık : 153 kg Dolu Ağırlık : 330 kg [IMG] [/IMG] Bu da başkası 1990 model 10 yıldır bende. Anlaşılan en son sahibiyim...... [IMG]URL=http://imageshack.us] [/URL][/IMG] Bu da MZ lerin şanzumanı.....En verimli olduğu vitesler (arası uzayan) 3 ve 4. vites..... Bu MZ lerin ateşleme sistemi....Platin, meksefe, bu kutunun içinde.....

mondial 125 MG Classic

Teknik Özellikler 1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı 2. Silindir Hacmi (cm³) : 124 3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x49.50 4. Sıkıştırma Oranı : 9.0±0.1 : 1 5. Max. Tork : 9.2 Nm at 7500 min 6. Max. Güç : 8.0 kw at 8500 min 7. Max. Hız (km/h) : 90 8. Rölanti : 1500±100 min 9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites 10. İlk Vites Oranı : 2.769 11. Son Vites Oranı : 0.960 12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı 13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma 14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası 15. Ateşleme Tipi : CDI 16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka 17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Kampana / Kampana 18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile 19. Lastik (Ön/Arka) : 2.50x18 / 3.00x18 20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 10±0.3 21. Ağırlık (Kg) : 97 22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 151 23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1930x760x1020 24. Dingil Mesafesi (mm) : 1245 Fotoğraf Galerisi

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı  Merhaba arkadaşlar öncelikle bu siteye tesadufen rastlamıstım ve bu siteye üye oldugum gunden bu gune hayatımda çok şey değişti motor bilgisi olarak ve daha öğrenmem gereken çok şeyin oldugunu anladım. Motorcuyum diyen arkadasların Motorcuyum demeden önce bu siteden bir kere gecmesi gerektigini ögrendim. Arkadaslık,dostluk ve yardımlasma. Bilgi paylaşma konusunda birbirine yardım etmeyi bir görev bilen arkadaslar beni bu siteye abone etti Hepsine teşekkur ediyorum. Ve girdiğim günden beride Kendimi sizlere Tanıtmamanın bir ezikliğini yaşıyorum. Tanışma bölümünü sonradan farketmiştim   Beni affedin artık. İsmim adil Ankarada yasıyorum Motor sevdalısıyım. Tiger 250cc  Namı diğer Kanuni  Asıl konumuzda Almak istedigim motoru sonunda Tiger 250cc'yi Aldım Arkadaslar ve cok mutluyum inanın. Merak eden arkadaslara Motor hakkında bilgi vermek istiyorum. Bundan önceki Motorum Mz301cc idi uzun bir süre Forumlarda Satmak için ugra