Selam Arkadaşlar...eski forumdaşların bildiği gibi motorum 39.000 de sıfırlandı...bunu nedeni gezide motor takası yapmıştık bir arkadaş nasıl yaptı yaptı sıkıştırarak pistonda hasara ve vuruntuya sebep olmuştu...garip sesler gelmeye başlayınca...Nisan 2009 da sıfırladık silindir piston ve gerek olmamasına rağmen fantastik olarak krank değişimi oldu...inanın o gün motor performansında ahım şahım birşey olmadı...yani motorun sıfırlandığını hissettiğimi dahi hatırlamıyorum...
motorum yani düşünün ki şu an 65.000 de...yani 25.000 sayılır...bu nedenle motoruma hep sıfır gözüyle baktım...
bundan 6 ay önce servise motordan gelen bir ses yüzünden uğradığımda ustam yanma odasının olduğu silindir kafasının değişmesi gerektiğini söyledi ve yüksek bir maliyet tablosu çıkardı...bende bunu karşılayacak durumum olmadığını ve bu şekilde bir sıkıntı olup olmayacağını sordum...hayır sadece sese alış dedi...eyvallah dedik...
motor sıfır diye geziyoruz...bu arada o dönemler yağ eksiltmeye devam ediyor...sürekli bıkmadan usanmadan yağ eksiltiyor...
ustam niye yağ eksiltiyor...normaldir deniyor ve kanıksanmış...yağı 50 gr bile eksilmemli...200 grama normal denmesi saçma geliyor artık...
bende yağ denemelerine başlıyorum...markaları tek tek deniyorum...ıphone vs fantastik ne kadar yağ varsa deniyorum...ama uyuma dikkat ediyorum...servisin koyduğu mobil 15/50 den daha iyi olduğuna inandığım yağları seçiyorum...sadece bu kriterlere uygun olmayan otomobil yağı 10/60 ı yağ eksiltmeyi sona erdirdiği için bir süre kullanmaya devam ettim...3-4 bin kilometre...belkide bu yağ silindirimi pistonumu bitirdi bilemedim tam...
son dönem gezilerimde motorum artık pasif direniş göstermeye başladı...getmiyor namıssız...çekiş zıfır...rampada bayılıyor rüzgarı gördüğünde ben yokum argedeş diyor...
çözüm motoru sıfırlamak dedi servis...hata kimde kullanıcıda...motoru çok sıkıştırıyormuşum...kilom nedeniyle (130 um bu arada) dezavanatajlıymışım vs...topu bana attılar...motorun parça kalitesinde sorun yok...yağ eksiltmesi normal kanıksanmış...hata bende...
25.000 km önce sıfırlanan 400 lira bayıldığım motorum yine pes etmiş durumda...adı Honda...hayat onda...suçlu kim...kullanıcı...suçlu ayağa kalk...
halen çok güvendiğim beni hiçbir konuda yalnız bırakmayan hep sahip çıkan servisimede antipati yapıp(kahrolası bu cbf 150 modeli yüzünden) bu sıfırlamayı dışarıda yaptıracağımı bildirdim...
bu arada Oğuz isimli bir arkadaşım Mecidiyeköy Profilo aşağısında Cool Motordan Ercan Ustadan bahsetti ve kendisine gidince...konulan teşhis tabiki aynı...bana bir tablo sunuldu...parçalar ve işçilik tutarı belirlendi...parçaları alacağımı söyledim..i.istenilenler yine servisim(D&B Honda) den aldım teslim ettiğim günün akşamına makinam hazırdı...
değişen parçalar...segman..piston...silindir komple ve egzantirik zinciri...motor doğal olarak kendine geldi...ilk günkü canlılığında şu an...kendine geldi...her devirde hissediyorum bunu...parçalar 220 lira işçilik 100 lira tuttu...birde debriyaj balatalarını değiştiricem ama onları serviste değiştirmek istiyorum...onula 400 edecek...gerek yok dendi ama bu kmde değişmesi lazım...çekişe etkisi var...silindir kafasının değişmesine gerek olmadığını söyledi Ercan Usta...servisle çelişen bir durum bu...bakalım kim haklı...
iki yılda bir 400 harcıyorum...Gökhan Konşuk şunu söyledi...2006 ve 2007 model cbf lerd ebu sıkıntıların hep yaşandığını sonraki modellerde yaşanmadığını söyledi...top en son üretim yılına atıldı...e peki 39.000 kmdeyken 2009 Nisanında sıfırladığım krank piston silindir 2007 yılından kalma parçalarmıydı...
kimse malım kötü demiyor...
günde 300-400 km cb cbf150 kullanan çatlatana kadar basan kuryelerin silindiri bitmiyor ben standart kullanıcının motoru 25.000 km sonra bitebiliyor...
motorumdan memnun değilmiyim...tabiki memnunum...bu cüsseyle beni başka bir düşük cc taşıyamazdı...ama bu forumda ybrnin hakkını hep verdim...sezarın hakkı sezara...benim gibi cüsseli değilseniz tercihinizi ybr 125 den yana yapınız...motorum 4 yıldır beni bir kez bile yolda bırakmadı...ama kriterlerim beklentilerim farklı...ben Titan gibi Hero MZ ler gibi daha sağlam bir makina olmasını isterdim...
4 yıllık bir cbf kullancısı olarak şu detaylara dikkat etmenizi isterim...
1.) 2007 Model CBF 150 lerden uzak durunuz...bazı 08 ler 2007 sonunda alındığı için 2008 olarak geçiyor...trafiğe çıkış tarihinin eylül 2008 den sonra olmasına özen gösterin...
2.) Bu kadar ekmeğe bu kadar köfte demeyin...malınız sonucta bir Honda...her ne kadar bu isme yakışmayan bir model olsa bile serviste 50 gr üzeri yağ eksiltmesinde tereddütlü çekimser davranın...servisi sıkıştırın ve garanti kapsamında ise motorun ücretsiz sıfırlanabileceğini unutmayın...
3.) Jantlarda pul pul dökülmeler varsa JANT...benzin göstergesi sağlıklı çalışmıyorsa KADRAN ın garanti kapsamında değişmesi gerektiğini unutmayın....
4.) Marş Motoru zamanla içeri su ve toz almaya başlıyor...belli aralıkla marş motoruna söküp temizletin...kendinizde yapabilirsiniz...aman basınclı havayı dayayım demeyin...
küçük boya frçasıyla temizleyin...sökülüp temizlenmesi çok basittir...
5.) Bakımlarda zincirin yağlanması ve gerilmesine dikkat edin...sinyalin olduğu kütüğün içine ve debriyaj bağlantı yerlerii yağlanmalı...
6.) kontak yağlanmalı..çok önemli bu...düzenli her bakımda gerekirse siz alın kendiniz yapın ...çantanızın anahtar yuvası sele altındaki (seleyi kaldırmak için) anahtar yuvasıda yağlanmalı...
7.) Aküyü arada bir söküp temizleyebilirsiniz...akü başlarına gres sürebilirsiniz...1 damla kadar tabi...
8.)Lastik basıncları benim ön 26 arka 32 ( ağır olduğumdan) bakımlarda bunlarıda yapsınlar siz bir daha uğraşmayın...
9.) karbüratör temizliği çok önemli...servis standartlarının içinde yok sizin ricanız üzerine çok basit ve kısa bir işlem...karbüratör benzinle yıkanıp hava basılacak oh mis...kalbe yapılan by pass gibi bişey...
10.) 0 makina almamaya gayret ediniz...2.elde çok temiz makinalar var...1000 tl karda olacağınızı taahhüt ederim..yeterki araştıralım ve doğru zamanda karar verelim...motorun yanına gittiğinizde uygun fiat kırmalar olacaktır...
11.) Garanti kapsamındaysa makinan bizim devir saati ve diğer fantazilerimizi uyguladığınızda makinanız garantiden çıkacaktır bunu unutmayın...
12.) xenon takdırdığınızda bile garantiden çıkma olasılığı var...servisin insiyatifinde unutmayın...
13.CBF 150 motoru olan arkadaşlar acilen ybr 125 usun saplı aynası taktırıp rahat etsinler...
son olarak bu segmentte bir motor arıyorsanız cbf nin kalıbıyla alakalı detaylara takılmayın...sağlamlık hususunda ybr 125 her zaman 1 numaradır...
CBF 150 sıkıştırılmaya gelmeyen bir makina...devre uygun vitesi attığınız ve 90 ı geçmediğiniz sürece sorun yaşamazsınız...emin olun...
kazasız belasız günler dilerim...
Kaderimse çekerim...çilem cbf 150 ise güler geçerim...
Mete Han Aralık 2010
motorum yani düşünün ki şu an 65.000 de...yani 25.000 sayılır...bu nedenle motoruma hep sıfır gözüyle baktım...
bundan 6 ay önce servise motordan gelen bir ses yüzünden uğradığımda ustam yanma odasının olduğu silindir kafasının değişmesi gerektiğini söyledi ve yüksek bir maliyet tablosu çıkardı...bende bunu karşılayacak durumum olmadığını ve bu şekilde bir sıkıntı olup olmayacağını sordum...hayır sadece sese alış dedi...eyvallah dedik...
motor sıfır diye geziyoruz...bu arada o dönemler yağ eksiltmeye devam ediyor...sürekli bıkmadan usanmadan yağ eksiltiyor...
ustam niye yağ eksiltiyor...normaldir deniyor ve kanıksanmış...yağı 50 gr bile eksilmemli...200 grama normal denmesi saçma geliyor artık...
bende yağ denemelerine başlıyorum...markaları tek tek deniyorum...ıphone vs fantastik ne kadar yağ varsa deniyorum...ama uyuma dikkat ediyorum...servisin koyduğu mobil 15/50 den daha iyi olduğuna inandığım yağları seçiyorum...sadece bu kriterlere uygun olmayan otomobil yağı 10/60 ı yağ eksiltmeyi sona erdirdiği için bir süre kullanmaya devam ettim...3-4 bin kilometre...belkide bu yağ silindirimi pistonumu bitirdi bilemedim tam...
son dönem gezilerimde motorum artık pasif direniş göstermeye başladı...getmiyor namıssız...çekiş zıfır...rampada bayılıyor rüzgarı gördüğünde ben yokum argedeş diyor...
çözüm motoru sıfırlamak dedi servis...hata kimde kullanıcıda...motoru çok sıkıştırıyormuşum...kilom nedeniyle (130 um bu arada) dezavanatajlıymışım vs...topu bana attılar...motorun parça kalitesinde sorun yok...yağ eksiltmesi normal kanıksanmış...hata bende...
25.000 km önce sıfırlanan 400 lira bayıldığım motorum yine pes etmiş durumda...adı Honda...hayat onda...suçlu kim...kullanıcı...suçlu ayağa kalk...
halen çok güvendiğim beni hiçbir konuda yalnız bırakmayan hep sahip çıkan servisimede antipati yapıp(kahrolası bu cbf 150 modeli yüzünden) bu sıfırlamayı dışarıda yaptıracağımı bildirdim...
bu arada Oğuz isimli bir arkadaşım Mecidiyeköy Profilo aşağısında Cool Motordan Ercan Ustadan bahsetti ve kendisine gidince...konulan teşhis tabiki aynı...bana bir tablo sunuldu...parçalar ve işçilik tutarı belirlendi...parçaları alacağımı söyledim..i.istenilenler yine servisim(D&B Honda) den aldım teslim ettiğim günün akşamına makinam hazırdı...
değişen parçalar...segman..piston...silindir komple ve egzantirik zinciri...motor doğal olarak kendine geldi...ilk günkü canlılığında şu an...kendine geldi...her devirde hissediyorum bunu...parçalar 220 lira işçilik 100 lira tuttu...birde debriyaj balatalarını değiştiricem ama onları serviste değiştirmek istiyorum...onula 400 edecek...gerek yok dendi ama bu kmde değişmesi lazım...çekişe etkisi var...silindir kafasının değişmesine gerek olmadığını söyledi Ercan Usta...servisle çelişen bir durum bu...bakalım kim haklı...
iki yılda bir 400 harcıyorum...Gökhan Konşuk şunu söyledi...2006 ve 2007 model cbf lerd ebu sıkıntıların hep yaşandığını sonraki modellerde yaşanmadığını söyledi...top en son üretim yılına atıldı...e peki 39.000 kmdeyken 2009 Nisanında sıfırladığım krank piston silindir 2007 yılından kalma parçalarmıydı...
günde 300-400 km cb cbf150 kullanan çatlatana kadar basan kuryelerin silindiri bitmiyor ben standart kullanıcının motoru 25.000 km sonra bitebiliyor...
motorumdan memnun değilmiyim...tabiki memnunum...bu cüsseyle beni başka bir düşük cc taşıyamazdı...ama bu forumda ybrnin hakkını hep verdim...sezarın hakkı sezara...benim gibi cüsseli değilseniz tercihinizi ybr 125 den yana yapınız...motorum 4 yıldır beni bir kez bile yolda bırakmadı...ama kriterlerim beklentilerim farklı...ben Titan gibi Hero MZ ler gibi daha sağlam bir makina olmasını isterdim...
4 yıllık bir cbf kullancısı olarak şu detaylara dikkat etmenizi isterim...
1.) 2007 Model CBF 150 lerden uzak durunuz...bazı 08 ler 2007 sonunda alındığı için 2008 olarak geçiyor...trafiğe çıkış tarihinin eylül 2008 den sonra olmasına özen gösterin...
2.) Bu kadar ekmeğe bu kadar köfte demeyin...malınız sonucta bir Honda...her ne kadar bu isme yakışmayan bir model olsa bile serviste 50 gr üzeri yağ eksiltmesinde tereddütlü çekimser davranın...servisi sıkıştırın ve garanti kapsamında ise motorun ücretsiz sıfırlanabileceğini unutmayın...
3.) Jantlarda pul pul dökülmeler varsa JANT...benzin göstergesi sağlıklı çalışmıyorsa KADRAN ın garanti kapsamında değişmesi gerektiğini unutmayın....
4.) Marş Motoru zamanla içeri su ve toz almaya başlıyor...belli aralıkla marş motoruna söküp temizletin...kendinizde yapabilirsiniz...aman basınclı havayı dayayım demeyin...
5.) Bakımlarda zincirin yağlanması ve gerilmesine dikkat edin...sinyalin olduğu kütüğün içine ve debriyaj bağlantı yerlerii yağlanmalı...
6.) kontak yağlanmalı..çok önemli bu...düzenli her bakımda gerekirse siz alın kendiniz yapın ...çantanızın anahtar yuvası sele altındaki (seleyi kaldırmak için) anahtar yuvasıda yağlanmalı...
7.) Aküyü arada bir söküp temizleyebilirsiniz...akü başlarına gres sürebilirsiniz...1 damla kadar tabi...
8.)Lastik basıncları benim ön 26 arka 32 ( ağır olduğumdan) bakımlarda bunlarıda yapsınlar siz bir daha uğraşmayın...
9.) karbüratör temizliği çok önemli...servis standartlarının içinde yok sizin ricanız üzerine çok basit ve kısa bir işlem...karbüratör benzinle yıkanıp hava basılacak oh mis...kalbe yapılan by pass gibi bişey...
10.) 0 makina almamaya gayret ediniz...2.elde çok temiz makinalar var...1000 tl karda olacağınızı taahhüt ederim..yeterki araştıralım ve doğru zamanda karar verelim...motorun yanına gittiğinizde uygun fiat kırmalar olacaktır...
11.) Garanti kapsamındaysa makinan bizim devir saati ve diğer fantazilerimizi uyguladığınızda makinanız garantiden çıkacaktır bunu unutmayın...
12.) xenon takdırdığınızda bile garantiden çıkma olasılığı var...servisin insiyatifinde unutmayın...
13.CBF 150 motoru olan arkadaşlar acilen ybr 125 usun saplı aynası taktırıp rahat etsinler...
son olarak bu segmentte bir motor arıyorsanız cbf nin kalıbıyla alakalı detaylara takılmayın...sağlamlık hususunda ybr 125 her zaman 1 numaradır...
CBF 150 sıkıştırılmaya gelmeyen bir makina...devre uygun vitesi attığınız ve 90 ı geçmediğiniz sürece sorun yaşamazsınız...emin olun...
kazasız belasız günler dilerim...
Kaderimse çekerim...çilem cbf 150 ise güler geçerim...
Mete Han Aralık 2010
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/84100-bir-cbf-150-cinin-cilesi.html#ixzz18w6h8sRb
2010 cbf 150 kullanıcısıyım izmirden bursa bursadan istanbul ordan tekrar izmir. izmirden antalya sonra tekrar izmir ve son olarak izmir ankara izmiri bu motorla dolaştım şehir içinde kullandıklarım cabası 1 kere bile sorun yaşamadım motorum saat gibi çalışıyor tek dikkat ettiğim şey her 2500 km de bir yağ değiştirdim o kadar allah nazardan saklasın.
YanıtlaSil2013 honda cbf im var gezmedigim yer kalmadı
YanıtlaSilCok sukur sifir proem.
Ybr 125 bana bisiklwt gibi geliyor.
Cbf konfor cok daha iyi.